راهنمای جامع سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
در این مطلب به شما سامانه ضمن خدمت فرهنگیان و امکانات آن را معرفی می‌کنیم و چگونگی استفاده از خدمات این سامانه را آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

ارتقای سطح دانش و مهارت برای معلمانی که هرروز با دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در ارتباط هستند و به آن‌ها علم می‌آموزند یک امر ضروری است. آموزش‌های ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان یکی از راهکارهایی است که سال‌هاست مورد استفاده قرار می‌گیرد تا معلم‌ها بتوانند در هر زمینه که مایل باشند دانش یا مهارت کسب کنند.

وزارت آموزش و پرورش برای تسهیل امور ضمن خدمت معلمان کشور سامانه‌ای را طراحی و راه‌اندازی کرده است تا این افراد بتوانند با ثبت نام در این سامانه از خدمات مختلف آن استفاده کنند. زومیت در این مطلب «سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان» و تمام نکاتی را که باید درباره آن بدانید، به شما توضیح می‌دهد.

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان (LTMS)

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، که عنوان کاملش سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان است، به‌عنوان یک سامانه جامع آموزشی برای آموزش‌های ضمن خدمت فرهنگیان، دوره‌های آموزشی مختلفی را ارائه می‌کند. در بخش «فراگیران» این سامانه، فرهنگیان می‌توانند دوره‌ی مورد نظرشان را انتخاب و برای شرکت در آن ثبت نام کنند. شرکت‌کنندگان در هر یک از دوره‌های ارائه‌شده با شرکت در کلاس‌ها و قبولی در آزمون پایانی، گواهینامه‌ی معتبر دریافت خواهند کرد.

فرهنگیان برای این‌که بتوانند از خدمات سامانه ضمن خدمت فرهنگیان یا همان سامانه LTMS استفاده کنند باید به این سامانه وارد شده و در آن ثبت نام کنند. نحوه‌ی انجام این‌کار و مراحلی که برای ورود باید طی شود، در ادامه توضیح داده شده است.

راهنمای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان
راهنمای دریافت فیش حقوقی فرهنگیان
مطالعه '3

ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

فرهنگیان برای اطلاع از دوره‌های آموزشی ضمن خدمت، دریافت اطلاعات درباره‌ی هر دوره و ثبت نام برای دوره‌ی مورد نظر باید وارد سامانه ضمن خدمت شوند. برای ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان نشانی www.ltms.cfu.ac.ir را در مرورگر خود تایپ و جست‌وجو کنید تا به صفحه‌ی ورودی این سامانه هدایت شوید.

در این سامانه لازم است در بخش نام کاربری «کد ملی» و در بخش رمز عبور «کد پرسنلی» خود را وارد کنید. در بخش «نوع ورود» در میان گزینه‌های مختلف گزینه‌ی «فراگیران» را انتخاب کنید. در ادامه، کد امنیتی نمایش داده شده را به‌درستی وارد کنید و روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک کنید تا وارد پنل کاربری خود شوید.

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان
مرحله اول
سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان
مرحله دوم

در صورتی که رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید کافی است روی گزینه «رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؟» کلیک کنید تا در صفحه بعد بتوانید رمز عبورتان را بازیابی کند. با انتخاب این گزینه صفحه جدیدی به شما نمایش داده می‌شود که در آن لازم است نوع کاربری خود یعنی گزینه «فراگیران» را انتخاب کنید. در کادرهای بعدی کد ملی، کد پرسنلی، شماره همراه و کد امنیتی نمایش داده شده را وارد کنید و در نهایت، روی گزینه ورود به سامانه کلیک کنید.

صفحه ورود به سامانه LTMS
مرحله اول
صفحه فراموشی رمز عبور در سامانه LTMS
مرحله دوم

چنانچه در فرایند ورود به سامانه، در وارد کردن نام کاربری یا رمز عبور خطا دریافت کردید، باید به واحد فناوری اداره‌ی محل خدمت خود حضوری مراجعه کنید تا پنل شما را مجدداً راه‌اندازی کرده و نام کاربری و رمز عبور جدیدی به شما بدهند.

مزایای استفاده از سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

پس‌از پشت سر گذاشتن مراحل ورود به سامانه کافی است میان دوره‌های آموزشی مختلفی که به شما ارائه می‌شود دوره‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل ثبت نام را مرحله به مرحله پیش ببرید. اما شاید هنوز از همه‌ی مزایایی که دریافت آموزش ضمن خدمت در سامانه ltms دارد، مطلع نباشید. این مزایا عبارتند از:

  • افزایش امتیازهای مربوط به حق شاغل: داشتن هزار ساعت سابقه ضمن خدمت ۵۰۰ امتیاز به حق شاغل اضافه میکند؛
  • شرکت در دوره‌های ضمن خدمت این سامانه رتبه‌ی حرفه‌ای فرهنگیان را بالا می‌برد؛
  • پشت سر گذاشتن دوره‌های ضمن خدمت بر رتبه‌بندی معلمان تأثیر دارد.

نحوه ثبت نام متقاضیان مدرس در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

سامانه ضمن خدمت فرهنگیان امکانات دیگری هم برای ارائه به فرهنگیان دارد. پیش‌از این، بخش «بسته آمادگی آزمون استخدامی» که در همان صفحه‌ی اصلی سامانه LTMS قرار دارد نیز فعال بود اما درحال‌حاضر، این بخش در سامانه فعال نیست.

«ثبت نام متقاضیان مدرس» یکی دیگر از امکاناتی است که در همان صفحه‌ی ابتدایی نمایش داده شده است. چنانچه به‌‌عنوان یک مدرس قصد استفاده از خدمات سامانه‌ی ضمن خدمت فرهنگیان را دارید روی گزینه‌ی ثبت نام متقاضیان مدرس کلیک کنید.

با انتخاب این گزینه، صفحه‌ی جدیدی به شما نمایش داده می‌شود که در آن شرایط و ضوابط مدرسان مراكز آموزشی دوره‌های كوتاه‌مدت نمایش داده شده است. این صفحه را با دقت مطالعه کنید و در صورتی که از این شرایط برخوردار و با قوانین موافق بودید، گزینه «مطالب فوق را مطالعه کردم و مایل به ثبت نام می‌باشم» را تیک بزنید.

صفحه ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان LTMS
مرحله اول
ثبت نام متقاضیان مدرس در سامانه LTMS
مرحله دوم

پس از موافقت با شرایط ذکرشده، صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که فرم‌های موجود در آن را باید با اطلاعات دقیق و درستی که از شما خواسته شده تکمیل کنید. پس از پر کردن و تکمیل فرم هم کافی است روی گزینه «ثبت اطلاعات» کلیک کنید تا عملیات ثبت نام متقاضیان مدرس کامل شود.

پس از ثبت نام در سامانه، برای این که بتوانید در دوره‌های ارائه‌ شده ثبت نام کنید لازم است به پنل خود وارد شوید و در میان دوره‌های آموزشی، دوره‌ی مد نظر خود را انتخاب و مراحل ثبت نام را طی کنید.

نحوه مشاهده و اطلاع از دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان

یکی دیگر از خدماتی که در همان صفحه‌ی ابتدایی سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان قابل مشاهده و استفاده است بخش فهرست دوره‌های ضمن خدمت است.

چنانچه قصد شرکت در دوره‌های ضمن خدمت را دارید، می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و ورود به سامانه، فهرست کاملی از دوره‌های آموزشی ارائه‌شده را مشاهده کنید.

برای این‌کار، در همان صفحه‌ی ورود به سامانه، روی بخش «فهرست دوره‌های ضمن خدمت» کلیک کنید تا صفحه‌ی جدیدی به شما نشان داده شود. در این صفحه لیست کاملی از انواع دوره‌های آموزشی نمایش داده شده است. در این فهرست، شما ضمن مشاهده‌ی همه‌ی دوره‌های ارائه‌شده، این امکان را دارید که برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی دوره، روی بخش «جزئیات دوره» کلیک کنید تا سرفصل‌ها، اهداف آموزشی، رفتاری یا عملکردی دوره‌ی مورد نظر خود را مشاهده کنید و با جزئیات این دوره‌ی آموزشی به‌طور کامل آشنا شوید.

گزینه مشاهده دور‌های ضمن خدمت
مرحله اول
فهرست دوره‌های ضمن خدمت در سایت LTMS
مرحله دوم
آموزش کار با سایت آموزش و پرورش my.medu.ir
آموزش کار با سایت آموزش و پرورش my.medu.ir
مطالعه '6

مشاهده موسسات دارای مجوز در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

بخش دیگری که در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان (ltms) به شما نمایش داده می‌شود بخش «مؤسسات دارای مجوز» است. در این بخش همه مؤسسه‌هایی فهرست شده‌اند که برای آموزش دوره‌های ضمن خدمت مجوز دارند و بنابراین، دوره‌های معتبری دارند و مدرک معتبری هم ارائه می‌کنند.

با کلیک کردن روی بخش «مؤسسات دارای مجوز» می‌توانید ضمن مشاهده‌ی فهرست این مؤسسه‌ها، روی بخش «اطلاعات بیشتر» هم کلیک کنید تا جزئیات مفصل این مؤسسات را ببینید و از آن مطلع شوید.

سایر امکانات و سرویس‌های سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

همان‌طور که پیش از این هم توضیح دادیم سامانه ضمن خدمت فرهنگیان یا همان سامانه LTMS یک سامانه‌ی جامع و کاربردی است که امکانات متعددی دارد. علاوه‌بر مواردی که تاکنون معرفی کردیم فرهنگیان می‌توانند از امکانات زیر نیز بهره‌مند شوند:

برنامه‌ریزی و زمانبندی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت: فرهنگیانی که قصد شرکت در دوره یا دوره‌های آموزشی ضمن خدمت را دارند، می‌توانند علاوه‌بر ثبت نام در دوره‌ها، زمان‌بندی و برنامه‌ی دوره‌ها را نیز در سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان مشاهده کنند.

ارتباط با مدرسان و مدیران دوره‌های آموزشی: برای متقاضیان و شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی سامانه LTMS این بستر فراهم شده است که بتوانند از طریق این سامانه با مدرس‌ها، مربی‌ها و مدیران دوره‌هایی که در آن شرکت‌ کرده‌اند، ارتباط برقرار کنند.

سنجش عملکرد و ثبت نمره‌های شرکت‌کنندگان: فرهنگیان با ثبت نام و شرکت در دوره‌های آموزش ضمن خدمت مورد آزمون و ارزیابی قرار خواهند گرفت. نمراتی که در سنجش عملکرد آن‌ها داده می‌شود در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان ثبت شده و قابل مشاهده هستند.

اخبار و اطلاع‌رسانی: آخرین خبرها و اطلاعیه‌های مربوط‌به دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان نیز در این سامانه منتشر می‌شود. بنابراین، فرهنگیان از طریق این سامانه می‌توانند در جریان اخبار مختلف قرار بگیرند.

به طور کلی، سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان LTMS امکان مدیریت دوره‌های آموزشی را برای فرهنگیان متقاضی شرکت در دوره‌های آموزشی ضمن خدمت فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، امکان برخورداری از خدمات پشتیبانی این سامانه و تماس با کارشناسان برای رفع مشکلات احتمالی در سامانه یا دوره‌های آموزشی نیز وجود دارد.

سوالات متداول زومیت

  • سامانه ضمن خدمت فرهنگیان چیست؟

    سامانه ضمن خدمت فرهنگیان یا سامانه LTMS یک سامانه جامع و کاربردی برای فرهنگیانی است که قصد دارند از دوره‌های آموزشی ضمن خدمت ویژه فرهنگیان استفاده کنند.

  • سامانه ضمن خدمت فرهنگیان چه امکاناتی دارد؟

    در سامانه ضمن خدمت فرهنگیان، فرهنگیان می‌توانند لیست دوره‌های ضمن خدمت را مشاهده کنند، در دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان ثبت نام کنند، زمان‌بندی کلاس‌ها را مشاهده کنند، نمرات اخذشده در دوره‌های آموزشی را مشاهده کنند، اخبار و اطلاعیه‌ها را ببینند و... .

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات
تبلیغات

نظرات

تبلیغات