راهنمای تصویری ثبت نام آنلاین بیمه‌ ورزشی؛ همه آنچه باید درباره خدمات درمانی ورزشکاران بدانید

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
ثبت نام خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی، بیمه ورزشی
آیا می‌دانستید که بیمه‌ای به‌نام بیمه ورزشی یا بیمه حوادث ورزشی وجود دارد که در روند درمان از شما حمایت می‌کند؟
تبلیغات

ورزش با همه‌ی فوایدی که برای بدن دارد، گاهی حادثه‌آفرین است. ممکن است شما به‌عنوان ورزشکار حرفه‌ای یا فردی علاقه‌مند به رشته‌ای خاص که در باشگاه به فعالیتی ورزشی مشغولید، حین ورزش دچار حادثه شوید و بدنتان آسیب ببیند و نیازمند درمان شوید. آیا می‌دانستید که بیمه‌ای به نام بیمه ورزشی یا بیمه حوادث ورزشی وجود دارد که در روند درمان از شما حمایت می‌کند؟

از حدوداً ۱۰ سال پیش انجام هر گونه فعالیت ورزشی «شامل شرکت در مسابقه، تمرین و کلاس آموزشی» بدون عضویت در کمیته‌ی خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی ممنوع شد. بنابراین برای حمایت درمانی جامعه ورزشی، طبق بخشنامه‌ی وزارت ورزش و جوانان، داشتن بیمه‌ی ورزشی یک اجبار به‌‌حساب می‌آید.

انجام هر گونه فعالیت ورزشی بدون عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی از ۱۰ سال پیش ممنوع شده و داشتن بیمه‌ی ورزشی اجباری است

در این مطلب با «زومیت» همراه باشید تا از زیر‌وبم بیمه‌ی ورزشی برایتان بگوییم؛ اینکه ثبت نام این بیمه چگونه و با چه مدارکی انجام می‌شود و چطور می‌توان وضعیت بیمه خود را استعلام کرد و هزینه‌ی آسیب خود را از بیمه دریافت کرد.

جزئیات فرآیند ثبت نام آنلاین بیمه ورزشی

ثبت نام بیمه ورزشی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و مستقیماً از طریق سامانه‌ی بیمه ورزشی و همینطور پایگاه اطلاع‌رسانی پزشکی ورزشی ایران ممکن است.

فرآیند عضویت و استعلام وضعیت عضویت شما در بیمه ورزشی با توجه به سابقه‌ شما در این مورد است. اگر سابقه عضویت قبلی ندارید و نخستین بار است که می‌خواهید برای ثبت نام بیمه ورزشی اقدام کنید و در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی عضو شوید، این بخش از مطلب ویژه‌ی شماست.

با ورود به پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پزشکی ورزشی ایران، در قسمت چپ صفحه‌ی اصلی، روی کادر بنفش «صدور آنلاین کارت خدمات درمانی» کلیک کنید.

صفحه اصلی فدراسیون پزشکی ورزشی

انجام این کار مستقیماً از طریق سامانه فدراسیون پزشکی ورزشی هم ممکن است.

ابتدا دکمه‌ی قرمز «ورود به سامانه» را بزنید.

سپس روی لینکی که در صفحه‌ی بعد قرار گرفته کلیک کنید.

صفحه اصلی فدراسیون پزشکی ورزشی
ورود به سامانه بیمه ورزشی

از هر راهی که وارد شده باشید، مراحل بعدی ثبت نام شما در خدمات درمانی ورزشی به این ترتیب انجام می‌شود:

۱. کد ملی خود را وارد کنید، کد امنیتی تصویر را بنویسید و دکمه آبی ورود را بفشارید.

۲. حالا باید اطلاعات هویتی خود را تکمیل کنید. از میان موارد خواسته‌شده، اضافه کردن این اطلاعات ضروری است: نام، نام خانوادگی، شماره همراه، سال تولد و جنسیت.

۳. در مرحله‌ی احراز شماره همراه، پیامک حاوی کد تائید به شماره‌ی شما ارسال می‌شود. کد اعتبارسنجی که به شماره‌تان ارسال شده را وارد کنید.

۴. حالا باید رمز عبوری برای خود ایجاد کنید. این رمز باید شامل یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ و یک عدد و حداقل متشکل از هشت کاراکتر باشد.

وارد شدن به پنل بیمه ورزشی
مرحله چهارم
تغییر کلمه عبور در ثبت نام بیمه ورزشی
مرحله سوم
احراز شماره همراه ثبت نام بیمه ورزشی
مرحله دوم
ثبت نام و استعلام آنلاین بیمه ورزشی
مرحله اول

حالا می‌توانید با وارد کردن رمز عبور به پنل کاربری خود در فدراسیون پزشکی وارد شوید.

پنل کاربری بیمه ورزشی

۵. روی گزینه‌ی «عضویت جدید» کلیک کنید. و در صفحه‌ی بعد با توجه به رشته ورزشی خود، اطلاعات لازم را تکمیل کنید: نام فدراسیون، رشته‌ی وزرشی، استان و شهر محل اقامت، نام باشگاه.

در ادامه تیک پذیرش شرایط عضویت را فعال کنید.

۶. در نهایت تعرفه‌ی عضویت سالانه را از طریق درگاه بانکی بپردازید. در صورت موفق بودن فرآیند عضویت، در این مرحله پیامک تأیید به تلفن همراه شما فرستاده می‌شود و می‌توانید نسخه‌ی چاپی کارت عضویت خود را دریافت کنید یا تصویر آن را ذخیره کنید.

جزئیات ثبت نام بیمه ورزشی
مرحله ششم
اضافه کردن رشته ورزشی جدید به بیمه ورزشی
مرحله‌ی پنجم

اما اگر از قبل در سایت سابقه عضویت داشته‌اید:

۱. رمز عبور خود را وارد کنید، در صورت نداشتن رمز عبور، دکمه‌ی «رمز عبور خود را فراموش کرده‌ام» را بزنید.

۲. شماره موبایل خود را وارد یا تأیید کنید؛

۳. کد امنیتی برای شما پیامک می‌شود، آن را وارد کنید؛

۴. رمز عبور خود را بسازید و بار دیگر آن را وارد کنید؛

۵. بسته به اینکه دارای عضویت باشید یا نه، ۵ یا ۷ باکس در پنل به شما نمایش داده می‌شود؛ با توجه به نیاز خود یکی از باکس‌ها را برای ادامه فرایند انتخاب کنید.

دریافت کارت بیمه ورزشی آنلاین

شما به‌عنوان مربی یا ورزشکار می‌توانید کارت بیمه ورزشی خود را به‌صورت آنلاین دریافت کنید. برای این کار با گوشی هوشمند یا کامپیوتر به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی وارد شوید و طبق توضیحات قبلی وارد پنل کاربری خود شوید. در ادامه:

  • اگر در یک رشته ورزشی ثبت نام کرده‌اید اما در دو یا چند رشته فعالیت می‌کنید و نیاز به ثبت عضویت در رشته‌ی دیگری نیز دارید، در پنل کاربری خود، دکمه‌ی اضافه کردن رشته‌ی بعدی را انتخاب و پرینت کارت خود را دریافت کنید.
  • پس از پرداخت اینترنتی و پایان فرآیند عضویت می‌توانید در پنل کاربری خود از طریق گزینه‌ی «چاپ کارت» پرینت کارت خود را دریافت کنید و در صورت نداشتن پرینتر، تصویر کارت بیمه ورزشی را در گوشی یا کامپیوتر خود ذخیره کنید.
  • با پایان فرآیند عضویت، پیامک تأیید به همراه تاریخ اعتبار برایتان ارسال خواهد شد.

نکاتی که باید درباره استعلام و دریافت کارت خدمات درمانی ورزشی بدانید:

- تأیید قطعی و نهایی عضویت شما در فدراسیون پزشكی منوط به تكمیل فرآیند پرداخت آنلاین خواهد بود.

- تاریخ ثبت نام در سامانه به‌عنوان تاریخ شروع عضویت در نظر گرفته می شود و تعهدات فدراسیون پزشكی پس از روز چهارم آغاز می‌شود.

- اگر به فعالیت در یک رشته ورزشی دیگر تمایل دارید با انتخاب گزینه‌ی ثبت رشته‌ی جدید می‌توانید بدون پرداخت هزینه اطلاعات ورزشی را وارد و گزینه‌ی ذخیره را انتخاب کنید. اکنون رشته‌ی ورزشی جدید شما در قسمت پایین دیده می‌شود.

- پیش از پایان عضویت پیگیر تمدید عضویت خود در خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی باشید.

استعلام بیمه ورزشی آنلاین با کد ملی

استعلام عضویت شما در خدمات درمانی ورزشی و اطلاع از تاریخ اعتبار عضویت شما به این روش‌ها انجام می‌شود:

  • استعلام آنلاین: برای استعلام عضویت، دریافت کارت و مشاهده سوابق خود، پس‌از ورود به پنل کاربری در سایت یا اپلیکیشن فدراسیون پزشکی ورزشی، روی گزینه تاریخچه عضویت کلیک کنید.
  • استعلام با کد ملی: کد ملی خود را به شماره ۵۰۰۰۴۳۰۳ بفرستید. وضعیت عضویت شما به شماره تلفن ثبت‌شده‌ی شما پیامک می‌شود.

هزینه بیمه ورزشی

مبلغ کارت خدمات درمانی یا همان بیمه ورزشی از ۲۸ خرداد امسال ۹۵ هزار تومان اعلام شد. سقف تعهدات فدراسیون پزشکی از ۶۵ میلیون به ۹۵ میلیون تومان رسیده است.

برای دریافت این کارت می‌توانید به‌صورت حضوری به هیئت پزشکی ورزشی استان خود مراجعه کنید و یا به‌صورت آنلاین از طریق پنل کاربری، کارت خود را دریافت کنید.

اگر در حین ورزش مصدوم و دچار آسیب شدید، می‌توانید با مراجعه به هیئت پزشکی ورزشی استان خود و دریافت نامه و همینطور وارد شدن به سایت و دریافت نوبت از درمانگاه‌های فدراسیون مراحل درمان خود را طی کنید.

سوالات متداول زومیت

  • مزایای عضویت در بیمه ورزشی چیست؟

    دریافت کمک هزینه درمان، دریافت غرامت نقص عضو و دریافت غرامت فوت.

  • هزینه بیمه ورزشی چقدر است؟

    مبلغ کارت خدمات درمانی ۹۵ هزار تومان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات