شرکت ارتباطات زیرساخت دسترسی به نشان با فیلترشکن را مسدود کرد [به‌روزرسانی: مشکل نشان برطرف شد]

چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
نقشه و مسریاب نشان
شرکت ارتباطات زیرساخت دسترسی کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند را به سرویس‌های نقشه و مسیریاب «نشان» مسدود کرد.
تبلیغات

نقشه و مسیریاب «نشان» در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت زیرساخت دسترسی به این اپلیکیشن را از طریق فیلترشکن مسدود کرده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه این محدودیت از ظهر روز سه‌شنبه و بدون اطلاع قبلی اعمال شده، آمده است: «اگر شما هم مثل اغلب کاربراین برای دسترسی به «اینترنت آزاد» از فیلترشکن استفاده می‌کنید، با تصمیم شرکت ارتباطات زیرساخت در حال حاضر اتصال شما به نشان با اختلال یا مسدودی همراه شده است.»

این اقدام باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران نشان نتوانند از خدمات نقشه و مسیریابی استفاده کنند. در ساعات اخیر تلاش ما برای ارتباط و حل مسئله با شرکت زیرساخت که زیرمجموعه وزارت ارتباطات است، بی‌نتیجه بوده است.
- بیانیه اپلیکیشن نشان
بیانیه نشان

در همین حال جواد عامل، مدیرعامل نشان، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی اکس به این موضوع واکنش نشان داده است:

این نخستین بار نیست که بات‌های به اصطلاح هوشمند شرکت‌های مجری فیلترینگ، در دسترسی شهروندان به سرویس‌های کاربردی اختلال ایجاد می‌کنند. متاسفانه هیچ مکانیزمی نیز برای پاسخ‌گویی و یا جبران آسیب‌ها به کسب‌وکارها و کاربران پیش‌بینی نشده است.
- جواد عامل، مدیرعامل نشان

به گفته‌ی او در پاسخ به پیگیری‌ها، اعلام شده که مسدودی «به‌صورت اتومات» اعمال شده و دلیل آن «راه‌اندازی سرویس‌های غیر مجاز نظیر VPN، پراکسی یا تونل بر روی سرورها» است که با حذف آن‌ها، سرویس یه صورت اتومات برمی‌گردد اما این ادعا «به‌هیچ‌وجه صحت ندارد».

توییت جواد عامل

به‌روزرسانی: مشکل برطرف شد

ظهر امروز نشان از رفع مسدودی این اپلیکیشن خبر داد و در شبکه اجتماعی اکس نوشت: «بامداد امروز و چند ساعت پس از انتشار بیانیه نشان، بدون توضیحی از طرف نهاد مسئول،‌ مسدودی ترافیک اینترنتی به سرورهای نشان برطرف شد و کاربرانی که دسترسی‌شان به سرویس‌های نشان قطع شده بود، می‌توانند دوباره بدون هیچ محدودیتی از نشان استفاده کنند.»

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات