مدیرعامل ایرانسل: ستار هاشمی در حوزه توسعه اقتصاد دیجیتال توانمند و متخصص است

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل
بیژن عباسی‌آرند اعتقاد دارد که با دانش آکادمیک و تجربه اجرایی ستار هاشمی، توسعه اقتصاد دیجیتال، توانمندی و تخصص گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات است.
تبلیغات

مدیرعامل ایرانسل با استقبال از معرفی «ستار هاشمی» به‌عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت چهاردهم، گفت: «با توجه به دانش آکادمیک و تجربه اجرایی هاشمی، می‌توان گفت که توسعه اقتصاد دیجیتال توانمندی و تخصص گزینه پیشنهادی وزارت ارتباطات است.»

بیژن عباسی آرند، فعال حوزه ارتباطات که سال‌هاست در موضوعات مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از جمله توسعه نسل پنجم ارتباطات همراه، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی فعالیت دارد، درباره ستار هاشمی گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای تصدی وزارت ارتباطات گفت:

«هاشمی را از زمانی که در شیراز مشغول به کار بودم و او عضو هیئت علمی دانشگاه بود، می‌شناسم. پس از آن او در چند سال اخیر تجربه‌های مهمی با حضور در جایگاه معاونت شرکت ارتباطات زیرساخت و معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات به دست آورد، سه سال اخیر را نیز در جایگاه معاونت فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال، مشغول به فعالیت بود.»

مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: «هاشمی از نظر خصوصیات شخصی و کاری، انسان شایسته‌ای است و حضورش در وزارت ارتباطات را به نفع اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌دانم و اطمینان دارم مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد با کمک دولت و فعالان عرصه و حضور وی قابل حل است.»

وی تأکید کرد: «هاشمی گوش شنوایی برای دغدغه‌ها و مسائل فعالان حوزه فاوا دارد و اهل تعامل و مشورت است؛ به همین دلیل می‌تواند ارتباط بهتری با بدنه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات داشته باشد. تحصیلات آکادمیک و مرتبط، حضور در بدنه ارتباطات و فناوری اطلاعات، جوانی و انگیزه‌ای که نسبت به انجام کار و رفع چالش‌ها دارد توانسته او را به گزینه تصدی وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم تبدیل کند.»

عباسی خاطرنشان کرد: «حوزه اقتصاد دیجیتال، شاید مهم‌ترین بخشی است که انتظار می‌رود وزیر ارتباطات آینده و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر آن متمرکز شوند. اکنون متوسط سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشورها، حدود ۱۵درصد است. در ایران سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی (GNP) حدود ۷.۵ درصد است که برای برنامه هفتم توسعه دستیابی به ۱۰درصد هدفگذاری شده؛ اما تا سال پایانی اجرای این برنامه، متوسط سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی کشورها حدود ۲۵ تا ۳۰درصد پیش‌بینی شده است.»

وی افزود: «مهم‌ترین مسئولیت وزیر ارتباطات آینده و بازیگران این حوزه، توسعه زیرساخت اقتصاد دیجیتال و نظارت و تسهیل فضای کسب‌وکارهای دیجیتال است تا به این واسطه سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی افزایش یابد.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات