حمایت مرکز تتا از پلتفرم‌های سلامت الکترونیکی در موضوع قطع همکاری آزمایشگاه‌ها

سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۲
مطالعه 3 دقیقه
مرکز توسعه تجارت الکترونیکی
رئیس مرکز تتا: «مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از سکوهای فعال در این حوزه بر اساس قانون و اصل ارائه خدمات باکیفیت و مطلوب به مردم، حمایت خواهد کرد.»
تبلیغات

دو روز قبل خبری درباره دستور سازمان تأمین اجتماعی به آزمایشگاه‌ها برای پایان دادن به همکاری با پلتفرم‌های سلامت دیجیتال منتشر شد. تأمین اجتماعی با اعمال فشار و تهدید به پرداخت جریمه‌های سنگین از آزمایشگاه‌ها خواسته بود که با کسب‌وکارهای سلامت دیجیتال قطع همکاری کنند.

امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، «به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده است که این مسئله ناشی از تصمیم یکی از مدیران میانی سازمان تأمین اجتماعی بوده که با سیاست‌های توسعه‌ای حوزه سلامت الکترونیکی همخوانی ندارد. کلاهدوزان اعتقاد دارد این تصمیم «در بعد اجتماعی نیز باعث از بین رفتن امید در زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور می‌شود.»

به گفته او، حضور کسب‌وکارهای تجارت الکترونیکی در حوزه سلامت موجب تسهیل امور مردم می‌شود و به همین دلیل اقدامات و تصمیمات سلبی برای این حوزه باید متوقف شود. او در ادامه نیز اضافه کرده است:

«انتظار می‌رود ریاست سازمان تأمین اجتماعی کشور ضمن بررسی موضوع، صحت و‌ سقم و کیفیت رخداد گزارش‌شده، نسبت به توقف مورد مذکور اقدام فوری نمایند.»

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در خصوص این موضوع حامی پلتفرم‌های سلامت الکترونیک است و رئیس این مرکز تصریح کرده است:

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از سکوهای فعال در این حوزه بر اساس قوانین و مقررات و همچنین با عنایت به اصل ارائه خدمات با کیفیت و مطلوب به مردم، حمایت خواهد کرد.
- امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

کلاهدوزان در همین رابطه نامه‌ای خطاب به مدیرعامل سازمان اجتماعی نوشته و در آن خواستار «بررسی اقدام سازمان تأمین اجتماعی استان تهران در مورد پلتفرم‌های سلامت الکترونیکی» شده است. در بخشی از این نامه آمده است:

«با توجه به مسئولیت این مرکز در نظارت به حسن اجرای قانون تجارت الکترونیکی کشور و نیز سیاست‌های توسعه تجارت الکترونیکی، دانش‌بنیان و با توجه به مقررات وضع‌شده چند سال اخیر توسط هیئت محترم وزیران در مورد فعالیت سکوهای سلامت الکترونیکی، اعلام می‌دارد که اقدام یادشده مغایر با قوانین موضوعه و مصوبات رسمی دولت بوده و در بعد اجتماعی نیز باعث سرخوردگی و از بین رفتن امید در زیست بوم دانش‌بنیان کشور می‌گردد.»

رئیس مرکز تتا در پایان خواستار بررسی این موضوع از سوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی و توقف اقدامات انجام‌شده درباره این موضوع شده است.

او همچنین از رئیس این سازمان دعوت کرده است که به منظور هماهنگی بیشتر در خصوص اجرای مصوبات موضوع در جلسه ششم شهریور ماه این مرکز حضور داشته باشد.

نامه تتا

پیش از این نیما قاضی، رئیس انجمن تجارت الکترونیک تهران، در نامه‌ای به حسین افشین، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، درخواست کرده بود که نسبت به این موضوع مطابق با قانون اقدام شود و اضافه کرده بود: «از شما درخواست می‌نماییم که نسبت به این موضوع حساسیت ویژه‌ای نشان داده و با فوریت، اقدامات لازم را برای توقف سریع این رویکرد از سوی سازمان تأمین اجتماعی انجام دهید.»

رئیس این انجمن همچنین اعلام کرده بود که نمایندگان انجمن تجارت الکترونیک تهران از هرگونه تشکیل جلسات مشترک با متولیان این حوزه و رفع هرگونه نگرانی و شبهه و ارائه راهکارهای مناسب مبتنی بر آن‌ها استقبال خواهند کرد.

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران نیز درباره همین موضوع به معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نامه نوشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات