وزیر ارتباطات: در هوشمندسازی خدمات پست از شرکتهای دانشبنیان استفاده میکنیم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه روند هوشمندسازی پست با قدرت و قوت دنبال خواهد شد، گفت: «باید تا آنجا که از نظر قانون اساسی امکان برون سپاری خدمات را داریم، از حداکثر ظرفیت شرکتهای دانشبنیان و بخش خصوصی استفاده کنیم.»
ستار هاشمی که پیش از این در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت میکرد، در برنامههای خود برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره هوشمندسازی خدمات پستی اعلام کرده بود: «تبدیل شرکت ملی پست ایران به یک نهاد پیشران در زمینه توسعه کسبوکارهای اینترنتی و اتصال و یکپارچهسازی شرکت پست بهعنوان اپراتور تحویل فیزیکی کالا به زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال از طریق دیجیتالی کردن بسیاری از فرآیندها، افزایش کارایی و کیفیت خدمات پستی، یکی از اهداف اصلی خواهد بود.»
او حالا درباره وضعیت هوشمندسازی پست به ایسنا گفته است: «اقدامات خوبی در بحث هوشمندسازی انجام شده و ما این روند را با قدرت و قوت دنبال خواهیم کرد.»
موضوعی که توسط دوستان مطرح میشود در باب ورود شرکتهای دانشبنیان به این حوزه است و عملاً در قالب خرید سرویس به مجموعه شرکت ملی پست خدمت میدهند که این خبر بسیار خوبی است و باید این فضا را تسهیل کنیم. علاوه بر این تا آن جایی که از نظر قانون اساسی امکان برون سپاری خدمت داریم، از حداکثر ظرفیت شرکتهای دانشبنیان و بخشخصوصی استفاده کنیم تا بتوانیم کیفیت را ارتقاء و هزینهها را کاهش دهیم و طبیعتا به این ترتیب بتوانیم به بخشهای معیشتی عزیزان در شرکت ملی پست کمک کنیم.- ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین مهمترین چالشهای کارکنان پستی را اینطور تشریح کرده است: «نکتهای که همه همکاران شرکت ملی پست به آن اشاره کردند، بیشتر مباحث درآمدی و معیشتی است که با نگاه و تدبیری که دوستان انجام دادهاند، افزایش حقوق داریم اما امیدواریم که این موضوع را متناسبسازی کنیم و با شرایط تورم کمکی به همکاران صادق و زحمتکش پستی کنیم.»
نظرات