آموزش نحوه مشاهده ابلاغیه با موبایل و با کد ملی

دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
مشاهده آنلاین ابلاغیه
این مطلب به شما آموزش می‌‌دهد که چطور با استفاده از موبایل و تنها با وارد کردن کد ملی بتوانید ابلاغیه‌های قضایی خود را مشاهده و دریافت کنید.
تبلیغات

در راستای گسترش خدمات الکترونیکی که نیاز به مراجعه‌ی حضوری به ادارات و سازمان‌های مختلف را کم می‌کند، قوه‌ی قضائیه بخشی از خدمات پرکاربرد خود را در پلتفرم‌های آنلاین به شهروندان ارائه می‌دهد. ارائه‌ی خدمات آنلاین پیش از این، از طریق سامانه‌هایی مثل سامانه‌ی ثنا انجام می‌شد؛ اما حالا امکانات آنلاین بیشتری توسط قوه‌ی قضائیه ارائه می‌شود که دسترسی به بسیاری از خدمات را تسهیل کرده است.

ممکن است بسیاری از شهروندان امکان دسترسی به سامانه ثنا را نداشته باشند یا برایشان سخت باشد که با استفاده از کامپپوتر و لپ‌تاپ به سامانه‌ها دسترسی پیدا کنند. با توجه به اینکه موبایل وسیله‌ی دردسترس‌تر و پرکاربردتری است، خدمات آنلاینی که بتوان از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی به آن‌ها دسترسی داشت برای کاربران جذاب‌تر و کاربردی‌تر هستند.

مراحل ثبت نام در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی (عدل ایران)
مراحل ثبت نام در سامانه ثنا ابلاغ الکترونیکی (عدل ایران)
مطالعه '4

به همین دلیل قوه‌ی قضائیه برنامه‌ی کاربری «عدالت همراه» را طراحی و راه‌اندازی کرده تا انجام برخی خدمات مربوط به این دستگاه برای مردم ساده‌تر و سریع‌تر باشد. امکان مشاهده‌ی ابلاغیه‌ی قضائی که یکی از خدمات پرکاربرد محسوب می‌شود، از طریق این اپلیکیشن فراهم شده است. زومیت در این مطلب قصد دارد به شما نحوه‌ی استفاده از این اپلیکیشن روی موبایل و مشاهده‌ی ابلاغیه در آن را آموزش بدهد.

مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با موبایل

مشاهده و دریافت ابلاغیه‌ی قضائی به‌صورت الکترونیکی خدمات جدیدی محسوب نمی‌شود. از روزی که امکان مشاهده‌ی آنلاین ابلاغیه‌ی الکترونیکی فراهم شد، چند سالی می‌گذرد. این امکان پیش از این در سامانه ثنا فراهم شده بود و افراد می‌توانستند با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن، بعد از وارد کردن کد ملی خود فقط با صرف چند دقیقه زمان، از خدمت مشاهده‌ی ابلاغیه به شکل آنلاین استفاده کنند و ابلاغیه را ببینند.

آموزش مشاهده ابلاغیه از طریق سامانه ثنا

حالا برای کسانی که دسترسی به لپ‌تاپ و رایانه شخصی برای مراجعه به سامانه ثنا ندارند، امکان دیگری فراهم شده است تا بتوانند با نصب یک برنامه کاربردی روی گوشی موبایل هوشمند خود، با وارد کردن اطلاعات لازم وارد اپلیکیشن شوند و از خدمات مختلف آن استفاده کنند.

این اپلیکیشن موبایلی قوه‌ی قضائیه «عدالت همراه» است و پیش از این که نحوه‌ی ورود و مشاهده‌ی ابلاغیه‌ی قضائی الکترونیکی از طریق آن را به شما آموزش بدهیم، باید درباره‌ی نحوه‌ی دانلود و نصب این برنامه روی گوشی موبایل به شما توضیح بدهیم.

نحوه دریافت و نصب اپلیکیشن عدالت همراه

برای اینکه بتوانید اپلیکیشن عدالت همراه را دانلود کنید باید به بخشی در سامانه ثنا مراجعه کنید. البته برای دریافت این نرم‌افزار موبایلی لازم است در سامانه ثنا ثبت نام کنید چون پیش از این که به صفحه دریافت اپلیکیشن هدایت شوید باید نام کاربری و گذرواژه‌ای را که در سامانه ثنا دارید، وارد کنید.

چنانچه در سامانه ثنا ثبت نام کرده‌اید و نام کاربری و کلمه عبور خود را دارید، برای دانلود اپلیکیشن عدالت همراه با کلیک کردن روی این لینک وارد صفحه ورود اطلاعات و دریافت اپلیکیشن عدالت همراه شوید.

در ادامه، روی بخش مربوط به دریافت/دانلود کلیک کنید تا بعد از گذشت چند دقیقه اپلیکیشن روی موبایل شما دانلود شود. پس از دانلود لازم است این برنامه کاربردی را روی گوشی نصب و اجرا کنید. برای نصب کردن، برنامه را روی گوشی باز کنید.

سامانه استعلام سوء پیشینه با کد ملی
سامانه استعلام سوء پیشینه با کد ملی
مطالعه '7

در صفحه‌ اولی که مشاهده می‌کنید ابتدا بخش «شخص حقیقی» را انتخاب کنید. سپس کد ملی و رمز شخصی (که همان کد ثنا است) را وارد کنید و در نهایت، روی گزینه «مرحله بعد» بزنید. شما همچنین می‌توانید قابلیت اثر انگشت را فعال کنید تا برای هر بار مراجعه به این اپلیکیشن لازم نباشد نام کاربری و رمز شخصی را وارد کنید. البته قابلیت فعالسازی اثر انگشت مختص گوشی‌هایی است که حسگر اثر انگشت را داشته باشند.

پس از گذراندن مرحله ابتدایی صفحه جدیدی می‌بینید که لازم است یک رمز موقت ۶ رقمی را که به شماره موبایل شما ارسال شده در کادر مربوطه وارد کنید. در آخر، روی بخش سبزرنگ «ورود» کلیک کنید تا وارد برنامه عدالت همراه شوید و از خدمات مختلف آن استفاده کنید.

نحوه مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با موبایل

اکنون که با نحوه دریافت، نصب و ورود به اپلیکیشن عدالت همراه آشنا شدید، می‌توانید اقدام به مشاهده ابلاغیه قضائی خود کنید.

خاطرتان باشد که اگر ابلاغیه قضائی جدیدی داشته باشید به شماره موبایل یک پیامک ارسال شده که شما را از صدور این ابلاغیه مطلع خواهد کرد. پس از آن است که می‌توانید از روش‌های آنلاین برای مشاهده استفاده کنید و ابلاغیه مذکور را ببینید.

پس از ورود به اپلیکیشن در صفحه اصلی خدمات مختلف این برنامه را می‌بینید که عبارت‌اند از: ابلاغ‌های الکترونیک، اطلاع‌رسانی پرونده، نظرسنجی، نوبت‌دهی و گواهی عدم سوء پیشینه. گزینه ابلاغ‌های الکترونیک را انتخاب کنید و وارد این بخش شوید.

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود چهار گزینه دارید: ابلاغیه‌های جدید، ابلاغیه‌های مشاهده‌ شده، دریافت ابلاغیه با رمز و دریافت با شماره ابلاغیه. شما همان گزینه اول یعنی «ابلاغیه‌های جدید» را انتخاب کنید تا جدیدترین موردی که وجود دارد و هنوز مشاهده نکرده‌اید، به شما نشان داده شود.

برنامه عدالت همراه
مرحله اول
اپلیکیشن عدالت همراه
مرحله دوم

چنانچه قصد دارید ابلاغیه‌های پیشین خود را مجدداً ببینید، در بخش ابلاغ‌های الکترونیکی، بخش «ابلاغیه‌های مشاهده شده» را انتخاب کنید.

یک نکته را هرگز فراموش نکنید. اگر شما ابلاغیه قضائی رسمی داشته باشید، از طریق پیامک با سرشماره ADLIRAN به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. بنابراین، هر پیامکی مبنی بر صدور ابلاغیه قضائی برای شما که از این سرشماره ارسال نشده باشد، واقعی نیست.

سوالات متداول

  • چطور می‌توانیم با موبایل ابلاغیه الکترونیکی را مشاهده کنیم؟

    برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی با موبایل باید از سایت درگاه ملی قوه قضائیه برنامه «عدالت همراه» را دانلود و نصب کنید.

  • برای ورود به اپلیکیشن عدالت همراه چه اطلاعاتی را باید وارد کنیم؟

    برای دانلود این اپلیکیشن باید قبلاً در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشید و در این اپلیکیشن کد ملی و کد ثنای خود را وارد کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات