وزیر ارتباطات: بهبود وضعیت اینترنت در دستور کار قرار دارد

یک‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
ستار هاشمی، وزیر ارتباطات در آیین بازگشایی مدارس در جمع دانش‌آموزان
ستار هاشمی: برای بهبود وضعیت اینترنت در حال طراحی برنامه هستیم و گام به گام پیش می‌رویم.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه آیین بازگشایی مدارس تهران درباره برنامه وزارت ارتباطات برای بهبود وضعیت گفت: «در‌این‌مورد تقویت نظارت‌ها و همچنین ساختار را در دستور کار داریم.»

ستار هاشمی با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اینترنت در حال طراحی برنامه هستیم و گام به گام پیش می‌رویم، گفت: «رئیس جمهور رضایت مردم را مطالبه می‌کند و به‌طور مرتب در جلسات هیئت دولت بر این موضوع تأکید. ما هم دراین‌مورد مکلفیم.»

او توضیح داد:

در این مورد دو نگاه وجود دارد. نگاه اول این است که نظارت‌ها را تقویت کنیم که حتماً در دوره‌ی جاری این کار را خواهیم کرد. از طرف دیگر باید ساختار را تقویت کنیم. هر دوی این موضوعات را در دستور کار داریم. البته ما در حوزه‌های مختلفی نظارت و تعاملمان را با مردم تقویت می‌کنیم؛ البته نه صرفاً در بحث ارتباطات بلکه در بحث شبکه‌های پستی هم به‌دنبال این هستیم که بتوانیم به‌صورت میدانی و از نزدیک از مردم بازخورد بگیریم. بنابراین این موضوع در دستور کار قرار دارد.
- ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

هاشمی درباره‌ی وعده‌ی تعامل با نهادهای مختلف در رفع مشکل فیلترینگ هم توضیح داد: «محور این کار شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی است و سلسله جلساتی در این ‌راستا برگزار شده است. درحال‌حاضر در حال پیگیری هستیم. اجازه بدهید این موضوعات را در فضای کارشناسی دنبال کنیم.»

او همچنین درباره برنامه‌ی مشخص وزارت ارتباطات برای هوش مصنوعی هم گفت: «درباره هوش مصنوعی ظرفیت‌های دیگری داریم از جمله سازمان ملی هوش مصنوعی که با آنها هم جلسه داشتیم. معاونت علمی و فناوری و بعضی از نهادهای انقلابی هم ظرفیت‌های دیگرند. ما باید تمام ظرفیت‌های خود را در قالب هم‌افزایی پای کار بیاوریم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در سخنانی در مدرسه فرزانگان ۸، خطاب به دانش‌آموزان، آن‌ها را به کار تیمی تشویق کرد و تأکید کرد که به ریاضیات و هوش مصنوعی توجه ویژه داشته باشند.

او با مثال آوردن از جک ما، مدیرعامل علی‌بابا گفت: «او می‌گوید خودش را نه در بخش فنی و نه در مدیریت ویژه نمی‌داند، بلکه آن توانمندی که توانسته در بحث اقتصادی به او کمک کند، جمع کردن افراد توانمند و باهوش در کنار هم و مدیریت کردن آنهاست. این خود گویا است که اگر افراد خلاق در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌توانند به‌صورت تیمی رشد کنند.»

هاشمی با اشاره به فراگیرشدن ابزار کمک آموزشی در دوران همه‌گیری کرونا گفت:

دو سال مواجهه با پدیده کرونا، امکان حضور در مراکز آموزشی را از آن‌ها گرفت اما از سوی دیگر کمک کرد که ابزار آموزش غیرحضوری رشد کند. امروز یکی از موضوعاتی که در بحث آموزشی مطرح می‌شود، شخصی‌سازی آموزش است. شرایط کرونا نشان داد افراد نسبت به داروها و دوزهای مختلف آن‌، واکنش متفاوتی نشان می‌دهند و این روند در آموزش هم باید انجام شود.
- ستار هاشمی، وزیر ارتباطات

وزیر ارتباطات با این گفته‌ها تأکید کرد: «استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند کاری کند تا آموزش به‌صورت اختصاصی تعریف شود.»

او سپس گفت: «هوش مصنوعی پیوست ناگسستنی با ریاضیات و آمار دارد. استفاده از ظرفیت هوش مصنوعی لاجرم اتفاق خواهد افتاد‌ و از همین رو دانش‌آموزان حتی اگر پزشکی می‌خواهند بخوانند، به ریاضیات و آمار توجه کنند.»

هاشمی در ادامه به دانش‌آموزان توصیه کرد در فضای مجازی بدون هدف حضور نداشته باشند و تأکید کرد که حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت آن، باید برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشد.

وزیر ارتباطات در آخر دو پرسش را با دانش‌آموزان مدرسه فرزانگان  ۸ مطرح کرد و از آنها خواست پاسخ دهند و وعده اعطای جوایز به بهترین پاسخ را داد: «چطور می‌توانیم از ظرفیت هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کنیم؟ تعریف شما از اینترنت امن چیست و چه پیشنهادی برای این موضوع دارید؟»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات