نحوه پرداخت قبض همراه اول چگونه است؟

دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
مطالعه 5 دقیقه
قبض اپراتور همراه اول
در این مطلب نحوه مشاهده، استعلام قبض موبایل همراه اول و پرداخت قبض همراه اول و هر آنچه که باید درباره‌اش بدانید، آموزش می‌دهیم.
تبلیغات

مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی اپراتورها همیشه نیازمند پرداخت قبض سیم‌کارت خود هستند تا بتوانند همچنان از آن استفاده کنند. در صورت عدم پرداخت قبض، خدمات سیم‌کارت، یعنی برقراری تماس، ارسال پیامک و استفاده از اینترنت، مسدود می‌شود و مشترکان دیگر نمی‌توانند از سیم‌کارتشان استفاده کنند.

اگر شما از مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول هستید و می‌خواهید با همه راه‌های پرداخت قبض یا همان صورت‌حساب سیم‌کارت خود آشنا شوید، این مطلب برای شما است تا مناسب‌ترین راه برای پرداخت هزینه سیم‌کارتتان را انتخاب کنید. اگر هم از مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول هستید اما می‌خواهید سیم‌کارت دائمی باشید با خواندن راهنمای تبدیل سیم‌کارت اعتباری همراه اول به سیم‌کارت دائمی می‌توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

کپی لینک

قبض همراه اول

سیم‌کارت‌هایی که اپراتور همراه اول ارائه می‌کند در دو مدل دائمی و اعتباری هستند. همان‌طور که می‌دانید سیم‌کارت‌های اعتباری نیاز به خرید اعتبار و شارژ کردن سیم‌کارت دارند اما برای سیم‌کارت‌های دائمی هر ماه یک صورت‌حساب یا قبض صادر می‌شود که در آن هزینه‌های مختلف اعم از هزینه تماس، پیامک، بسته‌ اینترنتی و سایر هزینه‌ها محاسبه شده و مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ملزم به پرداخت آن هستند.

برای پرداخت قبض خطوط دائمی همراه اول روش‌های مختلفی وجود دارد که مشترکین می‌توانند با استفاده از هر یک از آن‌ها نسبت به پرداخت صورت‌حساب سیم‌کارتشان اقدام کنند. در ادامه هر یک از روش‌های انجام این کار توضیح داده خواهد شد.

روش‌های فعال‌سازی اینترنت رایگان همراه اول
روش‌های فعال‌سازی اینترنت رایگان همراه اول
مطالعه '3
کپی لینک

پرداخت قبض همراه اول از طریق سایت و اپلیکیشن همراه من

یکی از روش‌ها برای پرداخت قبض همراه اول این است که به سایت همراه من یا اپلیکیشن همراه من مراجعه کنید. اگر اولین بار باشد که به این پلتفرم‌ها مراجعه می‌کنید، لازم است ثبت نام کنید. پس از ثبت نام امکان استفاده از خدمات مختلف سایت یا اپلیکیشن را خواهید داشت.

برای پرداخت قبض همراه اول لازم است در سایت یا اپلیکیشن همراه من بخش «صورتحساب من» را انتخاب کنید. با انتخاب این بخش دو گزینه «میان دوره» و «پایان دوره‌» را می‌بینید. مایل به دریافت هر کدام از این صورت‌حساب‌ها که هستید، آن گزینه را انتخاب کنید تا به مرحله بعد هدایت شوید.

در صفحه جدیدی که به شما داده می‌شود می‌توانید جزئیات کامل صورت‌حساب سیم‌کارت خود را ببینید. سپس، برای اینکه بتوانید قبض خود را پرداخت کنید درگاه بانکی مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید و وارد فرایند پرداخت الکترونیکی می‌شوید. اطلاعات کارت را به‌طور کامل وارد کنید و گزینه پرداخت را بزنید تا قبض مورد نظرتان ظرف چند ثانیه پرداخت شود.

کپی لینک

پرداخت قبض از طریق فروشگاه همراه اول

راه دیگر این است که به فروشگاه اینترنتی همراه اول به نشانی www.mci.ir مراجعه کنید و در منوی بالای صفحه روی گزینه «پرداخت صورتحساب» کلیک کنید. در صفحه جدید شماره موبایلی که قصد مشاهده صورت‌حسابش را دارید، وارد کنید. سپس نوع قبض (پایان دوره یا میان دوره) را انتخاب کنید. در نهایت کد امنیتی‌ای را که به شما نمایش داده می‌شود، داخل کادر مربوط به آن وارد کنید و روی گزینه «مشاهده صورتحساب» بزنید.

پس از انتخاب این گزینه صورت‌حساب سیم‌کارت شما با اطلاعاتی مثل شناسه قبض، شناسه پرداخت، مبلغ قابل پرداخت و... به شما نمایش داده می‌شود. برای پرداخت این مبلغ روی گزینه سبزرنگ پرداخت بزنید و وارد فرایند پرداخت الکترونیک شوید.

قبض موبایل
مرحله اول
صورتحساب همراه اول
مرحله دوم
کپی لینک

پرداخت قبض همراه اول از طریق تماس با ۹۹۹۰

سامانه ۹۹۹۰ سامانه‌ تلفنی‌ای است که انواع خدمات مالی را به مشترکین ارائه می‌دهد. با تماس با این سامانه هم می‌توانید از جزئیات قبض خود مطلع شوید و هم این امکان را دارید که قبضتان را پرداخت کنید. برای پرداخت قبض با این روش مراحل زیر را طی کنید:

  • بامرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰ تماس بگیرید
  • جهت دریافت اطلاعات مربوط به صورت‌حساب مشترکین و پرداخت آن از طریق کارت بانکی کلید ... را انتخاب کنید
  • شماره تلفن همراه را وارد کنید و روی کلید # بزنید (در صورت تماس از تلفن ثابت)
  • برای دریافت اطلاعات مربوط به صورت‌حساب (پایان دوره یا میان‌دوره) روی کلید ... بزنید
  • جهت پرداخت قبض از طریق کارت بانک کلید ... را فشار دهید
  • شماره کارت بانکی را وارد کرده و کلید # را انتخاب کنید
  • رمز خرید اینترنتی را وارد و کلید # را بزنید تا پرداخت شما انجام شود
کپی لینک

پرداخت قبض همراه اول از طریق تلفن گویای ۱۰۰*

یک راه دیگر این است که با شماره تلفن گویای ۱۰۰* تماس بگیرید. در ادامه، از منوی صوتی گزینه پرداخت قبض را انتخاب کنید. سپس شماره موبایل مورد نظرتان را وارد کنید و در ادامه نوع قبض (میان دوره یا پایان دوره) را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید شماره کارت بانکی و رمز دوم را وارد کنید تا قبض شما پرداخت شود.

کپی لینک

تسویه قبض همراه اول از طریق کدهای دستوری

استفاده از کدهای دستوری راه دیگری برای پرداخت صورت‌حساب همراه اول است. پیش از این، در مطلبی با مهم‌ترین کدهای دستوری همراه اول آشنا شدیم. در ادامه کدهای دستوری‌ای را که برای پرداخت قبض همراه اول به کار می‌رود، توضیح خواهیم داد.

کپی لینک

روش پرداخت قبض با کد دستوری #9*:

برای استفاده از این کد در شماره‌گیر تلفن همراه خود کد #9* را وارد و تماس را برقرار کنید. از میان گزینه‌هایی که می‌بینید، منو قبض را انتخاب کنید. سپس، وارد منو قبض موبایل شوید. شماره‌ای که قصد دارید قبضش را پرداخت کنید وارد کنید. نوع قبض یعنی میان‌دوره یا پایان‌دوره را انتخاب کنید. در آخر شماره کارت بانکی و رمز پویا را وارد کنید و مبلغ مورد نظر را بپردازید.

آموزش لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول
آموزش لغو تمدید خودکار اینترنت همراه اول
مطالعه '3
کپی لینک

روش پرداخت قبض همراه اول با کد دستوری #1*:

در گوشی موبایلتان کد دستوری #1* را شماره‌گیری کنید. در میان گزینه‌هایی که به شما نمایش داده شده است، گزینه قبض را انتخاب کنید و در ادامه بخش قبض موبایل را انتخاب کنید. شماره خودتان یا شماره‌ای که می‌خواهید قبضش را پرداخت کنید انتخاب کرده و نوع قبض (میان‌دوره یا پایان‌دوره) را انتخاب کنید. در نهایت شماره کارت و رمز پویای کارتتان را وارد کنید تا بدهی صورت‌حساب مورد نظر پرداخت شود.

کپی لینک

روش پرداخت قبض با کد دستوری #10*:

#10* کد دستوری دیگری است که برای پرداخت قبض سیم‌کارت همراه اول می‌توانید آن را وارد و شماره‌گیری کنید. در ادامه بخش منو خدمات پرداخت و سپس منو مشترکین دائمی را انتخاب کنید. در مرحله بعد، وارد منو صورت‌حساب شوید و شماره مورد نظرتان را وارد کنید. قبض میان‌دوره یا پایان‌دوره را انتخاب کنید و در پایان با وارد کردن شماره کارت و رمز پویا، قبض خود را پرداخت کنید.

کپی لینک

پرداخت قبض همراه اول از طریق لینک پرداخت

آخرین شیوه برای پرداخت و تسویه صورت‌حساب سیم‌کارت دائمی همراه اول استفاده از لینک پرداخت است. همان‌طور که می‌دانید، قبض موبایل شما به شکل پیامک (SMS) یا ایمیل برای شما ارسال می‌شود. چه از طریق پیامک و چه از طریق ایمیل، جزئیات صورت‌حساب سیم‌کارت شما به اطلاعتان می‌رسد.

در بخش پایانی این پیام یک لینک به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک کردن و باز کردن آن می‌توانید وارد فرایند پرداخت قبض خود شوید. بنابراین، پس از دریافت پیامک یا ایمیل صورت‌حساب کافی است وارد لینکی که برای پرداخت به شما داده شده، شوید و با طی کردن مراحل پرداخت الکترونیک، قبض خود را پرداخت کنید.

سوالات متداول

  • از چه روش‌هایی می‌توانیم قبض همراه اول را پرداخت کنیم؟

    برای پرداخت قبض همراه اول می‌توانید از سایت همراه اول، اپلیکیشن همراه من، پیامک، تلفن گویا، کدهای دستوری یا لینک پرداخت استفاده کنید.

  • کدهای دستوری پرداخت قبض همراه اول چیست؟

    سه کد دستوری برای پرداخت قبض همراه اول وجود دارد: #9* یا #1* یا #10* را در گوشی موبایل خود شماره‌گیری کنید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات