رئیس مرکز تتا: بیش از ۲۵۰ هزار شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیکی اینماد دارند

شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مطالعه 2 دقیقه
رئیس تتا
تعداد شرکت‌های حوزه‌ی تجارت الکترونیکی در ۵ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ حدود ۲۱ درصد رشد داشته و از ۲۱۰ هزار شرکت به ۲۵۰ هزار شرکت دارای اینماد رسیده است.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در گفت‌وگو با برنامه میز اقتصاد شبکه خبر سیما با اشاره به رشد شتابان تجارت الکترونیکی در دو سال گذشته، گفت:

در دو سال گذشته رشد بسیار بسیار مطلوبی در کشور مشاهده شد، به شکلی که در سال گذشته رشد ۷۴ درصدی را تجربه کردیم که بالغ بر ۳۲۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت‌های تجارت الکترونیکی بود.
- امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

او همچنین توضیح داده است که این روند رشد هنوز هم ادامه دارد و در سال جاری میزان رشدی که در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ داشته‌ایم، نشان می‌دهد که امسال هم همین رشد را شاهد هستیم و این روند مثبت ادامه خواهد داشت.

کلاهدوزان در این گفت‌وگو به برخی از آمارهایی اشاره کرده است که پیش از این، در گزارش سالانه مرکز توسعه تجارت الکترونیکی درباره وضعیت حوزه تجارت الکترونیک به آن‌ها اشاره شده بود. او در ذکر یکی از این آمار و ارقام گفت:

«از لحاظ تعدادی و همچنین اقبال مردم به حوزه تجارت الکترونیکی، تعداد تراکنش‌های خرید توسط مردم یک رشد ۳۴ درصدی در سال ۱۴۰۲ را داشته است.»

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه از افزایش تعداد شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیکی که دارای اینماد هستند، خبر داد و گفت:

در مقام مقایسه از نظر تعداد شرکت‌های تجارت الکترونیکی در پنج ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۱ درصد رشد در این حوزه تجربه شده است، سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۱ هزار شرکت، سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۱۰ هزار شرکت بود و اکنون به تعداد ۲۵۰ هزار شرکت دارای اینماد رسیده‌ایم.
- امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی

اینماد به‌عنوان نماد و نشان اعتماد تجارت الکترونیکی حائز اهمیت است و به گفته کلاهدوزان، شناسنامه‌ای را برای هر کسب‌وکار تشکیل می‌دهد که بر اساس آن، مردم می‌توانند از تعداد شکایاتی که آن کسب‌وکار داشته یا احیاناً اگر تعلیق شده، مطلع شوند. همچنین، با وجود اینماد مردم می‌توانند سابقه آن کسب‌وکار، آدرس، صاحب امتیاز و سایر اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنند و در نهایت، بر اساس جمیع این اطلاعات می‌توانند تصمیم بگیرند که از این کسب‌وکار خرید کنند یا خیر. به این ترتیب مردم خرید مطمئن‌تری را تجربه خواهند کرد و ریسک کمتری را متحمل خواهند شد.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات