همه آنچه که باید درباره روش‌های استعلام و پرداخت قبض آب بدانید

پنج‌شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پرداخت قبض آب
در این مطلب به شما توضیح می‌دهیم که چطور می‌توانید قبض آب را استعلام بگیرید و از چه روش‌هایی می‌توانید این قبض را پرداخت کنید.
تبلیغات

پرداخت انواع و اقسام قبوض و صورت‌حساب‌ها یکی از کارهایی است که ماهانه باید انجام بدهیم. امروز دیگر مثل گذشته‌ها قبض خدمات مختلف از جمله قبض آب و برق و تلفن به‌صورت کاغذی به منزل یا محل کارمان ارسال نمی‌شود، بلکه نسخه‌های غیرفیزیکی به شکل‌های گوناگونی دست ما می‌رسد تا به روش‌های آنلاین و غیر حضوری بتوانیم ظرف چند ثانیه پرداخت‌شان کنیم.

اگر سوال‌تان این است که چطور می‌توانید قبض برق‌تان را ببینید و استعلامش را داشته باشید و بعد از آن هم نیاز دارید که از روش‌های پرداخت قبض مطلع شوید در این مطلب با زومیت همراه باشید:

کپی لینک

مشاهده و پرداخت قبض آب

همان طور که پیش‌از این روش‌های مشاهده و پرداخت قبض برق را به شما آموزش داده بودیم، این بار قصد داریم برایتان توضیح بدهیم که چطور می‌توانید به جای این که مثل گذشته برای پرداخت قبض به بانک بروید و مدت زیادی در صف پرداخت قبض‌تان بمانید تا در نهایت مبلغ را بپردازید، در کمتر از یک دقیقه بدون نیاز به مراجعه حضوری و به‌صورت آنلاین قبض آب محل مورد نظرتان را مشاهده و پرداخت کنید.

کپی لینک

روش‌های استعلام و مشاهده قبض آب

همان‌طور که پیش‌از این منتظر می‌ماندید تا قبض آب یا برق و... را مامور مربوطه به نشانی محل زندگی یا محل کارتان تحویل دهد و بعد از آن، با مراجعه به بانک آن را پرداخت و تسویه کنید، الان هم برای این که بتوانید قبض خود را پرداخت کنید ابتدا باید در همان روش‌های خاصی که برای پرداخت قبض وجود دارد، صورت‌حساب خود را مشاهده کنید و بعد مبلغ آن را بپردازید. برای این کار چند روش وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهد شد.

درباره پرداخت قبض موبایل
کپی لینک

دریافت و پرداخت قبض آب از طریق درگاه اینترنتی

یک روش ساده و غیرحضوری برای استعلام و پرداخت قبض آب مراجعه به سامانه‌ای است که سازمان آب و فاضلاب دارد. در درگاه اینترنتی این سامانه می‌توانید هم قبض آب را ببینید و هم آن را پرداخت کنید.

برای این کار کافی است وارد سامانه شرکت آب و فاضلاب استان خود شوید. برای مثال آدرس سایت شرکت آب و فاضلاب استان تهران www.tpww.ir است. بعد از ورود به این سامانه وارد بخش «میز الکترونیکی خدمت» شوید؛ سپس در صفحه بعد بخش «خدمات قبض» را انتخاب کنید. در این بخش اولین گزینه «مشاهده و پرداخت قبض» است که می‌توانید انتخابش کنید و مراحل مشاهده و پرداخت از طریق درگاه پرداخت اینترنتی را طی کنید.

اما بخش «خدمات قبض» دو خدمت دیگر هم ارائه می‌دهد. یکی این که می‌توانید در این بخش از امکان «مشاهده سوابق صورت‌حساب‌ها و پرداختی‌های مشترکین» استفاده کنید و دیگر این که می‌توانید از خدمت «بررسی صورت‌حساب مشترکین» بهره ببرید.

کپی لینک

پرداخت قبض آب از طریق تلفن

برای آن دسته از افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند یا به هر دلیلی نمی‌توانند از روش‌های آنلاین برای مشاهده و پرداخت قبض آب مورد نظر خود اقدام کنند، روش‌های پرداخت غیر حضوری دیگری هم وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

یکی از این روش‌های غیر حضوری برای پرداخت قبوض، از جمله قبض آب، روش تماس تلفنی است. شماره تماسی که به طور اختصاصی برای پرداخت قبض آب کاربرد دارد سامانه ۱۲۲ است. برای این کار، از طریق تلفن همراه یا تلفن ثابت شماره ۱۲۲ را شماره‌گیری کنید و پس از اتصال به اپراتور، عدد سه را شماره‌گیری کنید تا وارد بخش «خدمات قبض» شوید.

در ادامه عدد یک را شماره‌گیری کنید تا به بخش «پرداخت قبض» هدایت شوید. در ادامه، برای این که از مبلغ قبض آب مطلع شوید «شماره اشتراک» یا «شناسه قبض» را وارد کنید و در نهایت کلید * (ستاره) را بزنید تا به مرحله بعد هدایت شوید. اگر شناسه قبض خود را نمی‌دانید پیش از این در مطلب مربوط به شناسه قبض و روش دریافت آن چگونگی پیدا کردن شناسه قبض را آموزش داده‌‌ایم.

پس از این که کد اشتراک یا شناسه قبض‌ آب مورد نظر را وارد کردید مبلغ قبض به شما اطلاع داده می‌شود. بعد از آن می‌توانید وارد مرحله پرداخت شوید و با وارد کردن شماره کارت و رمز پویا قبض خود را پرداخت کنید.

چگونه تلفن ثابت قطع‌شده را وصل کنیم؟
چگونه تلفن ثابت قطع‌شده را وصل کنیم؟
مطالعه '4
کپی لینک

پرداخت قبض آب از طریق پیامک

یک روش پرداخت غیر حضوری که نیاز به اتصال اینترنتی ندارد استفاده از سرویس پیامک برای پرداخت قبض آب است. برای این کار کافی است در بخش نوشتن پیامک در تلفن همراه خود از چپ به راست «شناسه قبض*10*» را وارد کنید و این پیامک را به سرشماره ۱۰۰۰۳۴۱۲۲ ارسال کنید.

پس از ارسال پیامک، صورت‌حساب با اطلاعات و جزئیات لازم برای شما در قالب پیامک ارسال می‌شود. در این پیامک هم یک لینک برای شما نوشته شده که با زدن روی آن می‌توانید وارد فرایند پرداخت شوید و هم روش‌های پرداخت غیرحضوری دیگر به شما ارائه شده که می‌توانید هر کدام را که خواستید انتخاب کنید و پرداخت را انجام دهید.

کپی لینک

پرداخت قبض آب از طریق درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موبایلی

در کنار همه روش‌های پیشین که مربوط به خود شرکت آب و فاضلاب کشور یا استان‌ها است روش‌های دیگری هم برای پرداخت غیر حضوری وجود دارد. یک راه این است که از دستگاه‌های خودپرداز (ATM) استفاده کنید.

راه دیگر اما این است که از اپلیکیشن‌های موبایلی که فرایند انجام کارها را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر کرده‌اند استفاده کنید. مثلا از موبایل‌بانک‌ها یا اپلیکیشن‌های پرداختی که تقریبا همه‌شان خدمات پرداخت قبوض را ارائه می‌دهند.

برای این که با استفاده از این اپ‌ها قبض آب را پرداخت کنید در بخش پرداخت قبوض «قبض/صورت‌حساب آب» را انتخاب کنید و شناسه قبض مورد نظرتان را وارد کنید. به این ترتیب، مبلغ قبض خود را مشاهده می‌کنید و با انتخاب بخش پرداخت، فرایند پرداخت الکترونیک از طریق کارت بانکی را طی کنید.

سوالات متداول

  • سایت پرداخت قبض آب چیست؟

    برای پرداخت قبض از طریق سایت باید به سایت آب و فاضلاب استان خود مراجعه کنید. برای مثال سایت آب و فاضلاب استان تهران www.tpww.ir است که کاربران در بخش «میز الکترونیکی خدمت» و صفحه «خدمات قبض» می‌توانند قبض‌شان را مشاهده و پرداخت کنند.

  • شماره تلفن پرداخت قبض آب چیست؟

    باری پرداخت تلفنی قبض آب از طریق تلفن ثابت یا موبایل با شماره ۱۲۲ تماس بگیرید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات