سهم ۱.۵ درصدی سوپرمارکت اسنپ از بازار مواد غذایی

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
مطالعه 3 دقیقه
سامان ابطحی، مدیر ارشد بازاریابی سوپرمارکت اسنپ
در نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای مطرح شد.
تبلیغات

سامان ابطحی، مدیر ارشد بازاریابی سوپرمارکت اسنپ، از سهم ۱.۵ درصدی این پلتفرم از بازار مواد غذایی کشور خبر داد.

ابطحی در هفتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای، با عنوان «نقش و جایگاه واحد بازاریابی در توسعه و رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای با رویکرد تبلیغات و رسانه»، درباره تاثیر پلتفرم‌های آنلاین در رشد و توسعه بازار خرده‌فروشی مواد غذایی صحبت کرد و درباره این‌که سوپرمارکت اسنپ چه سهمی از بازار خرده‌فروشی مواد غذایی در کشور دارد گفت: «در صورتی که اندازه بازار را در سال جاری ۱۲۰۰ همت در نظر بگیریم سهم ما ۱.۵ درصد از این بازار خواهد بود.»

پلتفرم‌های آنلاین، زمینه‌ساز بزرگ‌تر شدن بازار کالاهای سوپرمارکتی

مدیر ارشد بازاریابی سوپرمارکت اسنپ همچنین در پاسخ به این سوال که آیا سرعت رو به رشد خرده فروشی‌های آنلاین، می‌تواند زنگ خطری برای فروشگاه‌های فیزیکی باشد توضیح داد: «گسترش خرده فروشی‌های آنلاین نه تنها زنگ خطری برای فروشگاه‌های فیزیکی به شمار نمی‌آید، بلکه فرصت و بستری برای رشد و گسترش سهم بازار همین فروشگاه‌ها فراهم می‌کند. پلتفرم‌های خرده‌فروشی آنلاین با دسترس‌پذیر کردن خدمات چه برای فروشگاه‌ها و چه برای کاربران به توسعه این بازار کمک می‌کنند. به بیان دیگر این پلتفرم‌ها به فروشگاه‌ها کمک می‌کنند تا به دایره وسیع‌تری از مخاطبان دسترسی پیدا کنند و به کاربران امکان می‌دهند تنوع گسترده‌تری از کالاها و خدمات را در اختیار بگیرند. این موضوع به معنی بزرگ‌تر شدن بازار است نه به خطر افتادن سهم بازار برای دیگر بازیگران. مثال واضح این اتفاق، فروش آنلاین روزانه ۱۰۰ هزار بستنی در ماه‌های گرم سال در سوپرمارکت اسنپ است که مطمئنا با توجه به گرمای هوا، کاربران هیچ‌وقت حاضر به انجام حضوری این خرید نبودند. همین مثال در ماه‌های سرد برای کالاهایی مثل تنقلات وجود دارد که سرمای هوا مانع از انجام حضوری خرید برای کاربران می‌شود. بنابراین به عقیده من، پلتفرم‌های آنلاین یک فرصت مناسب برای رشد و توسعه در اختیار کسب‌وکارهای سنتی قرار می‌دهند که باید از طرف این کسب‌وکارها مورد توجه قرار بگیرد و از آن استفاده شود.»

تاثیر سوپرمارکت اسنپ در راحتی و دسترس‌پذیری خدمات فروش کالاهای تند مصرف

سامان ابطحی، مدیر بازاریابی سوپرمارکت اسنپ (اسنپ گروسری) درباره تلاش پلتفرم‌های آنلاین برای گسترش خدمت‌رسانی گفت: «مسئله‌ای که ما به آن می‌پردازیم بحث راحتی و دسترسی است. در حال حاضر تمام پلتفرم‌ها در تلاش‌اند خدمتی را ارائه کنند که به همه کاربران بتوانند از آن به بهترین شکل استفاده کنند. نکته این است که سوپر مارکت اسنپ در مقایسه با سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌تواند تنوع گسترده‌تری از انتخاب‌‌ها، کالاها، تخفیف‌ها و خدمات را در اختیار کاربران قرار‌دهد.»

سوپرمارکت اسنپ، منبعی پویا و ارزش‌مند از داده‌های زنجیره تامین 

او ادامه داد: «یکی دیگر از مزایای ما، بینش و برآورد دقیق و شفاف ما از عملکرد و رفتار کاربران در خرید آنلاین کالاهای سوپرمارکتی‌ست که می‌تواند داده‌های ارزشمندی در اختیار تولید کنندگان و فروشندگان قرار دهد. ما در حال ورود به فضایی هستیم که با ارائه گزارش‌های داده محور به برندها، تولیدکنندگان کالاها، فروشگاه‌ها و فروشندگان، به خلق یک زنجیره کامل و هوشمند تامین کمک کنیم.»

هفتمین نشست تخصصی اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای با مدیریت آذین ملکی، مشاور بازاریابی و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور برگزار شد و علاوه بر سامان ابطحی، مدیر ارشد بازاریابی سوپرمارکت اسنپ (اسنپ گروسری)، علی رضایی، مدیر ارشد فروش مدرن و بازاریابی هراز و آلیما، محمدحسین لوائیان، مدیر ارشد بازاریابی تجاری و فروش اینترنتی زرین رویا، عباسعلی آفاقی، مدیر ترید مارکتینگ شرکت زرین جم مارینا و مهدی قندی، مدیر مارکتینگ افق کوروش به عنوان مهمان در این پنل حضور داشتند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات