هاشمی در توضیح علت کندی اینترنت: مقداری از دلیل آن به شرایط منطقه و وضعیت سایبری موجود برمی‌گردد

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات اعلام کرده است که موضوع رفع فیلترینگ با جدیت دنبال می‌شود.
تبلیغات

ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه جلسه امروز (۲۵ مهر) هیئت دولت، در پاسخ به خبرگزاری ایلنا راجع‌به علت کاهش سرعت اینترنت در هفته‌های اخیر گفت:

مقداری از این اتفاق به شرایط منطقه و وضعیت سایبری موجود برمی‌گردد و طبیعتا گزارش دقیق و کارشناسی را هفته آینده با آمار و ارقام خدمت شما می‌گویم.
- ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات درحالی وضعیت سایبری مربوط‌به شرایط منطقه در هفته‌های اخیر را علت افت سرعت اینترنت اعلام کرده که حدود ۱۰ روز پیش درباره‌ی اختلالات و کندی سرعت اینترنت گفته بود: «افزایش حجم محتواهای تولیدشده به بروز اختلالات در شبکه اینترنت در سراسر دنیا منجر شده است.»

البته در همان زمان بررسی وضعیت شبکه اینترنت کشور نشان می‌داد که علت اصلی بروز کندی و اختلال در اینترنت حمله‌های سایبری خارجی بوده است. ارائه‌دهندگان سرویس‌های اینترنتی به زومیت اعلام کرده بودند که حجم حملات DDoS بالا رفته و سرویس‌دهندگان اینترنت هم سرویس‌های DDoS Protection را برای مقابله با آن‌ها فعال کرده‌اند؛ در نتیجه حجم زیادی از ترافیک شبکه اینترنت کشور اشغال شده و سرعت را پایین آورده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم‌چنین در پاسخ خبرنگاران در خصوص تصمیم دولت برای برداشتن فیلترینگ گفته است که مواضع دولت در خصوص موضوع فیلترینگ شفاف است و «این موضوع دنبال می‌شود به‌صورت جدی هم دنبال می‌شود.»

در حاشیه‌ی جلسه امروز هیئت دولت، سخنگوی دولت هم درباره‌ی وعده‌ی رئیس‌جمهور در خصوص فیلترینگ اعلام کرده بود که «آقای پزشکیان بر همان عهدی که بستند هستند.» او که پیش از این هم مردم را به صبوری برای رفع فیلتر دعوت کرده بود، امروز هم در توضیحاتش اشاره کرد که «پیگیری این موضوع زمان‌بر است» و افزود:

موضوع فیلترینگ درحال پیگیری است. وقتی موضوعاتی داخل شوراها می‌رود، قانون و لایحه می‌شود تا بخواهیم این موارد را برگردانیم زمان‌بر می‌شود. لذا برگرداندن خیلی از موضوعات از آنچه ما فکر می‌کنیم زمان‌برتر هستند. اما موضوعات بر همان عهدی که آقای پزشکیان بستند هستند و دارند دنبال می‌شوند.
- فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت

ستار هاشمی هم‌چنین از تشکیل جلسه‌ای با حضور خبرنگاران در هفته‌ی آینده خبر داده و گفته است: «هفته‌ی آینده جلسه‌ای می‌گذاریم و همه‌ی رسانه‌ها را هم دعوت می‌کنیم و در خصوص موضوعات صحبت خواهیم کرد.»

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات