دیجی‌کالا: درگاه‌های پرداخت اینترنتی مسدود و مجوز اینماد ما تعلیق شده است [به‌روزرسانی: اینماد فعال شد]

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
دیجی‌کالا
با درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شد و اینماد آن به حالت تعلیق درآمد.
تبلیغات

دیجی‌کالا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در نهایت بهت و تأسف متوجه شدیم از لحظاتی پیش درگاه‌های پرداخت اینترنتی دیجی‌کالا بسته شده است.»

این اطلاعیه با اشاره به اینکه این اتفاق «به‌صورت کارشناسی نشده و بر اساس اطلاعات اشتباه رخ داده» به درخواست مرکز توسعه تجارت الکترونیک بوده است. بنابراین در پی این درخواست مجوز اینماد دیجی‌کالا تعلیق و به دنبال آن، با درخواست به شاپرک، درگاه‌های پرداخت اینترتنی بسته شده است.

دیجی‌کالا در بیانیه خود می‌گوید: «برخوردهای این چنینی با کسب‌وکارهای نوآور باعث آسیب‌دیدن تجارت الکترونیکی و خرده‌فروشی آنلاین و فعالان این عرصه در کشور خواهد شد.»

در شرایطی که انواع کالاهای قاچاق به وفور در فروشگاه‌های حضوری در سطح شهر و فروشگاه‌های اینستاگرامی، تلگرامی و ... به فروش می‌رسد، برخورد این‌چنینی با فروشگاه‌های آنلاین رسمی که در بستر شفاف کالاها را عرضه می‌کنند، پیامی جز کوچ فروشندگان به فضاهای غیررسمی، بدون هرگونه نظارت و درآمد مالیاتی و ناامیدکردن فعالان اقتصاد دیجیتال ندارد.
- دیجی‌کالال

دیجی‌کالا با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار فروشنده در این  مشغول به کار هستند و از این طریق کالاهای خود را به سراسر کشور عرضه می‌کنند، عنوان می‌کند: «چنین برخوردها و تصمیماتی آسیب جدی به بازار کار این فروشندگان و کسب‌وکارهای بومی محلی وارد می‌کند و معیشت آنها را به خطر می‌اندازد.»

کپی لینک

رئیس مرکز تتا: اطلاعیه دیجی‌کالا خلاف واقع است

دقایقی پس از انتشار اطلاعیه دیجی‌کالا، امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (تتا) این اطلاعیه را «غیردقیق» و «خلاف واقع» خواند و در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

از ۴ ماه قبل به صورت مداوم با هدف حمایت از کل پلتفرم‌ها، جلسات با سکوهای دارای تخلف فروش کالای قاچاق (از جمله دیجی‌کالا) و ستاد مبارزه با قاچاق گذاشته شده و توافقات صورتجلسه شده که متاسفانه شرکت تعهدات را کامل اجرا نکرد.
- امین کلاهدوزان، رئیس مرکز تتا
توییت امین کلاهدوزان درباره‌ی تعلیق اینماد دیجی‌کالا

او در ادامه با اشاره به اینکه «اجرای قانون باید برای تمامی پلتفرم‌ها یکسان باشد و ایجاد رویه تبعیض بین شرکت‌ها، منطق مرکز نیست»، خبر داد که «پیگیر رفع این موارد و برگشت فعالیت دیجی‌کالا هستیم.»

با رسانه‌ای شدن این موضوع صفحه رسمی انجمن تجارت الکترونیک تهران در شبکه ایکس هم خطاب به دیجی‌کالا هشدار داده است که «پاک کردن صورت مساله‌ها در فضای مجازی هیچ‌ یک از مشکلات کشور را حل نمی‌کند و تنها باعث گسترش فساد و تباهی بیشتر در اقتصاد کشور می‌شود.»

توییت انجمن تجارت الکترونیک درباره تعلیق اینماد دیجی‌کالا
کپی لینک

وزیر ارتباطات: برای حل اختلافات آماده‌ایم

این ماجرا که از ابتدا در فضای شبکه اجتماعی ایکس خبری شد، با پست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه پیدا کرد. ستار هاشمی در صفحه شخصی خود اینطور به موضوع تعلیق اینماد و مسدودیت درگاه پرداخت دیجی‌کالا پرداخت: «حمایت از کسب‌وکارهای شاخص اقتصاد دیجیتال در این شرایط سخت، وظیفه و راهبرد اصلی دولت است. برای حکمرانی مطلوب، باید مشکلات مردم را با تفاهم و وفاق، بدون هیاهو حل کنیم تا خاطرشان آسوده باشد.»

او ادامه داد: «برای حل اختلافات آماده‌ایم و پیگیر.»

کپی لینک

اینماد فعال شد، درگاه پرداخت همچنان مسدود است

اینماد دیجی‌کالا پس از چند ساعت تعلیق بار دیگر فعال شد اما درگاه‌های پرداخت همچنان مسدود است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات