کاهش ۱۶.۵ درصدی در تعداد گوشی‌های واردشده به کشور

چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
بهترین گوشی‌های شیائومی
گمرک ایران از واردات بیش از ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از فروردین تا پایان مهر ۱۴۰۳ خبر داد.
تبلیغات

آمار واردات گوشی‌های موبایل به کشور از دو شیوه‌ی تجاری و مسافری نشان می‌دهد که در هفت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ در مجموع، ۶ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۶۵۹ دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده است.

طبق جزئیات منتشرشده از این آمار از سوی گمرک ایران، ارزش دلاری گوشی‌های موبایل وارد شده، یک میلیارد و ۴۹۷ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بوده است. از کل گوشی‌های واردشده به کشور از فروردین تا مهر سال جاری ۶ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۴۴۶ دستگاه که یک میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۸۷۱ هزار دلار ارزش داشته‌اند با رویه تجاری به کشور وارد شده‌اند.

باقی‌مانده‌ی گوشی‌ها یعنی تعداد ۱۹۹ هزار و ۲۱۳ دستگاه دستگاه به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۶۶۲ هزار دلار هم با رویه مسافری وارد کشور شده است.

آمارهای منتشرشده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افت در میزان و ارزش واردات تلفن همراه را نشان می‌دهد. مجموع واردات گوشی تلفن همراه به شیوه‌ی تجاری و مسافری در این مدت از نظر تعداد، کاهش ۱۶.۵ درصدی داشته و از حیث ارزش هم ۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به صورت دقیق‌تر، واردات گوشی‌های موبایل واردشده به شیوه‌ی تجاری از جهت تعداد، کاهش ۱۵.۸ درصدی را تجربه کرده و از لحاظ ارزش افت ۶ درصدی داشته است. علاوه‌بر این، واردات گوشی تلفن همراه از طریق رویه مسافری نیز به لحاظ تعداد ۳۴.۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۳۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات