جزئیات اختلال در سامانه پرداخت کارت سوخت؛ مشکل فنی در سامانه پرداخت الکترونیکی بانک ملت [بهروزرسانی: اختلال برطرف شد]
امروز، شنبه ۱۹ آبان ماه، اختلالی در شبکه سوخت کشور به وجود آمد که ناشی از بروز اختلال در سامانه پرداخت الکترونیکی بانک ملت بوده است. در واقع، این اختلال در عملیات پرداخت جایگاههای سوخت ایجاد شده و به این معنی نیست که کل شبکه سوخترسانی کشور دچار مشکل شده باشد.
کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی، در رابطه با همین موضوع در گفتوگو با شبکه خبر صداوسیما اعلام کرد:
سامانه هوشمند سوخت جایگاهها در سراسر کشور فعال است و مشکل بهوجودآمده مربوط به سامانه پرداخت الکترونیکی بهای سوخت بانک ملت است و اختلالی در این سامانه ایجاد نشده است.- کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی همچنین توضیح داده است که مردم تا زمان رفع این مشکل برای پرداختهای خود در جایگاههای سوخترسانی باید پول نقد همراه داشته باشند و پرداخت خود را بهصورت نقدی انجام دهند.
مشکل فنی پیشآمده برای سامانه پرداخت بانک ملت فقط سامانه پرداخت الکترونیکی جایگاههای سوخت کشور را مختلف نکرده بلکه از ساعاتی پیش اپلیکیشن اسنپ، دیجیپی و پرداخت آنلاین دیجیکالا را که از خدمات پرداخت الکترونیکی بانک ملت استفاده میکنند، هم دچار مشکل کرده بود.
لطفیآذر، معاون فناوری بانک ملت، نیز دقایقی قبل در گفتوگو با شبکه خبر صداوسیما توضیح داد که «یک مشکل زیرساختی عامل قطع درگاههای پرداخت این بانک بهصورت آنلاین و حضوری شده است.»
به گفتهی معاون فناوری بانک ملت، این مشکل از ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه امروز شروع شده است. معاون فناوری بانک ملت در این گفتوگوی تلویزیونی که در ساعت ۱۵:۱۲ امروز انجام شده، اعلام کرده است که این مشکل تا یک ساعت دیگر رفع میشود.
بهروزرسانی: با رفع مشکل فنی سامانه پرداخت الکترونیکی بانک ملت، اختلال شبکه پرداخت جایگاههای سوخت برطرف شد.
لطفی آذر، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت اعلام کرده است که «اختلال در زیرساخت بانک ملت رفع شده است.»
سخنگوی جایگاهداران سوخت نیز در گفتگو با صداوسیما اعلام کرد: «با برطرف شدن اختلال در شبکه پرداخت جایگاههای سوخت، صف پمپهای بنزین خلوت شد.»