توییتر لیست اموجی های پرکاربرد بین سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ را منتشر کرد
توییتر به مناسبت روز اموجی گزارشی را منتشر کرده که در آن به تفکیک به بررسی اموجیهای پرکاربرد در کشورهای مختلف و در مجموع پرداخته است. این گزارش به بررسی اموجیها از میانههای سال ۲۰۱۵ تا نیمهی سال ۲۰۱۶ میلادی پرداخته است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط توییتر، پرکاربردترین اموجی در میان نمونههای موجود، حالت صورت خنده با اشک در چشمان یا همان اموجی قهقه است. پس از آن اموجی صورت متبسم با چشمانی که قلب جای آن نشسته قرار گرفته است. در میان رتبههای اول نمیتوان اموجیهایی چون صورت متفکر را پیدا کرد.
با نگاهی به آمار ارائه شده براساس کشورها میتوان به روشنی دید که وضعیت چندان مناسب نیست، بطوریکه در کشورهای غربی اغلب اموجیهایی پرکاربرد هستند که حالت آزردگی را به مخاطب انتقال میدهند، بطوریکه در کشورهای آمریکا، برتانیا و کانادا این اموجی پرکاربردترین است. با نگاهی به کشورهای حاشیهی مدیترانه، میتوان دید که در سرزمین ایتالیا و مهد دموکراسی، قلب حرف اول را میزند.
در کشورهای آمریکای لاتین، موزیک حرف اول را میزند و به نظر میرسد مردمان مهد سالسا و سامبا در متون خود نیز دوست دارند تا نمادی از موزیک و حرکات موزون را به نمایش بگذارند.
نگاهی به آمار تفکیک شده برای ایالات متحدهی آمریکا نشان از این دارد که در سال ۲۰۱۵ آمریکاییها تنوع بیشتری را در اموجیهای خود به کار گرفتهاند. در میان ایالتهای مختلف، نیوهمشایریها بیشتر از سایر هموطنان خود از اموجی مربوط به مشروبات الکلی استفاده کردهاند.
در کرانههای غربی اقیانوس آرام نیز به نظر میرسد کاربران در زمان ابراز دوست داشتن، ابراز علاقه و عشق از اموجیهای مناسب با این موارد استفاده میکنند. برای مثال در ژاپن قلب، اموجی پرکاربرد کاربران توییتر است.
نظر شما در این خصوص چیست؟ شما از کدام اموجیها بیش از دیگر موارد موجود استفاده میکنید؟
نظرات