چرا چت بات های هوشمند از اهمیت فوق العاده ای برای کسب و کارها برخوردارند؟

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
توسعه‌ی روزافزون هوش مصنوعی و شکوفایی سرویس‌های پیام‌رسان باعث شده تا مفهومی به عنوان چت بات شکل گیرد. رباتهای نرم‌افزاری هوشمندی که می‌توانند همچون انسان با کاربران در اپلیکیشن‌های پیام‌رسان به تعامل بپردازند. اما چرا چت‌بات‌ها برای کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

توسعه روزافزون هوش مصنوعی و استفاده از دستاوردهای این حوزه در سرویس‌های پیام رسان باعث ایجاد مفهومی به عنوان چت بات شده است. چت بات‌ها ربات‌های نرم افزاری هستند که با استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های پیام‌رسان همچون انسان‌ها به تعامل با کاربران می‌پردازند. البته کاربرد اصلی چت‌بات‌ها تنها محدود به انجام مکالمات ساده با کاربران نیست و با استفاده از آن‌ها می‌توان کارهایی نظیر برنامه‌ریزی برای یک قرار ملاقات، اطلاع از وضعیت آب و هوا یا کمک به کاربران برای خرید یک کفش جدید را اسم برد.

با مشاهده ی پتانسیل بالای چت‌بات‌ها، بسیاری از کسب و کارها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را روی این مفهوم نوپا انجام داده‌اند. شماری از برند‌ها و تولیدکنندگان محتوا با درک اهمیت این ابزار جدید، چت‌بات‌هایی را در پلتفرم‌های مختلف راه‌اندازی کرده‌اند که از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به اچ‌پی، سی‌ان‌ان و شمار دیگری از کمپانی‌ها و برندهای شناخته شده اشاره کرد. بسیاری انقلاب ایجاد شده در حوزه‌ی چت‌بات‌ها را بسیار جدید می‌دانند، حال آنکه سال ۲۰۱۶ نیز برای رشد این مفهوم جدید بسیار پراهمیت تلقی شده است.

بیزینس اینسایدر نگاهی به موج همه‌گیر شدن استفاده از چت‌بات‌ها داشته که ما نیز به بررسی آن می‌پردازیم. بیزینس اینسایدر این موضوع را بررسی کرده که چت‌بات‌ها به واقع چه بوده و کسب و کارها چگونه از این قابلیت‌ها به نفع منافع و کسب و کار خود استفاده می‌کنند و بیشترین تاثیر چت‌بات‌ها چگونه خواهد بود؟

چت‌بات‌ها این قابلیت را دارند تا با جایگزین شدن به جای سرویس‌های ارائه‌ی خدمات به مشتریان، در هزینه‌های کمپانی‌هایی که چنین سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند، صرفه جویی کنند.

استفاده از چت بات‌ها راهی بسیار ارزان قیمت برای برقراری ارتباط با مشتریان و جذب کاربران جدید به سمت سرویس‌هایی است که یک کمپانی ارائه می‌کند. چت‌بات‌ها این روزها قادرند تا به واسطه‌ی بهره گیری از هوش مصنوعی قدرتمند، به خوبی با کاربران و عوامل انسانی به تعامل بپردازند.

چت‌بات‌ها برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و بطور کلی گجت‌های موبایل مناسب هستند، چراکه با استفاده از این سرویس‌های پیام‌رسان یکی از اصلی ترین موارد مصرف در گجت‌های موبایل را به خود اختصاص داده‌اند. ضمنا باید به این موضوع اشاره کرد که مفهوم استفاده از چت بات‌ها دارای بدنه‌ی بسیار بزرگی است که کاربردها، تکنولوژی‌ها و پلتفرم‌های مختلفی را می‌توان درون آن پیدا کرد.

نظر شما در مورد چت‌بات‌ها و استفاده از آن‌ها به عنوان کانال‌های جدید ارتباطی چیست؟ آیا چت‌بات می‌توان روزی جای انسان را در سرویس‌هایی نظیر ارائه‌ی خدمات مشتریان بگیرد؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات