اسنپ چت با تغییر برند به Snap، عینک Spectacles را با قابلیت ثبت ویدیو رونمایی کرد
اسنپ چت اولین محصول سختافزاری خود را رونمایی کرد و در آیندهی نزدیک راهی بازار خواهد کرد. این کمپانی عینکی را با نام Spectacles رونمایی کرده که قادر است ویدیوهایی ۱۰ ثانیهای را ضبط کند. این عینک پاییز سال جاری با قیمت ۱۳۰ دلار راهی بازار خواهد شد. اما این تنها خبری نیست که نام اسنپ چت را بر زبانها انداخت. این کمپانی امروز از تغییر برند خود به Snap پرده برداشت. ایوان اشپیگل، موسس و مدیرعامل اسنپ در گفتگویی با وال استریت ژورنال اعلام کرد که این کمپانی تنها با اپلیکیشن خود شناخته نشده و محصولی را نیز راهی بازار میکند.
عینک Spectacles از وجود یک کلید سختافزاری بهره میبرد که با فشاردادن آن میتوان اسنپ خود را ضبط کرد. در این عینک از وجود دوربینهایی که از لنزهایی با دید ۱۱۵ درجه بهره گرفته شده، استفاده میشود. اسنپ مدعی است که این دوربین با زاویهی دید ۱۱۵ درجهای نزدیک به دیدی است که انسان با چشم خود میبیند. سازندگان این عینک تلاش کردهاند تا ویدیویی شبیه به آنچه که میبینیم، ضبط شود، بطوریکه پس از ثبت ویدیو با تماشای آن حس کنیم که این همان صحنهای است که در ذهنمان ثبت شده است. اشپیگل استفاده از این عینک را بسیار هیجان انگیز خوانده است. وی دیدن ویدیوی ثبت شده توسط این دوربین را تجربهی یک تجربه از همان زاویهی دید میخواند.
اسنپ اعلام کرده که این محصول را بصورت محدود راهی بازار خواهد کرد. اسنپ در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد و ارزش این کمپانی بیش از دهها میلیارد دلار برآورد میشود. اسنپ با محصول جدید، ورود به حوزهی محصولات سختافزاری را تجربه میکند. این کمپانی اخیرا سرویس خود را نه یک شبکهی اجتماعی، بلکه یک سرویس و یک کمپانی در زمینهی عکاسی و دوربین خوانده است، چراکه در حوزهی شبکههای اجتماعی، فیسبوک سرآمد تمام کمپانیها و سرویسها است.
به طور حتم عینک Spectacles بصورت ناخواسته با گوگل گلس مقایسه خواهد شد، اما این عینک دودی کاملا با محصول گوگل یا آلفابت امروزی متفاوت است و قیمت آن نیز بسیار بسیار پایینتر از قیمت محصول گوگل است.
نظر شما در این خصوص چیست؟