علی بابا رکورد فروش اینترنتی را با ۱۷.۷ میلیارد دلار در یک روز زد
فروشگاه اینترنتی علی بابا روز جمعهی گذشته موفق شد رکورد اینترنتی فروش کالا را با فروش کالاهایی به ارزش بیش از ۱۷.۷۹ میلیارد دلار جابجا کند. ۱۱ نوامبر (۲۱ آبان) در فرهنگ چین با عنوان «روز مجردها» شناخته میشود و ماهیت خرید در آن همچون جمعهی سیاه در کشورهای غربی است. بر اساس اطلاعات ارائهشده؛ میزان فروش علی بابا امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. البته رکورد افزایش فروش علی بابا با رشد فروش ۶۰ درصدی سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال ۲۰۱۴ شاهد افول بوده است.
پس از آغاز فروش از ساعت ۲۴:۰۰ بامداد ۱۱ نوامبر، طی دو ساعت ابتدایی علی بابا موفق شد فروش ۷.۲ میلیارد دلاری را تجربه کند. در طول پنج دقیقه ابتدایی ارزش مجموع کالاهای به فروش رفته توسط علی بابا بیش از یک میلیارد دلار اعلام شده است. علی بابا فروش خود را از طریق سامانهی موبایل علی پی انجام میدهد. سال گذشته علی بابا برای رسیدن به آمار فروش یک میلیارد دلاری نیازمند زمان ۸ دقیقهای بود.
میزان سفارشهای ثبتشده از طریق گجتهای موبایل در علی بابا بیش از ۱۴.۶ میلیارد دلار از کل فروش را شامل میشود که نشان از خرید ۸۲.۰۷ درصدی کل فروش با استفاده از گجتهای موبایل دارد. کاربران با استفاده از گجتهای موبایل خود بیش از ۶۵۷ میلیون سفارش به ثبت رساندهاند. سال گذشته کاربران ۴۶۷ میلیون سفارش به ارزش ۹.۸ میلیارد دلار را از طریق گجتهای موبایل به ثبت رسانده بودند.
علی بابا موفق شده تا ۱.۰۴ میلیارد تراکنش مالی به ثبت برساند که در مقایسه با ۷۱۰ میلیون تراکنش سال گذشته نشان از رشدی چشمگیر دارد. ژاپن، آمریکا و کرهی جنوبی بیشترین آمار فروش کمپانیهای غیر چینی به خریداران را به نام خود ثبت کردهاند. همچنین مطرحترین برندهای حاضر در این فروش آنلاین شامل نایکی، فیلیپس، یونیکلو و آدیداس میشوند.
علی بابا پیشبینی میکند که رشد فروش در آینده بیش از پیش افزایش خواهد یافت، چراکه بر اساس آمارهای ارائهشده توسط این کمپانی تنها ۱۰ درصد از بازار خردهفروشی چین بهصورت آنلاین انجام میشود. علیبابا در تلاش است فروش حضوری را با فروش آنلاین پیوند دهد، بهطوریکه آمارهای ارائهشده نشان از همکاری این وبسایت خردهفروشی با بیش از ۸۰ هزار فروشگاه چینی تا روز ۱۱ نوامبر دارد.
نظرات