PewDiePie کانال دوم خود در یوتیوب را پاک کرد

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فلیکس کیلبرگ که با کانال PewDiePie در یوتیوب معروف شده است و بیشترین درآمد و دنبال‌کننده را نیز دارد؛ برای اعتراض به سیاست‌های یوتیوب، کانال دوم خود را پاک کرد.
تبلیغات

فلیکس کیلبرگ که به‌تازگی با کسب درآمد ۱۵ میلیون دلاری از یوتیوب، پردرآمدترین فرد در این پلتفرم شناخته شد، اعلام کرده که با تغییرات جدید در یوتیوب به‌شدت مخالف است. مشکل فلیکس کیلبرگ با یوتیوب، تغییراتی در بخش ویدئوهای پیشنهادی آن بوده است. کیلبرگ طی ویدئویی این مشکل را توضیح داد و افزود یوتیوبرها پیرو سیاست‌های جدید، بازدید ویدئوهایشان نصف شده است؛ برای مثال وقتی یک کاربر به‌عنوان بیننده وارد یوتیوب می‌شود، موارد پیشنهادی‌ به او، شامل ویدئوهایی یوتیوبر به‌خصوصی می‌شود که او به‌طور منظم تماشا کرده است و اثری از ویدیوهای جدید کانال‌هایی که وی دنبال می‌کند،  دیده نمی‌شود. کیلبرگ در یکی از ویدئوهایش نشان می‌دهد که در اکتبر امسال، شصت درصد بازدید تولیدهای وی از طریق این ستون پیشنهادی تأمین شده است. ولی یک ماه بعد میزان بازدید ویدئوهایش از طریق ستون پیشنهادی به هفت‌ دهم درصد کاهش پیدا کرد. 

بسیاری از کانال‌های شناخته‌شده‌ی یوتیوب مانند h3h3 Productions از سیاست‌های این بخش از گوگل ناراضی بوده‌اند؛ زیرا زمانی که کانال‌های یوتیوبی ویدئوهای خود را ارسال می‌کنند، افراد مشترک در این کانال‌ها، توسط یوتیوب سریعاً مطلع نمی‌شوند و این موضوع منجر به کاهش فعالیت و بینندگان این کانال‌های یوتیوبی شده است. حتی در برخی موارد بدون آنکه خود کاربر متوجه شود، اشتراک وی از کانالی که حتی شاید ویدیوهای آن را به‌طور منظم نیز می‌دیده، لغو شده است.

کیلبرگ توضیح می‌دهد که این مشکل به خاطر سیاست جدید یوتیوب است؛ یعنی یوتیوب به‌جای این‌که در ستون پیشنهادی از رویه‌ی قبلی بهره ببرد، از ویدئوهایی با کلیک‌خور بالا یا ویدئوهایی که توجه کاربر را سریعا به سمت خود می‌کشاند، استفاده می‌کند و این کار موجب کاهش بازدید ویدیوی یوتیوبرهایی می‌شود که به‌طور روزانه ویدئوهای خود را آپلود می‌کنند. در عوض، لطفی است به ویدئوهایی با تیترها و تصاویر شوکه‌کننده. متأسفانه این دسته از ویدئوهای به‌ظاهر ویروسی در صفحه‌ی اول یوتیوب و بخش ویدئوهای پیشنهادی قرار می‌گیرد. کیلبرگ می‌گوید:

این‌که تغییری [در یوتیوب] ایجاد کنند و به هیچ‌کس نگویند، مثل این می‌ماند که به صورتتان لگد زده‌اند! چون این سایت برای یوتیوبرها ارزش بسیار زیادی دارد. این چیزی است که ما به‌سختی روی آن کار می‌کنیم، ولی به نظرم آن‌ها اصلاً این موضوع را درک نمی‌کنند.همان‌طور که قبلاً گفته بودم، این موضوع تنها روی من اثر نگذاشته است و بقیه‌ی یوتیوبرها و تولیدکننده‌هایی که برایشان ارزش قائل هستید [و پیگیری‌شان می‌کنید] نیز تحت‌الشعاع‌ همین موضوع قرار گرفته‌اند. یوتیوب سعی می‌کند که کانال من را بکشد. واضح است که شما ویدئوها و تحلیل‌های من را دیده‌اید و فکر می‌کنم آن‌ها ویدئوهای خوب و بسیار بامزه‌ای هستند که شما از آن‌ها لذت برده‌اید. بنابراین این مایه‌ی شرم است [که یوتیوب] دارد در این مسیر [نادرست] حرکت می‌کند.

اما راه حل کیلبرگ برای خاتمه دادن به این موضوع چیست؟ او این‌گونه ادامه می‌دهد:

می‌دانم که فکر می‌کنید شوخی می‌کنم، اما تنها راهی که کانال من را از مردن نجات می‌دهد، پاک کردن آن است. من قسم می‌خورم وقتی تعداد مشترکان به پنجاه میلیون رسید و شاهد این نقطه‌ی عطف شدیم، یک معامله‌ی بزرگ و بی‌سابقه انجام می‌دهم؛ یعنی کانال خود را پاک می‌کنم.[دوباره تأکید می‌کنم]، من کانال خود را وقتی PewDiePie از مرز پنجاه میلیون مشترک عبور کرد پاک می‌کنم. فکر می‌کنم این موضوع جالب باشد؛ زیرا برای پاک کردن اکانت و احتمالاً شروعی تازه با یک اکانت بی‌خود هیجان‌زده‌ام. من از یوتیوب بیرون نمی‌روم ولی کانال خود را پاک خواهم کرد.

دو روز قبل یعنی بیستم آذر (دهم دسامبر)، کیلبرگ بعد از این‌که توانست پنجاه میلیون مشترک در کانال خود جمع‌آوری کند؛ همان‌طور که وعده داده بود، کانال خود را پاک کرد. اما کانال پاک‌شده کانال اصلی او نیست و در حقیقت کیلبرگ اقدام به پاک کردن کانال دوم خود به اسم Jack Septiceye2 کرد که ویدئوها و مشترکان کمتری داشت. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات