یاهو پلتفرم تبلیغاتی «برایترول» را با پرداخت 640 میلیون دلار تصاحب کرد
یاهو دیروز بطور رسمی تصاحب کمپانی برایترول را تأیید کرد. این کمپانی برای خرید برایترول، ۶۴۰ میلیون دلار بصورت نقد پرداخت کرده است. با بهرهگیری از سرویسهای برایترول، یاهو گزینههای گستردهتری را برای تبلیغات پیش روی مشتریان خود خواهد گذاشت.
پرداخت ۶۴۰ میلیون دلار برای تصاحب برایترول، این کمپانی را در زمرهی گرانترین خریدهای یاهو در زمان مدیریت مریسا میر قرار داده است. البته سرویس «تامبلر» (Tumblr)، که یاهو با پرداخت ۱ میلیارد دلار از آن خود کرد، رتبهی اول را در اختیار دارد. برایترول برخلاف تامبلر، یک کمپانی درآمد زا است. یاهو در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به خرید این کمپانی، به درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری برایترول اشاره کرد.
این اولین خرید مریسا میر، پس از فروش بخشی از سهام یاهو، به کمپانی چینی «علی بابا» است. یاهو در ازای بخشی از سهام خود، پس از کسر مالیات، ۴.۳ میلیارد دلار به جیب زد. بخشی از مبلغ دریافت شده نیز در اختیار سهامداران یاهو قرار گرفت.
پیش از این نیز اخباری در مورد گفتگوهای دو کمپانی یاهو و برایترول منتشر شده بود. یاهو پیش از خرید برایترول، همکاریهایی را با پلتفرم ویدئویی «فول اسکرین» به انجام رسانده بود.
در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به اعلام رسمی خرید برایترول، اعلام شد که تصاحب این کمپانی جدید، یاهو را در بازار کنونی تبدیل به بزرگترین پلتفرم تبلیغات ویدئویی آمریکا خواهد کرد.
ویدئوی تبلیغاتی، یکی از پرشتابترین حوزههای تبلیغات در فضای وب است. براساس آمار منتشر شده توسط eMarketer، انتظار میرود در سال ۲۰۱۴، بیش از ۶ میلیارد دلار در زمینهی ویدئوهای تبلیغاتی هزینه شود. پیشبینیها حکایت از دوبرابر شدن این میزان در سال ۲۰۱۸ دارد.
میر در خصوص این خرید گفت:
ویدئو در کنار موبایل و شبکههای اجتماعی، تشکیل دهندهی موج تبلیغات دیجیتال هستند. در یاهو، ویدئو دارای پتانسیل بالایی برای رشد است و برایترول نیز بهترین گزینهی موجود برای قرارگرفتن در کنار یاهو در این صنعت است.
تصاحب برایترول تأثیری در ارزش سهام یاهو نداشت. این کمپانی اعلام کرد که هر ۴۰۰ کارمند برایترول در سمت خود به کار ادامه خواهند داد.