افزاش ۹ درصدی فروش گوشی هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فروش گوشی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ با رشد ۹ درصدی همراه شده است و سامسونگ همچنان رتبه اول را در اختیار دارد.
تبلیغات

بر اساس گزارش گارتنر، فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ با ۹ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ۳۸۰ میلیون دستگاه رسید. این گزارش نشان می‌دهد که کاربران هزینه بیشتری برای خرید گوشی پرداخت کرده‌اند و در نتیجه متوسط قیمت فروش گوشی‌های هوشمند بالاتر رفته است.

در طول سه ماهه‌ی ابتدایی امسال سازندگان چینی مانند هواوی، اوپو و ویوو که محصولات با امکانات مناسب و قیمت کم عرضه می‌کنند، بیشترین سود را دریافت کردند. سهم سازندگان چینی با هفت درصد افزایش به ۲۴ درصد رسید. قیمت رقابتی و کیفیت بالای گوشی‌های هوشمند چینی باعث جلب رضایت کاربران شده است، البته نباید نقش بازاریابی و  تخفیف‌ها را نادیده گرفت. این عوامل باعث شده است تا سازندگان چینی سهم بازار خود را در بازارهای هند، اندونزی و تایلند افزایش دهند.

در همین بازه زمانی، فروش سامسونگ ۳.۱ درصد و فروش اپل ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد. با این حال، این دو شرکت هنوز هم رهبری بازار را در دست دارند؛ سامسونگ سهمی معادل ۲۰.۷ درصد دارد.

گوشی هوشمند

اما اپل و سامسونگ با رقابت شدید شرکت‌های چین مواجه شده‌اند. در این بین سامسونگ چون نتوانسته است جایگزین مناسبی برای گلکسی نوت ۷ تولید کند، وضعیت بدتری دارد. انشول گوپتا، مدیر بخش تحقیقات گارتنر می‌گوید:

فروش آیفون تقریبا ثابت بوده و این موضوع باعث شده است که سهم اپل نسبت به سال قبل کاهش پیدا کند. همانند سامسونگ، اپل نیز با رقابت شدید شرکت‌های چینی مثل اوپو و ویوو مواجه شده و عملکرد اپل در چین تحت تاثیر این شرکت‌ها قرار گرفته است.

هواوی توانست با افزایش فروش گوشی‌هایش و رسیدن به رقم ۳۴ میلیون دستگاه، به اپل نزدیک‌تر شود. با اینکه از معرفی پی ۹ و پی ۹ پلاس بیش از یکسال می‌گذرد، اما این دو محصول هنوز محبوبیت دارند و از فروش خوبی برخوردارند. اوپو نیز کم‌کم فاصله خود را با شرکت‌های چینی کاهش می‌دهد. اوپو توانست با افزایش ۹۴.۶ درصدی فروش خود، بهترین عملکرد را در بین سازندگان گوشی هوشمند داشته باشد و رتبه اول را در بازار چین در اختیار بگیرد. استراتژی اوپو که متکی بر دوربین قدرتمند، شارژ سریع و فروش آفلاین است، موفق بوده و توانسته فروش اوپو را در سطح بین‌المللی افزایش دهد.

ویوو نیز با افزایش ۸۴.۶ درصدی سهم خود توانست ۲۶ میلیون گوشی بفروشد و سهم خود را به ۶ درصد افزایش دهد. انشول گوپتا می‌گوید:

جذابیت برند و گوشی‌های باکیفیت باعث شد که فروش ویوو در بازارهای آسیا-پاسیفیک مانند هند، ۲۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

در بخش سیستم عامل‌ها، سهم اندروید با ۲ درصد افزایش به ۸۶.۱ درصد رسید. افزایش فروش گوشی‌های چینی در بازارهای بین‌المللی در صعود سهم اندروید تاثیر قابل توجهی داشته است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات