مایکل دل وضعیت بازار در دوران پُست پیسی را مطلوب میداند
با وجود اینکه آمار مربوط به بازار پیسیها در فصلهای اخیر نشان از کاهش فروش در این حوزه دارند، اما شماری از کمپانیها همچنان از جذابیت این بازار سخن میگویند؛ این در حالی است که یک کمپانی نظیر اپل بازار پیسیها را تمام شده خوانده و محصولاتی نظیر آیپد پرو را روانهی بازار میکند تا بتواند جایگاهی در بازار پُست پیسی کسب کنند. با این شرایط، مایکل دل، مدیرعامل و موسس کمپانی دل نظر متفاوتی در این خصوص دارد و بازار رایانههای شخصی را همچنان جذاب میخواند. این دیدگاه دقیقا برخلاف آن چیزی است که تیم کوک پیشتر در مورد بازار پیسیها به زبان آورده بود. مدیرعامل اپل به این موضوع اشاره میکند که دیگر دلیل خاصی برای خرید پیسی وجود ندارد.
علی رغم اینکه آمار فروش در بازار پیسیها چندان رضایت بخش نیست، اما مایکل دل به این موضوع اشاره میکند که عرضهی رایانههای شخصی به بازار در پنج سال گذشته که اپل تبلتها را معرفی کرده، با رشد روبرو بوده است. با افزایش خلاقیت در تولید رایانههای شخصی و همچنین افزایش عملکرد این محصولات به دلیل تقویت سختافزار مورد استفاده در آنها، انتظار میرود رایانههای شخصی بتوانند جذابیتی دو چندان پیدا کرده و در نتیجه بتوانند کاربران بیشتری را مجاب به خرید کنند. در مقایسه با سالهای گذشته تعداد گجتهای جدیدی که سعی دارند تا سهم بیشتری از بازار پیسیها را تصاحب کنند، افزایش یافته است؛ از اینرو کمپانیهای تولیدکنندهی پیسی باید بیش از پیش در جهت جلب رضایت کاربران تلاش کنند.
برخلاف گذشته، بسیاری از کاربران با استفاده از گجتهای دیگری نظیر گوشیهای هوشمند و تبلتها، نیازهای خود برای وبگردی، چک کردن ایمیلها و گشت و گذاردر شبکههای اجتماعی را رفع میکنند و از اینرو پیسیها دیگر کاربرد چندانی در میان کاربران ندارند. با این حال امیدواری مایکل دل نشان از این دارد که میتوان با اضافه کردن ویژگیهای جدید به پیسیها، دوباره کاربران را به سمت آنها جذب کنند.