فیل شیلر از هوم پاد، ایرپاد، فیس آیدی آیفون 10 و آی‌ مک پرو می‌گوید

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
فیل‌شیلر نایب رئیس ارشد بازاریابی جهانی اپل در آخرین مصاحبه‌ی خود، از فرایند تفکر درباره‌ی حذف تاچ آی‌دی در آیفون ۱۰، محیط همکاری اپل و عرضه‌ی آی‌مک پروی جدید گفت.
تبلیغات

شیلر در مصاحبه‌ای که توسط رسانه‌ی T3 چند ساعت قبل از عرضه‌ی آی‌مک پرو انجام شد، فیس آی‌دی را به‌عنوان شجاعانه‌ترین کاری که اپل تاکنون انجام داده است معرفی کرد و اظهار داشت که اپل به ارائه‌ی جدیدترین فناوری‌ها در کوتاه‌ترین زمان متعهد است.

کپی لینک

فیس آی‌دی

شیلر می‌گوید:

باید گذشته را فراموش کنید و به زمان حال متعهد باشید، در مورد آخرین فناوری اپل (فیس آی‌دی) نیز به همین گونه است. اینکه می‌دانید تیم کاری شما مشتاق به انجام نوآوری‌های جدید و پرخطر است و تمایلی به ماندن در گذشته ندارد، به اندازه‌ی کافی یک نکته‌ی کلیدی در فرایند کاری اپل محسوب می‌شود.

از آن‌جایی که اپل قرار است از فناوری فیس‌ آی‌دی در دیگر محصولات خود نیز بهره گیرد، شیلر بیشتر درباره‌ی این فناوری صحبت کرد.

شیلر می‌گوید:

سعی می‌کنیم در تولید و عرضه‌ی محصولات شتاب‌زده عمل نکنیم؛ درحالی‌که برنامه‌های زیادی در طول سال داریم؛ اما واقع‌بین هستیم که باید چیزی خلاقانه ارائه دهیم و آن را به‌ بهترین نحو بسازیم. در اپل قبل از تصور درباره‌ی هر چیزی که قرار است بسازیم نیاز به مطالعه داریم و نیاز داریم در مورد تجارب کاربرانمان در سراسر جهان در هر موقعیتی که هستند بدانیم.

شیلر همچنین معتقد است که کاربران با حذف دکمه‌ی هوم از روی گوشی که سبب طراحی ژست‌های حرکتی جدید روی آیفون ۱۰ شده است، به‌راحتی کنار می‌آیند.

شیلر می‌گوید:

بیشتر کاربران در عرض چند دقیقه (حدود ۳۰ دقیقه) با این تغییرات وفق پیدا می‌کنند و برای عادت کردن به آن نیازی به صرف هفته‌ها زمان نیست. این فناوری برای من همیشه نشانه‌ای از پیشرفته‌ترین و بهترین فناوری به‌شمار می‌رود که روی آن فکر شده است. نوآوری‌های اپل به‌طرز فوق‌العاده‌ای با سرعت بالا کاربران را با خود همراه می‌کنند و تفکر آن‌ها در مورد هر چیز دیگری که استفاده می‌کنند، تغییر می‌دهند.
کپی لینک

قدرت تیم کوک در ایجاد همکاری بین کارکنان

یکپارچگی عمیق اپل بین فناوری‌های مختلف این شرکت، اغلب به‌عنوان دلیلی برای پایبندی اپل به اکوسیستم خود تفسیر می‌شود؛ برای مثال اپل‌واچ قادر است قفل کامپیوتر‌های مک، ایرپاد و قلم‌ نوری اپل را باز کند. شیلر معتقد است تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل، در هسته‌ی تمامی این تعامل‌ها قرار دارد.

شیلر در مورد کوک می‌گوید:

یکی از بهترین کارهایی که تیم کوک انجام داده، به رسمیت شناختن قدرت کار مشترک در اپل است؛ او همه‌ی ما را تشویق می‌کند تا حداکثر استفاده را از این ویژگی ببریم. او نه‌تنها ما را برای کار مشترک تشویق می‌کند؛ بلکه به ما یاد می‌دهد که خلق محصولات جدید در اپل، بدون همکاری امکان‌پذیر نخواهد بود و این ویژگی سبب قدرتی می‌شود که همه از جمله مشتریان از آن بهره‌مند می‌شوند.
کپی لینک

نوآوری اپل در ایرپاد

شیلر در مورد ایرپاد بی‌سیم محبوب اپل که اواخر سال ۲۰۱۶ در بازار عرضه شد، می‌گوید:

این محصول در سطح پایه بسیار ساده به‌ نظر می‌آید؛ اما درواقع محصولی فوق‌العاده پیچیده است. هر گوشی ایرپاد به‌نوعی یک کامپیوتر با سخت‌افزار و نرم‌افزار مخصوص به خود است و وظیفه دارد تجربه‌ی بی‌نظیری که شما به آن نیاز دارید ارائه دهد. در این راستا هر دو گوشی مجبورند در کنار یکدیگر قرار گیرند تا یکی از بهترین تجربه‌های شنیداری را برای شما فراهم کنند.

البته مشکلاتی نیز درباره‌ی ایر‌پاد‌ اپل توسط کاربران گزارش شده است که از جمله می‌توان به افتادن این گوشی‌ها از گوش به‌علت حذف سیم، عدم حفاظت از بدن انسان در برابر فرکانس‌های رادیویی و کیفیت ساخت پایین اشاره کرد. 

کپی لینک

آی‌مک پرو 

شیلر ادعا می‌کند که اپل عمق و شیفتگی در پلتفرم مک را توسط کاربران حرفه‌ای خود در چند سال اخیر یاد گرفته است. او می‌گوید تعریف حرفه‌ای بسیار گسترده است و نمی‌توان به‌راحتی آن را در هر زمینه‌ای به‌ کار برد.

شیلر در مورد علت عرضه‌ی آی‌مک پرو با تأخیر، می‌گوید:

این محصول به این مدت زمان نیاز داشت. این پروژه‌ی بسیار بزرگی بود و در این نوع پروژه‌ها شیوه‌‌ی کار همین گونه است، سپری کردن این میزان زمان تا عرضه‌ی نهایی این محصول لازم بود. برای این محصول همانند دیگر محصولاتمان احساسات و هیجان زیادی داریم؛ اما در حقیقت این مشتریان هستند که باید احساسات خود را به ما بگویند و من بی‌صبرانه منتظر آن لحظه‌ هستم.
کپی لینک

هوم‌پاد

شیلر درباره‌ی تأخیر در عرضه‌ی هوم‌پاد تا سال ۲۰۱۸ می‌گوید:

درک این تأخیر بسیار ساده است؛ زیرا این یک محصول کاملا جدید است و به مهندسی‌ پیچیده‌ای نیاز دارد تا به محصولی تبدیل شود که مطابق با استاندارد‌های ما است و امیدواریم این اتفاق بیافتد. در حقیقت افتخار می‌کنم که شرکتی هستیم که زمان زیادی صرف تولید محصولی بی‌نقص می‌کنیم. هدف ما همیشه اول بودن در ارائه‌ی یک محصول نیست؛ بلکه بهترین بودن است و در این راستا استاندارد‌های بالایی را وضع می‌کنیم. ما اغلب در زمان کوتاهی به این استاندارد‌ها دست‌ پیدا می‌کنیم؛ اما همیشه این‌طور نیست و نیاز داریم با خود صادق باشیم و تا دستیابی کامل به استاندارد مورد نظر کار روی محصول را ادامه دهیم و آن را زودتر عرضه نکنیم.
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات