آمازون برای بهخدمتگیری کمپانی بلینک (از فعالان تولید دوربینهای امنیتی خانه) نزدیک به ۹۰ میلیون دلار پرداخت کرده است. مفاد این قرارداد و مبلغ آن، پیش از این محرمانه بود. آمازون به دنبال توسعهی تراشههایی است که علاوه بر کاهش قیمت تولید، شارژدهی بهتری برای محصولاتش به ارمغان بیاورد و همین مسئله، اصلیترین دلیل خرید بلینک محسوب میشود. آمازون احتمالا ابتدا از دستاوردهای Blink در کلاد کَم و سپس در خانوادهی اسپیکرهای اکو استفاده خواهد کرد.
کلاد کم و اکو فعلا برای فعالیت نیازمند اتصال به منبع برق هستند؛ ولی دوربینهای بلینک با یک جفت باتری لیتیومی AA تا ۲ سال شارژدهی میکنند. بهخدمتگیری بلینک راه را برای تولید محصولات کممصرف توسط آمازون باز خواهد کرد و کلاد کم احتمالا اولین میزبان تکنولوژیهای این استارتاپ خواهند بود. این قرارداد تا به امروز هیاهوی زیادی ایجاد نکرده بود و اولین اطلاعات در مورد آن توسط بلینک در یک پست بلاگ در ماه دسامبر منتشر شد. تحلیلگران بلینک را بخشی از پروژهی آمازوی کی (Amazon Key) میدانند که از آن برای هوشمند کردن ارسال و دریافت مرسولهها استفاده میشود. آمازون همچنین به دنبال فعالیتهای بیشتر در بخش دوربین نظارتی و خانهی هوشمند است.
بلینک تنها در صنعت دوربینهای نظارتی فعالیت ندارد و مالک کمتر شناختهشدهی آن یعنی Immedia، سابقهی فعالیت در صنعت تراشه نیز دارد. پیتر بنسن، مدیر اجرایی و دو تن از همبنیانگذاران این کمپانی از Sand Video آمدهاند که در اوایل دههی پیشین به توسعهی تراشه برای دیکود کردن ویدئو مشغول بود. در سال ۲۰۰۴ سند ویدئو به برودکام فروخته شد و این سه تن نیز به فعالیتهای خود در این شرکت ادامه دادند. این گروه در سال ۲۰۰۸ با ترک سمتهای خود Immedia را تأسیس کردند و به تولید تراشه برای ویدئو کنفرانس و همکاری با سازندگان لپتاپ مشغول شدند.
دوربینهای نظارتی بلینک از سال ۲۰۱۶ وارد بازار شدهاند و برخلاف بسیاری از رقبا، فاقد کابل برای اتصال به منبع انرژی هستند؛ محصولات بلینک از این نظر دست کاربر را برای جایگذاری باز میگذارند. محصولات این استارتاپ قیمت کمتری نسبت به رقبای خود دارند؛ بهطوری که با قیمت پایهی ۹۹ دلاری، حتی از کلاد کم ۱۲۰ دلاری آمازون ارزانتر هستند. شارژدهی باتری یکی از مهمترین چالشهای دستگاههای متصل به شمار میرود و یک دوربین همیشه فعال با قابلیت شارژدهی چندماهه، قطعا برگ برندهی آمازون در این صنعت خواهد بود. افزایش فروش محصولات بلینک در وبسایت آمازون و جلب نظر این غول خردهفروشی به این آمارها، سرانجام به مذاکره برای خرید بلینک منجر شده است.
اطلاعات ثبتشده توسط آمازون (Amazon) در رگولاتوری از پرداخت ۷۸ میلیون دلار در پایان سهماههی چهارم سال گذشتهی میلادی برای به خدمت گرفتن بلینک حکایت دارد؛ اما رقابتی بودن این قراداد، مبلغ آن را به ۹۰ میلیون دلار رسانده است. برخی کارشناسان معتقد هستند که آمازون احتمالا از بلینک در توسعهی دوربینهای پهپاد و محصولات جدید نیز استفاده خواهد کرد.