اسلک در ۲۰۱۵، سالی ایدهآل را پشت سر گذاشته تا به برنامهای برای بهرهوری گروههای کاری آینده بدل شود. این برنامه که بر پایهی ارتباطات گروهی توسعه پیدا کرده امروزه بیشتر از ۲ میلیون کاربر روزانه دارد و نزدیک به ۵۷۰ هزار نفر از این کاربران حق اشتراک خود را پرداخت کردهاند. این شرکت اعلام کرده که ۸۰ میلیون دلار بر روی استارتآپهایی سرمایهگذاری خواهد کرد که درجهت یکپارچگی اسلک با دیگر اپلیکیشنها تمرکز کنند. همچنین اسلک سرویس مخصوص خود App Directory را معرفی کرده که میتوان از بین اپلیکیشنهای موجود انتخاب و به بورد اصلی سازمان اضافه کرد.
اسلک یک خبر خوب برای توسعهدهندهها هم دارد. این شرکت APIهای سرویس خود را با طراحی جدید در اختیار عموم قرار داده است. Slackbot یا ربات اختصاصی اسلک یکی از ویژگیهای بسیار جذاب این سرویس محسوب میشود. محبوبیت بالای این ربات باعث شده که توسعهدهندهها نیز به فکر توسعهی رباتهای اختصاصی خود باشند. Howdy اسم یک ربات اسلک است که قرارهای کاری مجازی را برای شرکتها آسانتر میکند. Birdly نیز فرآیند گزارشگیری از صورتهای مالی شرکت را خودکار انجام میدهد.
اسلک با توسعهی پلتفرم خود و حمایت مالی از توسعهدهندهها به دنبال هدفهای مختلف و البته مشخصی میگردد. در گام اول مسئولین این شرکت میتوانند اپلیکیشنهای محبوب کاربران را شناسایی و نسخههای بعدی نرمافزار خود را به این ویژگیهای مجهز کنند تا بر محبوبیت سرویس خود اضافه کنند.
در سمت مقابل برای تمامی فعالان حوزهی فناوری ثابت شده که ساختن یک اکوسیستم غنی رمز موفقیت محصول در بازار خواهد بود. مدیریت اسلک با درک این موضوع از همان آغاز بر روی سرویسهای مختلف اینترنتی و یکپارچگی آنها با سیستم خود کار کردند. به عنوان مثال ایجاد یکپارچگی بین بورد تیم و سرویس گوگل داکز یا Github نتیجهی این تلاشها است.
باترفیلد، Stewart Butterfield، مدیر و بنیانگذار اسلک در این مورد بیان میکند:
زمانی که یک اپلیکیشن نوتیفیکیشنهای زیادی به مخاطبین خود ارائه میدهد، کاربر بیشتر به آن توجه خواهد کرد. نکتهی مهم در این میان ساختن یک اکوسیستم با نرمافزارهای زیاد است که کاربران را درگیر شناخت و نصب خود کنند. این عامل کمک زیادی به پیشرفت و استفادهی بیشتر گروههای کاری از اسلک میکند.
نظرات