یاهو از پیام رسان Squirrel رونمایی کرد
آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که اپلیکیشنهای پیامرسان طی سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵ میلیارد کاربر فعال ماهیانه داشتهاند. دو پیامرسان واتساپ و فیسبوک مسنجر براساس آخرین آمارها به تنهایی از مرز دو میلیارد کاربر عبور کردهاند. با توجه به اینکه اپلیکیشنهای پیامرسان از محبوبیت بالایی برخوردارند و هنوز نشانههایی از کند شدن محبوبیت و استفاده از این اپلیکیشنها و سرویسها به چشم نمیخورد، کمپانیهای متعددی در این حوزه فعالیت کرده و محصولات جدیدی را راهی بازار میکنند.
یاهو نیز در سکوت خبری اقدام به رونمایی از پیامرسان جدیدی با نام اسکورل (Squirrel) کرده است. هدف یاهو از توسعهی این اپلیکیشن پیامرسان، ایجاد ارتباط بین دوستان، اعضای خانواده و گروههای کاری است. با استفاده از اسکورل میتوان علاوه بر انتقال متن، تصاویر و سایر فایلهای صوتی و تصویری را نیز ارسال کرد.
برای ورود به گروههای مختلف در اسکورل باید لینک دعوت به گروه مورد نظر برای کاربر ارسال شود. اسکورل نیازی به دسترسی به لیست مخاطبان ندارد و این تفاوت بزرگی است که اسکورل با سایر پیامرسانها دارد. با توجه به سابقهی یاهو در افشای اطلاعات کاربرانش در ایمیل یاهو، استفاده از روش ارسال لینک دعوت، راهکاری خوب برای جلوگیری از نگرانی برای دسترسی به اطلاعات است.
کمپانی Oath به عنوان کمپانی مادر یاهو تایید کرده که اسکورل در حال طی کردن فاز آزمایشی است. یاهو برای اولین بار ۲۰ سال پیش پیامرسان بسیار محبوب یاهو مسنجر را معرفی کرد. این پیامرسان در سال ۱۹۹۸ معرفی شد و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود. پس از انقلاب گوشیهای هوشمند، یاهو مسنجر به حاشیه رفت و رقبای بهتری با قابلیتهای کاربردیتر در دنیای موبایل، جای این پیامرسان را گرفتند.
اسکورل امیدوار است تا با تمرکز روی ارتباط گروهی در دنیای پیامرسانها بتواند به موفقیت دست پیدا کند. اغلب پیامرسانهای موجود بر پایهی ایجاد ارتباط بین دو مخاطب توسعه یافته و از چتهای گروهی نیز در کنار ویژگی اصلی پشتیبانی میکنند، حال آنکه در مورد اسکورل به نظر میرسد شاهد تمرکز بیشتر روی چتهای گروهی خواهیم بود.
نظرات