یوتیوب موزیک بهعنوان رقیب جدید اپل موزیک و اسپاتیفای رونمایی میشود
یوتیوب اول خردادماه سرویس استریم جدیدی که در واقع ترکیبی از سرویسهای پیشین این شرکت است، رونمایی میکند. یوتیوب موزیک پریمیوم نام سرویس جدید خواهد بود که بهعنوان یک رقیب جدی برای اپل موزیک و اسپاتیفای با هزینهی اشتراک ۱۰ دلار برای هر ماه شروع به کار خواهد کرد. بر اساس اطلاعات ارائهشده، یوتیوب رِد با عنوان جدید یوتیوب پریمیوم و اشتراک ماهیانهی ۱۲ دلاری فعالیت خواهد کرد. همچنین باید به توقف فعالیت سرویس گوگل پلی موزیک اشاره کرد. در کنار دو سرویس یوتیوب موزیک پریمیوم و یوتیوب پریمیوم، یوتیوب موزیک نیز با نمایش تبلیغات بهصورت رایگان در اختیار کاربران خواهد بود.
یوتیوب پریمیوم علاوه بر امکان گوش دادن به موسیقی، قابلیتهایی نظیر تماشای ویدیو بدون نمایش تبلیغات و در اختیار داشتن یوتیوب رد را فراهم میکند. یوتیوب بزرگترین وبسایت اشتراکگذاری ویدیو در جهان است. این سرویس بیش از ۱.۸ میلیارد حساب کاربری فعال ماهیانه دارد. موزیک ویدیوها بخش بزرگی از ویدیوهای پربازدید یوتیوب را به خود اختصاص دادهاند.
این برای چندمین بار است که یوتیوب سرویس موزیک معرفی میکند. گوگل در سال ۲۰۱۴ یوتیوب موزیک کی را رونمایی کرد که در واقع یک سرویس استریم اشتراکی بود؛ ولی این سرویس هیچگاه در اختیار عموم کاربران قرار نگرفت. در سال ۲۰۱۵ سرویس یوتیوب موزیک رونمایی شد. گوگل یک ماه پس از عرضهی سرویس یوتیوب موزیک، یوتیوب رد را رونمایی کرد.
گوگل تا به امروز موفق نشده است در برابر رقبایی نظیر اسپاتیفای با ۷۵ میلیون کاربر فعال و اپل موزیک با ۵۰ میلیون کاربر، جایگاه مناسبی به خود اختصاص دهد. گوگل سرویس جدید استریم موسیقی خود را در ۱۴ کشور رونمایی خواهد کرد.
نظرات