شیائومی فروش آفلاین گوشی های هوشمندش را امسال دو برابر می کند
شیائومی از اوایل آغاز به کار خود در چین به یکی از کمپانیهای موفق با محصولاتی پرفروش در کشور چین تبدیل شده است. در سالهای گذشته نیز شاهد گسترش دامنهی فعالیتهای این کمپانی در خارج از چین هستیم. از جملهی بازارهایی که شیائومی در ابتدای فعالیت خارج از چین خود وارد آنها شد میتوان به بازار جنوب شرق آسیا و همچنین هند اشاره کرد. همانطور که دیروز در زومیت خواندید، این کمپانی با همکاری همراه اول کار خود را در کشورمان آغاز خواهد کرد.
شیائومی در سال جاری میلادی برای حضور پرقدرت در بازار خاورمیانه برنامهی بسیار مدونی دارد که باید دید نتیجهی آن چه خواهد بود. همانطور که اشاره کردیم، این کمپانی چینی با در پیش گرفتن سیاست فروش آنلاین موفق شد تا به رکوردهای بسیار جالب توجهی دست پیدا کند، حال شیائومی در نظر دارد تا در زمینهی فروش مستقیم محصولات خود نیز به دستاوردهای جدیدی در بازار چین دست پیدا کند.
اخیرا گزارشهایی منتشر شده بود که نشان از دست نیافتن به اهداف تعیین شده توسط شیائومی داشت. براساس گزارشهای منتشر شده شیائومی در سال ۲۰۱۵ به اهداف خود نرسیده و فروشش از میزان تعیین شده ۱۲ درصد کمتر بوده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط رویترز که برگرفته از منابع آگاه است، وبسایت Mi.com در سال جاری نیز به عنوان هستهی اصلی فروش محصولات شیائومی در نظر گرفته خواهد شد. این کمپانی چینی در نظر دارد تا علاوه بر فروش محصولات در فروشگاه آنلاین، تعداد فروشگاههای خود را نیز از ۲۰ به ۵۰ فروشگاه برساند. شیائومی در صدد است تا میزان فروش آفلاین خود را به بیش از دو برابر میزان پیشین افزایش دهد. این کمپانی تنها از طریق فروشگاههای موسوم به Mi Home اقدام به فروش محصولات خود نکرده و قراردادهای همکاری با اپراتورهای مخابراتی در کنار فروشگاههای زنجیرهای نیز شامل آمار فروش آفلاین این کمپانی میشود.
رویترز اعلام کرده که شیائومی در نظر دارد تا بیش از ۵۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را از این طریق به فروش برساند. شیائومی سال گذشته تنها موفق به فروش ۲۸ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شده بود که شامل ۴۰ درصد از فروش کلی این کمپانی میشود.
با توجه به افزایش جمعیت در چین، دولت این کشور شهرهای کوچک را ویران کرده و ساختاری مدرن و متراکم را برای شهرهای جدید در نظر میگیرد. از اینرو است که شیائومی ظرفیت فروش از طریق فروشگاههای فیزیکی را بالا دیده و سیاست فروش آفلاین را در نظر گرفته است.
باید دید که این کمپانی چینی که در آستانهی ورود به کشورمان ایران است، چه عملکردی خواهد داشت؟