تعداد مشترکان اپل موزیک در آمریکا از اسپاتیفای پیشی گرفت
جدیدترین گزارش Digital Music News نشان میدهد که تعداد مشترکان سرویس استریم موسیقی اپل موزیک در کشور آمریکا از سرویس اسپاتیفای پیشی گرفته است. در این گزارش آمار مربوط به تعداد مشترکان سرویسهای استریم موسیقی نظیر اپل موزیک، اسپاتیفای، تایدل و سیریوس ایکسام ارائه شده است. در ردهبندی ارائه شده که به بازار آمریکا تعلق دارد، اپل موزیک موفق شده است تا از نظر تعداد کاربرانی که حق اشتراک ماهیانه را پرداخت میکنند، در رتبهی اول قرار گیرد.
براساس آمارهایی که پیش از این منتشر شده بود، هر دو سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای در آمریکا بیش از ۲۰ میلیون مشترک داشتند، اما اکنون سرویس اپل موفق شده است تا از نظر تعداد مشترکان از اسپاتیفای پیشی بگیرد. اپل از شتاب رشد بسیار بالاتری برای کاربران خود بهره میبرد که بسیار از اسپاتیفای بالاتر است. بنابر شنیدهها شتاب رشد تعداد کاربران اپل موزیک ۵ درصد است، حال آنکه اسپاتیفای شتاب رشد ۲ درصدی را برای کاربران خود تجربه میکند. با توجه به این میزان رشد در تعداد کاربران، حال اپل موزیک از اسپاتیفای عبور کرده است.
اپل موزیک بهصورت کلی بیش از ۴۵ میلیون مشترک با پرداخت حق اشتراک ماهیانه بهصورت جهانی دارد. ۵ تا ۱۰ میلیون مشترک دیگر در حال استفاده از این سرویس اشتراک بهصورت رایگان هستند. دورهی استفادهی رایگان از اپل موزیک سه ماهه است که البته در این بین استثناهایی نیز وجود دارد. اسپاتیفای نزدیک به ۷۰ میلیون مشترک با پرداخت حق اشتراک ماهیانه دارد. با احتساب مشترکانی که به رایگان از اسپاتیفای استفاده میکنند، تعداد مشترکان این سرویس به ۱۶۰ میلیون نفر میرسد.
هرچند شاید در نگاه کلی اسپاتیفای از برتری قابل توجهی برخوردار باشد؛ اما انتشار آخرین آلبوم Drake با نام Scorpion، حقایق جالبی را در رابطه با رقابت دو سرویس استریم مشخص کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده در یک هفتهی اول انتشار Scorpion، این آلبوم در اپل موزیک بیش از ۱۷۰ میلیون بار استریم شده است، حال آنکه آمار مربوط به اسپاتیفای نشان از ۱۳۰ میلیون بار استریم برای جدیدترین اثر Drake دارد. بالا بودن تعداد استریم در سرویس اپل موزیک نشان میدهد که اپل کاربران فعالتری در مقایسه با اسپاتیفای دارد.