بهبود تاثیر تبلیغات اینترنتی به لطف الگوریتم یادگیری ماشین گوگل
گوگل به تازگی از عرضهی ابزارهای یادگیری ماشین جدیدی خبر داد که کمک زیادی به بازاریابان اینترنتی برای تولید تبلیغاتهای اینترنتی موثرتری، خواهد کرد.
این ابزار در رویداد اختصاصی Google Marketing رونمایی شد. جری دیسکلر مدیر ارشد گوگل در تشریح این ابزار جدید اشاره کرد که پیشرفت و افزایش چشمگیر پیچیدگیهای پتلفرمهای مختلف و به خصوص موبایلها، بسیار سریعتر از تواناییهای بازاریابان و متخصصان تبلیغات اینترنتی در توسعه و طراحی تبلیغات نوآورانه و کمپینهای موثر بوده است. در همین راستا ابزار جدید به کمک این دسته از کاربران خواهد آمد تا نکات قابل توجهی را در اختیار آنها قرار دهد.
ارایهی تبلیغات در زمان و مکان درست با پیغامی واضح و تاثیرگذار، به حجم زیادی از تصاویر و المانهای خلاقانهی دیگری در کنار مطالعات پیچیده و زمانبر برای استفاده از کلیدواژهی صحیح نیاز دارد.
اما راهحل جدید گوگل برای حل مشکلات متخصصان تبلیغات اینترنتی، به آنها در چهار بخش مختلف کمک خواهد کرد:
تبلیغات موثر بر پایهی نتایج جستجو: به لطفا استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین که به تلفیق، یکسانسازی و بهینهسازی منابع تعریف شده میپردازد، موثرترین تبلیغات ممکن با توجه به جستجوی کاربران در بخشهای مختلف، پیشنهاد میشود.
بهینهسازی تبلیغات در یوتیوب: استفاده از یادگیری ماشین برای بهینهسازی تاثیر تبلیغاتها در یوتیوب با تنظیم خود کار مبلغ پیشنهادها.
کمپینهای محلی: استفاده از یادگیری ماشین گوگل برای ترغیب تعداد بیشتری از مشتریان جهت حضور فیزیکی در فروشگاههای مد نظر با بهینهسازی تبلیغات مورد نظر در تمام پلتفرمهای گوگل.
کمپینهای خرید هوشمند: استفاده از الگوریتمهای یادگیری ماشین برای بهینهسازی کمپینهای فروش بر اسا معیار و اهداف تعیین شده توسط بازاریابان.
به گفتهی گوگل شرکتهای و متخصصان تبلیغات اینترنتی که از ابزار جدید و هوشمند گوگل برای بهبود تبلیغهای خود استفاده کردهاند، به طور میانگین ۱۵ درصد افزایش کلیک و تعامل کاربران اینترنتی را تجربه کردهاند.