گفتگو با فروشگاهها، قابلیت جدید گوگل مپ
روز گذشته پست جدیدی از شرکت گوگل منتشر شد که از افزوده شدن یک قابلیت تازه به گوگل مپ خبر میداد. این قابلیت جدید که «پیامرسانی کسبوکارها» نام گرفته پس از عرضهی رسمی، به کاربران آیفون و اندروید اجازه میدهد تا با فشار دادن دکمهای با عنوان Messages که در نوار کشویی سمت چپ این اپلیکیشن قرار دارد، با کسبوکارهای موجود در گوگل مپ ارتباط برقرار کرده و به آنها پیام بفرستند.
کسبوکارهایی که تمایل به استفاده از این قابلیت جدید دارند باید از سیستم تأییدهی My Business گوگل استفاده کرده و اپلیکیشن مرتبط با آن را نیز برای ارسال و دریافت پیامها نصب نمایند. این اپلیکیشن اخیراً اصلاح شده و بیشتر به فروشگاهی برای کسبوکارهای کوچک جهت بهروزرسانی اطلاعاتشان در گوگل و چت با مشتریان تبدیل شده است.
از افزوده شدن این قابلیت به Google Maps میتوان برداشتهای متفاوتی داشت.
این ویژگی جدید از طرفی میتواند بسیار مفید باشد. برای همهی ما بارها پیش آمده است که بخواهیم از فروشگاه یا رستورانی در مورد محصولاتش سؤالی بپرسیم و منتظر جواب آنها باشیم. پرسیدن سؤالات از طریق پیامهای متنی میتواند برای همه مطلوبتر باشد چرا که برای مشتریان آسانتر است و در کار کارمندان فروشگاهها نیز کمتر اختلال ایجاد میکند.
از طرف دیگر، درحالی که پلتفرم اصلی پیامرسان گوگل هنوز هم حرفی برای گفتن ندارد، به نظر میرسد این شرکت از ایجاد پلتفرمهای پیامرسانی جدید دست برنمیدارد. Hangouts خیلی وقت است که منقرض شده، فعالیت Allo متوقف شده و RCS Chat هم هنوز به طور کامل در آمریکا در دسترس نیست.
همچنین این مسئله را میتوان از زوایهی دیگری هم مورد بررسی قرار داد. مدتی است که گوگل مپ در حال غرق شدن در قابلیتها و طرحهای جدید است، به گونهای که یافتن موقعیت و جهتها روز به روز در آن سختتر میشود. اکنون برای یافتن مقصد موردنظر در این اپلیکیشن باید دقایق زیادی را صرف گشتن در بین قابلیتهای مختلف آن و بزرگنماییهای متعدد کرد که گوگل مپ را از هدف اصلی آن دور میکند.
در پایان باید گفت هر چند اضافه شدن چنین قابلیتی به گوگل مپ میتواند بسیار مفید باشد، ولی افزودن قابلیتهای متعدد و شلوغ کردن بیش از حد اپلیکیشنها نیز میتواند باعث رنجش برخی از کاربران شود.
نظرات