مایکروسافت در صدر فهرست منصفترین برندهای آمریکایی فوربز؛ اپل در جایگاه شانزدهم
چندین هفته پیش در پی افت قابلتوجه سهام اپل، مایکروسافت توانست لقب ارزشمندترین شرکت دنیا را از آن خود کند. ردموندیها پس از غلبه بر اپل در زمینهی ارزش برند، بهتازگی توانستهاند از سوی مجلهی فوربز بهعنوان منصفترین برند آمریکایی انتخاب شوند. گفتنی است که ۸۹۰ شرکت مختلف در این رقابت حضور داشتند.
فهرست جدید فوربز که از آن بهعنوان The Just 100 یاد میشود، در حقیقت به معرفی برندهای آمریکایی میپردازد که بهترین عملکرد را از خودشان در زمینههای مختلف نشان میدهند. این مجله برای دستیابی به فهرست نهایی، به همکاری با شرکت Just Capital پرداخت؛ جاست کپیتال با ۸۱ هزار نفر آمریکایی به صحبت پرداخت و نظر آنها را دربارهی کسبوکارهای بزرگ آمریکایی جویا شد و از آنان خواست تا معیارهایشان را برای انتخاب بهترین شرکت تعیین کنند.
نتیجهی کار، بسیار جالب بود؛ از میان محبوبترین جوابهای مردم میتوان به پرداخت عادلانهی حقوق کارکنان، رفتار مناسب با مشتریان و محافظت از حریم شخصی اشاره کرد. دیگر موارد شامل تولید محصولات باکیفیت، بهحداقلرساندن تاثیرات مخرب روی محیطزیست، تعهد به رعایت اصول اخلاقی، ایجاد موقعیت شغلی و خدمت کردن به جامعهای که در آن فعالیت میکنند، میشود.
فوربز با درنظرگرفتن این موارد، به بررسی ۸۹۰ شرکت بزرگ سهامی عام آمریکایی پرداخت تا درنهایت برترینها را تعیین و آنها را در قالب فهرست ۱۰۰ شرکت برتر آمریکایی در سال ۲۰۱۹ منتشر کند.
فوربز پس از بررسیهایی که انجام داد، نهایتا Microsoft را بهعنوان برترین برند آمریکایی انتخاب کرد. در این ردهبندی، شرکتهای اینتل و آلفابت بهترتیب در رتبههای دوم و سوم جای گرفتند. تگزاس اینسترمنتس، IBM، انویدیا، Procter & Gamble ،VMware، ادوبی سیستمز و سیسکو سیتمز رتبههای بعدی جدول را تصاحب کردند.
منصفترین شرکتهای ۲۰۱۹ آمریکایی از نگاه Forbes | |
---|---|
ردیف | نام شرکت |
۱ | |
۲ | |
۳ | |
۴ | Texas Instruments |
۵ | |
۶ | |
۷ | VMware |
۸ | Procter & Gamble |
۹ | Adobe Systems |
۱۰ | Cisco Systems |
۱۱ | Humana |
۱۲ | Accenture |
۱۳ | |
۱۴ | General Motors |
۱۵ | General Mills |
۱۶ | Apple |
۱۷ | Kimberly-Clark |
۱۸ | ResMed |
۱۹ | Biogen |
۲۰ | United Parcel Serivce |
احتمالا کنجکاو هستید که بدانید مایکروسافت در هر یک از بخشها چه امتیازی کسب کرده است؛ براساس آمار رسمی فوربز، مایکروسافت توانست در زمینهی اهمیت به محیطزیست در رتبهی نخست، در زمینهی رفتار با کارکنان در رتبهی دوم، در زمینهی رضایت مشتریان در رتبهی پنجم، در زمینهی خدمت به جامعه در رتبهی بیستودوم و در زمینهی تولید شغل در رتبهی صدم قرار بگیرد.
اپل در این ردهبندی نتوانست به جایگاهی بهتر از شانزدهم دست یابد. آمازون و فیسبوک هم بهترتیب در ردههای سیام و سیوپنجم جای گرفتند.