اسپاتیفای بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد

شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
مطالعه 3 دقیقه
اسپاتیفای با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه قصد دارد فعالیت‌های خود را در دنیای پادکست گسترش دهد.
تبلیغات

اسپاتیفای، سرویس پخش موسیقی است که با ۴۰ میلیون آهنگ در کتابخانه‌ی خود روی چند پلتفرم قابلیت استریم شدن دارد. این شرکت به‌تازگی اعلام کرده بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از سرویس آن استفاده می‌کنند. سرویس رایگان اسپاتیفای بعد از پخش چند آهنگ، آگهی بازرگانی پخش می‌کند اما بااین‌حال بیش از ۱۱۳ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند. سرویس غیررایگان آن طرح‌های مختلفی داشته و بیش از ۸۷ میلیون نفر عضو فعال دارد. اسپاتیفای در طرح غیررایگان خود، بعد از ارائه‌ی یک ماه خدمات رایگان، ماهانه ۱۰ دلار برای حساب‌های شخصی، ۱۴.۹۹ دلار برای حساب‌های خانوادگی (با قابلیت عضویت ۶ نفر) و ۴.۹۹ دلار از دانشجویان دریافت می‌کند.

اعضای پریمیوم اسپاتیفای یا کاربرانی که حق عضویت پرداخت کرده‌اند، خدمات بیشتری نسبت به سایر کاربران دریافت می‌کنند. آن‌ها به هر آهنگی دسترسی دارند، می‌توانند به‌طور نامحدود آهنگ‌ها را جلو بزنند و همچنین هیچ آگهی برایشان پخش نمی‌شود. علاوه‌براین به فایل‌های صوتی با بالاترین کیفیت دسترسی دارند و حتی به‌صورت آفلاین نیز می‌توانند به فایل‌های مورد نظر خود گوش دهند.

spotify

اسپاتیفای اعلام کرده از ۷۸ کشور جهان عضو دارد و بزرگ‌ترین پلتفرم استریم فایل صوتی در جهان است. اسپاتیفای سال گذشته همین موقع اعلام کرده بود بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر دارد که ۷۰ میلیون نفر آن‌ها از خدمات رایگان استفاده می‌کنند و ۷۰ میلیون دیگر اعضای ویژه هستند.

البته نقش محبوبیت بلندگوهای هوشمند را نمی‌توان در افزایش کاربران اسپاتیفای نادیده گرفت. دستیار شخصی برخی از این دستگاه‌ها درکنار سایر خدماتی که ارائه می‌دهند، امکان استفاده از سرویس استریم رایگان یا غیر رایگان اسپاتیفای را نیز فراهم می‌کنند. داستی جنکینز، رئیس جهانی ارتباطات اسپاتیفای می‌گوید:

این شرکت در نمایشگاه CES 2019 حضور پیدا کرد تا گسترش خدمات خود در پخش پادکست را اعلام کند. اسپاتیفای اواخر سال گذشته اپلیکیشن خود را به منظور ارتقای پخش پادکست بازطراحی کرد. این شرکت آینده‌ی روشنی در دنیای پادکست دارد و هر بخش آن محتوای ارزشمند و بی‌همتایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این شرکت در راستای گسترش فعالیت‌های خود در پخش پادکست اعلام کرده پادکست‌های جمله هیل، ستاره‌ی سابق شبکه‌ی ای‌اس‌پی‌ان تنها ازطریق اسپاتیفای پخش خواهند شد. همچنین برای ضبط یک پادکست، یک میلیون دلار به ایمی شومر، بازیگر و کمدین آمریکایی پرداخت کرده است.

اسپاتیفای، ۱۶ مهرماه ۸۷ راه‌اندازی شد و بعد از گذشت ۱۲۲ ماه و ۲۳ روز هنوز هم در آخرین گزارش خود سوددهی داشته است. گزارش بعدی از عملکرد این شرکت ماه آینده اعلام می‌شود و باید دید آیا باز هم روند صعودی داشته یا طعم ضرر را نیز چشیده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات