آمازون با سرویس رایگان استریم موسیقی خود با اپل موزیک و اسپاتیفای رقابت می‌کند

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
آمازون قصد دارد هفته‌ی آینده، سرویس موسیقی رایگان مبتنی بر تبلیغات را در رقابت با اپل موزیک معرفی کند.
تبلیغات

آمازون در حال توسعه‌ی سرویس استریم موسیقی رایگان مبتنی بر تبلیغات است. این سرویس درکنار سرویس‌های غیررایگان Amazon Music Unlimited و Prime Music و برای رقابت با اپل موزیک و اسپاتیفای در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش منتشرشده از سوی بیلبورد، آمازون در حال مذاکره برای ایجاد بستری مبتنی بر تبلیغات برای سرویس موسیقی جدیدش است.

در حال حاضر، Amazon Music Unlimited نیز مشابه اپل موزیک و اسپاتیفای هزینه‌ی اشتراک ۱۰ دلار در ماه به‌صورت مستقل دارد. Prime Music نیز برای اعضای آمازون پرایم، امکان دسترسی محدودشده به محتواهای صوتی را بدون دریافت هزینه‌ی اضافی فراهم می‌‌کند. سرویس جدید که ازطریق تبلیغات پشتیبانی می‌کند، پیشنهاد سوم برای کاربران خواهد بود. 

بیلبورد یادآور می‌شود که در حال حاضر هنوز تعداد مشترکان پرداختی آمازون مشخص نیست. به‌نظر می‌رسد سال گذشته، تعداد مشترکان کلیه‌ی سرویس‌های آمازون، ۲۰ میلیون کاربر بوده باشد. اما براساس گزارش‌های منتشرشده، ظاهرا تعداد مشترکان پرداختی اپل موزیک تنها در ایالات متحده، ۲۸ میلیون مشترک است که آمار بالاتری نسبت به اسپاتیفای در آن منطقه‌ی جغرافیایی دارد.

باوجودی که آمازون تعداد مشترکان پرداختی سرویس موسیقی خود را مشخص نکرده است، اما برخی گزارش‌ها تعداد ۲۰ میلیون مشترک را برای تمامی سرویس‌های آمازون برآورد کرده‌اند. به‌لطف یکپارچه‌سازی سرویس‌های موسیقی با اسپیکرهای هوشمند آمازون، انتظار می‌رود این آمار به‌صورت پیوسته افزایش پیدا کند. 

اما وقتی صحبت از سرویس‌های موسیقی به‌میان می‌آید، اسپاتیفای با ۱۰۰ میلیون مشترک (‌رایگان و پرداختی)، به‌عنوان پرطرفدارترین سرویس‌دهنده‌ی موسیقی در سطح جهان شناخته می‌شود. رویکرد جدید آمازون می‌تواند محرکی برای نصب اسپیکرهای آمازون اکو باشد و انتظار می‌رود مشتریان بیشتری تمایل به استفاده از سرویس رایگان آمازون باشند. درنظر داشته باشید که اپل موزیک جز اشتراک سه‌ماهه‌ی آزمایشی رایگان، هیچ‌گونه سرویس رایگانی دراختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

همچنین براساس آخرین گزارش‌ها، آمازون در حال توسعه‌ی رقیب ایرپاد است و قصد دارد محصولی با کیفیت بالاتر و البته قیمت پایین‌تر نسبت به هدفون کاملا بی‌سیم اپل به بازار عرضه کند. انتظار می‌رود هدفون جدید با قابلیت حذف نویز و مقاوم دربرابر نفوذ آب، نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی معرفی شود. طبیعی است که هدفون جدید از الکسا آمازون پشتیبانی کند. 

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات