گوگل نام تمامی محصولات هوم را به نست تغییر می‌دهد

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
یکی از نکات جالبی که علاقمندان در رویداد توسعه‌دهندگان گوگل I/O امسال شاهد بودند، تغییر نام برند تجاری محصولات هوم به نست بود.
تبلیغات

با رونمایی از گوگل نست هاب مکس (Google Nest Hub Max) در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2019 که شب گذشته برگزار شد، شاید نکته‌ای که بیش از هر موضوع دیگری تعجب حاضران را برانگیخت، داستان این تغییر برند بود. گوگل می‌خواهد بیشتر از گذشته نسبت به برند نست (Nest) ارزش قائل باشد و بنابراین، تصمیم گرفته است از این نام تجاری برای همه‌ی محصولات هوم هوشمند خود که از این پس تولید می‌کند، استفاده کند.

در حال حاضر تنها نام تجاری هوم هاب (Home Hub) به گوگل نست هاب (Google Nest Hub) تغییر یافته است و گوگل هوم (Google Home) یا هوم مینی (Home Mini) هنوز با همان نام‌های قبلی خود خوانده می‌شوند. اما در روند جدید نام‌گذاری‌ها، اگر این محصولات نیاز به تغییر داشته باشند، پسوند نست به نام آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.

یکی دیگر از پیامدهای تصمیم‌گیری جدید آن است که کاربران نست این حق انتخاب را دارند که یا یک حساب کاربری گوگل برای خود باز کنند یا اینکه اکانت نست خود را با اکانت گوگلی که از پیش داشته‌اند، ادغام کنند. ولی، اپلیکیشن‌های گوگل هوم و نست تا زمان اعلام نتیجه‌ی بررسی‌های کارشناسان در خصوص ادغام آن‌ها، همچنان به‌عنوان محصولاتی متمایز از یکدیگر به کار خود ادامه خواهند داد.

گوگل، شرکت نست را در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار خرید و یک سال بعد، آن را به‌عنوان نهادی مستقل تحت مدیریت شرکت تازه تأسیس‌شده‌ی آلفابت (Alphabet) معرفی کرد. برخلاف تصمیمات اولیه مبنی‌بر ادامه‌ی فعالیت‌های مستقل نست، این شرکت درنهایت با بخش در حال پیشرفت سخت‌افزار گوگل ادغام شد. بسیاری از کارمندان سابق نست همچنان در این شرکت مشغول به کار هستند.

با درنظرگرفتن آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، تغییراتی که امروز در نام‌های تجاری محصولات گوگل اتفاق می‌افتد معنادار می‌شوند. موضوعی که امروز مبهم است، چرایی و دلایل تعویق این کار است. برند نست از پیشینه‌ای غنی برخوردار است و شهرت خود را مدیون حفاظت از کاربران در خانه‌هایشان و آسان‌ساختن شرایط زندگی برای آن‌ها است. استفاده از این نام تجاری برای افزایش اعتماد کاربران به محصولات هوم هوشمند گوگل اقدامی عاقلانه است. شاید هم برخلاف آنچه تصور می‌شود، روابط تجاری قدرتمند گوگل موجب به ورطه‌ی نابودی و بدنامی کشانده‌شدن این برند خوشنام شود. باید منتظر ماند و دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات