اسپاتیفای با ویژگی استوری لاین، قابلیتی مشابه استوری‌های اینستاگرام ارائه می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
اسپاتیفای قصد دارد قابلیتی شبیه به استوری اینستاگرام را با نام استوری‌لاین برای کاربرانش منتشر کند. هم‌اکنون، این ویژگی در مرحله‌ی آزمایش قرار دارد.
تبلیغات

اسپاتیفای، محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی جهان، از هیچ تلاشی برای حفظ جایگاه خود دریغ نمی‌کند. در‌همین‌‌زمینه، این شرکت اکنون روی ویژگی جدیدی با نام استوری‌لاین کار می‌کند که عملکردی تقریبا مشابه به استوری‌ها در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، واتساپ، یوتیوب و فیسبوک دارد. اسپاتیفای با این قابلیت قصد دارد به هنرمندان امکانی دهد تا جزئیاتی از حس‌و‌حال خود به قطعات موسیقی‌ را با طرفداران در میان بگذارند.

ازلحاظ ایده، قابلیت یادشده شباهت بسیاری به ویژگی فعلی Behind the Lyrics دارد؛ اما به‌جای‌ اینکه کارت‌هایی با محتوایی مربوط‌به موسیقی همگام با زمانِ پخش نمایش داده شود، استوری‌لاین به‌ کاربران اجازه می‌دهد مانند استوری‌های اینستاگرام، روی محتوا سوایپ کنند و نگاهی سریع به جزئیاتِ مربوط‌به موسیقی دلخواهشان بیندازند. در قسمت بالای استوری‌لاین نیز، خطوطی افقی قرار گرفته‌اند که تعداد صفحاتِ پیش رو را مشخص می‌کنند.

ویژگی Behind the Lyrics‌ را که یکی از شرکای اسپاتیفای، یعنی Genius، توسعه می‌دهد، همیشه محتوای دقیقی ارائه نمی‌کند و بسیاری از افراد به نبود دقت کافی در نمایش جزئیات مربوط‌به قطعات موسیقی بارها اشاره کرده‌اند. این موضوع به‌تازگی دست‌مایه‌ی اعتراض خواننده‌ای با نام Hayley Williams شد که شکایتِ خود را ازطریق حساب توییتر به گوش اسپاتیفای رساند.

استوری لاین / Storyline
استوری لاین / Storyline

پس‌از اینکه توییت این خواننده بازخوردهای فراوانی دریافت کرد، هنرمندان دیگری نظیر ترویس اسکات و ۲۱ پایلوت نیز اعتراض خود را به این ویژگی اعلام کردند.

حال اسپاتیفای برای غلبه بر این مشکل، تصمیم گرفته به‌‌کمک ویژگی استوری‌لاین، به هنرمندان و تیم مدیریتی‌شان اجازه‌ی کنترل بر اطلاعات منتشرشده را بدهد.

هم‌اکنون استوری‌لاین به‌صورت آزمایشی، تنها برای کاربران آمریکایی دردسترس است؛ اما مشخص نیست چه‌ تعداد از کاربران موفق به آزمایش آن شده‌اند.

اگر جزو گروه آزمایش‌کنندگان قرار گرفته باشید، نشانه‌ای در قسمت پایینی صفحه برایتان ظاهر می‌شود که با پیمایش صفحه به‌سمتِ آن، می‌توانید استوری‌لاین مربوط‌به موسیقی درحال‌پخش را مشاهده کنید. استوری‌لاین‌ها می‌توانند شامل متن ترانه یا عکس یا استوری درباره‌ی قطعه موسیقیایی باشد.

فعلا هنرمندان به محتوا دسترسی ندارند؛ اما دوراز‌ذهن نیست که در آینده، بخشی مختص‌به استوری‌لاین در صفحه‌ی داشبورد هنرمندان قرار بگیرد؛ به‌شرط‌ اینکه اسپاتیفای بازخورد خوبی از این ویژگی دریافت کند.

اگر استوری‌لاین به انتشار نهایی برسد، اسپاتیفای را باردیگر در مقام تولیدکننده‌ی محتوای اختصاصی قرار می‌دهد؛ موقعیتی که پیش‌تر این شرکت با تولید ویدئو‌های اختصاصی، نتوانست به موفقیت چندانی در آن دست پیدا کند. با‌این‌حال، علاقه‌ی جوانان به استوری در شبکه‌های اجتماعی شاید بتواند این‌بار ورق را برای این سرویس استریم موسیقی برگرداند.

اسپاتیفای در بیانیه‌اش، با تأیید مرحله‌ی آزمایش استوری‌لاین گفته است:

همواره به‌دنبال آزمایش راه‌های جدیدی هستیم تا تجربه‌ای بهتر برای افراد بیشتری فراهم آوریم.

به‌غیر از جمله‌ی کوتاه بالا، اسپاتیفای فعلا اطلاعات رسمی دیگری منتشر نکرده است؛ اما در‌ آینده‌ی نزدیک، قطعا باید منتظر اخبار بیشتری در‌این‌باره بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات