مدیران صنعت خرده‌فروشی IT، دستگاه‌های اپل را به اندروید و ویندوز ترجیح می‌دهند

شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
براساس نظرسنجی از خرده‌فروشان صنعت فناوری اطلاعات، بیش از %۷۶ دستگاه‌های اپلی را بر دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی ترجیح می‌دهند.
تبلیغات

بدون‌شک استفاده از تکنولوژی در صنعت خرده‌فروشی طی یک دهه‌ی گذشته گسترش یافته است. پایانه‌های فروش موبایلی، تجهیز فروشگاه‌ها به وای‌فای و تکنولوژی Beacon، کسب‌وکار مدیران خرده‌فروش فناوری اطلاعات را دگرگون کرده‌ است. یک نظرسنجی مستقل که اخیرا توسط Jamf انجام گرفته‌ است، نشان می‌دهد که مدیران خرده‌فروش IT تکنولوژی‌های اپل را شدیدا به تکنولوژی‌های مشابه اندروید و ویندوز ترجیح می‌دهند.

ونسون بورن، مدیریت این نظرسنجی را برعهده داشت و ۷۰۰ نفر از تصمیم‌گیرندگان صنعت خرده‌فروشی فناوری اطلاعات در آن مشارکت کردند. شرکت‌کنندگان این نظرسنجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، ژاپن، آلمان، فرانسه و استرالیا بودند. یافته‌های آنان نشان می‌دهد که بیش از %۹۵ شرکت‌کنندگان اعتقاد دارند که تکنولوژی موبایل به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ریزی و مدیریت انبار را بهینه‌‌تر انجام دهند، تجربه‌‌ی مخاطب را شخصی‌سازی کنند و بهره‌وری کارکنان را افزایش دهند. همچنین بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از زمان استفاده از دستگاه‌های موبایلی، رضایت مشتریان بهبود یافته‌ است. و درنهایت، %۹۱ شرکت‌های شرکت‌کننده عقیده داشتند که تکنولوژی موبایل، به شناخت بهتر برند و ساده‌ترشدن فرایند فروش آنان کمک کرده‌ است. 

بیشتر خرده‌فروشان در این دگرگونی تجربه‌ خرده‌فروشی، استفاده از دستگاه‌های اپل را ترجیح می‌دهند

هنگام بررسی اینکه خرده‌فروشان استفاده از چه نوع دستگاه‌هایی را ترجیح می‌دهند، یک پلتفرم ارجحیت آشکاری نسبت‌به سایر پلتفرم‌ها دارد. %۷۶ از تصمیم‌گیرندگان صنعت خرده‌فروشی فناوری اطلاعات، دستگاه‌های اپل را به دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی ترجیح می‌دهند. این درحالی است که %۴۸ از آنان، از دستگاه‌های ویندوزی و اندرویدی هم درکنار دستگاه‌های اپل استفاده می‌کنند. %۸۲ از کسانی که به‌صورت تلفیقی از این محیط‌ها استفاده می‌کنند، گزارش دادند که هنگام کار با اندروید و ویندوز با مشکلات فنی مواجه شده‌اند. همچنین %۸۹ از شرکت‌کنندگان نظرسنجی گفتند که ترجیح می‌دهند سازمان آن‌ها تنها از یک سیستم مدیریت دستگاه‌های موبایلی (MDM) بهره ببرد.

جاش جگدفلد (Josh Jagdfeld)، مدیر اتحادیه‌ی Jamf می‌گوید: 

تکنولوژی موبایل مورد استقبال طیف وسیعی از خرده‌فروشان کوچک و بزرگ قرار گرفته‌ است ولی هنوز هم اغلب‌ اوقات از این تکنولوژی به‌صورت تک‌منظوره استفاده می‌شود. آیپد و آیفون درکنار اکوسیستم اپلیکیشن‌های اپل، به‌صورت جهانی در فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند و به خرده‌فروشان این امکان را می‌دهند تا از دستگاه‌های خود نهایت استفاده را ببرند و بهینه‌سازی فرایندها، اشتغال تیم‌ها و بهبود تجربه مخاطب را شاهد باشند. با این‌ حال، باوجود مزایای بی‌شماری که تکنولوژی موبایل فراهم می‌کند، هنوز خرده‌فروشان هنگام استفاده از دستگاه‌ها برای مدیریت چندمنظوره‌ی فرایندها دچار مشکل می‌شوند.

اپل که زمانی درمورد سرمایه‌گذاری در بازار شرکتی تردید داشت، طی سال‌های اخیر تمرکز بیشتری روی آن گذاشته‌ است. به‌عنوان مثال، شرکت IBM در اکتبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که در پی مشارکت خود با اپل، بیش از ۲۷۷ هزار دستگاه مک و iOS دراختیار کارکنان این شرکت قرار گرفته‌ است. البته بخش زیادی از تمرکز اپل در صنعت خرده‌فروشی، بر Apple Pay محوریت دارد؛ چراکه تقاضای عمومی برای خرید آیفون و اپل‌واچ را افزایش می‌دهد و از هر تراکنش، سود کوچکی را عاید این شرکت می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات