ادوبی لوگوی جدیدی را برای فتوشاپ معرفی کرد
از زمان انتشار نرمافزار کریتیو کلاد (Creative Cloud)، ادوبی هویت برند خودش را با ارائهی لوگوهای جدیدی که گوشههای گرد دارند اصلاح کرده است. امروز این شرکت، با بازطراحی لوگوی تمامی اپلیکیشنهای خودش، لوگوی کریتیو کلاد و حتی خود ادوبی، گام بزرگی روبهجلو برمیدارد. طراح ارشد ادوبی، سانجا هرناندز، با انتشار پستی در وبسایت شرکت یادشده، دلیل اعمال تغییرات جدید را توضیح داده است. براساس اظهارت او تغییرات مذکور برای حصول اطمینان از این نکته است که محصولات ادوبی به همان میزان که ظاهری تازه داشته و احساس تازگی را القا میکنند، دسترسی آسانتری را برای مشتریان مهیا کرده و درکشان آسانتر باقی خواهد ماند.
از امروز در بخش یادشده، سه نوع بهروزرسانی اعمال میشود. اول اینکه لوگوی ادوبی تکرنگ و تماما قرمز خواهد شد و این رنگ قرمز خاص، بهگونهای تجدید شده است که «گرمتر و مدرنتر شود». دومین بهروزرسانی، دربارهی لوگوی کریتیو کلاد است. این لوگو دیگر مثل قبل به رنگ سفید در پسزمینهی قرمز نیست و درعوض، پسزمینهای رنگارنگ در بازهی رنگهای رنگینکمان، از رنگ قرمز لوگوی ادوبی گرفته تا رنگهای آبی، بنفش و سبز سایر محصولات ادوبی همچون Premiere، فتوشاپ و Dreamweaver را شامل میشود.
درنهایت، لوگوی تکتک اپلیکیشنها ازجمله فتوشاپ بهطرز چشمگیری بازطراحی خواهد شد. گوشههای تمامی لوگوها گرد میشود، حاشیهی لوگوی نرمافزارها که رنگی روشن داشت حذف میشود، نام سهحرفی به لوگوی برخی محصولات اضافه میشود و رنگ لوگو بهگونهای اصلاح میشود که در دستهبندیهایی همچون ویدئو (Video)، تصاویر متحرک (Motion) و عکاسی سازماندهی شود. مثالی از افزودهشدن نام سهحرفی، تغییر Photoshop Camera به PsC است. تصویر متحرک زیر، نمونهای از این تغییرات روی لوگوی فتوشاپ است.
ادوبی بهروزرسانیهای دیگری را نیز در دستور کار دارد؛ ولی این اصلاحات در بخشهایی از اکوسیستم این شرکت همچون Document Cloud و Experience Cloud اعمال میشوند که ربطی به عکاسها ندارد. بهطور کلی امید میرود این تغییرات باعث شود تا اکوسیستم گستردهی ادوبی در بین سیستمهای عامل منسجمتر و دسترسی آسانتری داشته باشد.
باتوجهبه باریکترشدن شکاف میان نسخههای مختلف از نرمافزار فتوشاپ برای دسکتاپ، آیپد و سایر کامپیوترهای مبتنیبر معماری آرم، داشتن یک زبان طراحی درمیان تمامی پلتفرمها منطقی بهنظر میرسد.