فیسبوک کپی کلاب‌هاوس را ایجاد می‌کند

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
به‌گفته مارک زاکربرگ، فیسبوک ویژگی اتاق‌های صوتی را در فصل تابستان دردسترس کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

فیسبوک اعلام کرد که در ماه‌های آینده ویژگی‌های صوتی جدیدی به این شبکه اجتماعی اضافه می‌کند. بنابر اعلام فیسبوک، این ویژگی‌های صوتی اتاق‌های صوتی شبیه به کلاب‌هاوس را شامل می‌شود. این اتاق‌های صوتی به کاربران اجازه می‌دهد به گفت‌وگوهای مختلف گوش دهند.

شبکه صوتی کلاب‌هاوس در زمان شیوع ویروس کرونا به یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب تبدیل شده و هر روز هم سروصدای زیادی به‌راه می‌اندازد. استقبال از کلاب‌هاوس باعث شد بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فعلی به فکر معرفی قابلیت‌هایی مانند آن باشند. حالا فیسبوک هم قصد دارد ویژگی‌های صوتی بیشتری دراختیار کاربران قرار دهد.

یکی دیگر از این ویژگی‌ها Soundbites نام دارد که در ماه‌های آینده به فیسبوک اضافه می‌شود. این ویژگی در ابتدا دراختیار برخی از تولید‌کنندگان قرار خواهد گرفت و به آنان اجازه می‌دهد کلیپ‌های صوتی کوتاه بسازند. فیسبوک اعلام کرده است کاربران می‌توانند از اتاق‌های صوتی و حتی Soundbits‌ها درآمد کسب کنند. البته مشخص نشده است این ویژگی دراختیار همگان قرار می‌گیرد یا تنها تولید‌کنندگان محتوای صوتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

همچنین، مشخص شده است فیسبوک اجازه می‌دهد که کاربران بتوانند پادکست‌های مختلف را مستقیما از داخل اپلیکیشن فیسبوک گوش کنند. مارک زاکربرگ روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاری به نام کیسی نیوتن به این موضوع اشاره کرد که صدای زنده موضوع جدیدی نیست و پلتفرمی مانند دیسکورد آن را ارائه کرده بود که اکنون نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

توییتر نیز ویژگی صوتی جدیدی به نام Spaces دارد و ردیت هم ویژگی دیگری به نام Reddit Talk را معرفی کرده است. حتی لینکدین هم روی ویژگی‌ای صوتی مانند کلاب‌هاوس کار می‌کند. دراین‌بین، فیسبوک ایده راه‌اندازی اتاق‌های صوتی را جدید نمی‌داند؛ اما این موضوع هیچ‌وقت باعث نشده است این شرکت از اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید ترسی داشته باشد.

اتفاق های صوتی فیسبوک

فیسبوک قصد دارد به‌زودی ویژگی Live Audio Rooms را برای رقابت با کلاب ‌هاوس راه‌اندازی کند و دراختیار گروه‌هایی قرار دهد که در آن‌ها شخصیت‌های شناخته‌شده حضور دارند. همچنین، مشخص شده است این ویژگی در فصل تابستان ازطریق اپلیکیشن فیسبوک دراختیار همه کاربران قرار خواهد گرفت. ویژگی صوتی دیگری که فیسبوک رونمایی خواهد کرد، Boombox نام دارد. به‌گزارش Wired، این ویژگی با همکاری اسپاتیفای برای اشتراک‌گذاری موسیقی راه‌اندازی می‌شود.

رقابت در حوزه شبکه‌های اجتماعی صوتی بسیار زیاد است؛ اما فیسبوک هم‌اکنون دومیلیارد کاربر دارد؛ به‌همین‌دلیل، می‌تواند برای تولیدکنندگان شنونده‌های زیادی به‌همراه بیاورد. این موضوع قطعا موفقیت بزرگی برای خیلی‌ها به همراه خواهد آورد. فیسبوک در حالی روی ویژگی‌هایی شبیه به کلاب ‌هاوس کار می‌کند که هنوز اپلیکیشن اندروید کلاب‌هاوس آماده نشده است؛ البته فیسبوک هم تأیید نکرده که این امکان در یک روز برای پلتفرم‌های مختلف منتشر می‌شود.

فیسبوک به این موضوع اشاره کرده است که قصد دارد گروه‌های صوتی را دسته‌بندی کند تا کاربران راحت‌‌تر بتوانند گروه‌های مدنظرشان را پیدا کنند. همچنین، نظارت زیادی روی گروه‌ها خواهد شد تا صحبت‌های خشونت‌آمیز و نژادپرستانه و جنسیتی در آن‌ها بیان نشود. صحبت‌های خشونت‌آمیز و جنسیتی هم‌اکنون به یکی از مشکلات جدی کلاب‌هاوس آن هم در سال اول تبدیل شده است و بسیاری از اتاق‌های صوتی این شبکه اجتماعی موجب آزار افرادی زیادی شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که فیسبوک چگونه می‌خواهد با این صحبت‌ها مبارزه کند. زاکربرگ این موضوع را به نیروهای پلیس شهری بزرگ تشبیه کرد که نمی‌توانند از وقوع جرم کاملا جلوگیری کنند. هدف فیسبوک این است که اتاق‌های صوتی محلی برای صحبت‌های مفید و مهم برای مردم باشد؛ بههمین‌دلیل، فیسبوک در حال مذاکره با تولیدکنندگان مختلف است تا بتواند اتاق‌های صوتی باکیفیتی داشته باشد.

ویژگی Soundbites فیسبوک

فیسبوک برای جذب تولیدکنندگان ویژگی‌های درآمدزایی هیجان‌انگیزی در‌مقایسه‌با دیگر شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته است. زمانی‌که ویژگی اتاق‌های صوتی راه‌اندازی شوند، ویژگی جالبی به نام «ستاره‌ها» وجود خواهد داشت که باعث می‌شود تولیدکنندگان بتوانند مبلغی از کاربران برای حضور در اتاق‌های صوتی مختلف دریافت کنند. البته کلاب ‌هاوس هم این قابلیت را معرفی کرده است؛ اما هنوز دراختیار کسی قرار نگرفته است. افزون‌براین، فیسبوک به‌دنبال جذب اسپانسر برای تولیدکنندگان هم خواهد بود تا بتواند تولیدکنندکان دیگر شبکه‌های اجتماعی را به‌سمت خود جذب کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات