تولیدکنندگان محتوای ویدیویی سرانجام می‌توانند با نشر موسیقی‌های مجاز در فیسبوک کسب درآمد کنند

سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
فیسبوک امکانی را برای سازندگان محتوا فراهم کرده است که با آن می‌توانند از موسیقی‌های دارای مجوز در ویدئوهای خود استفاده و از آن‌ها درآمدزایی کنند.
تبلیغات

متا امروز اعلام کرد که تولیدکنندگان محتوا در فیسبوک اکنون می‌توانند با انتشار ویدیوهایی که در آن‌ها از موسیقی‌های مجوزدار استفاده شده است، کسب درآمد کنند. این شرکت درحال راه‌اندازی سرویس «اشتراک‌گذاری درآمد موسیقی» است تا به سازندگان ویدئو اجازه دهد از موزیک‌های دارای حق‌ نشر در محتوای خود استفاده کنند و سهمی از درآمد تبلیغاتی آن را به‌خود اختصاص دهند. این شرکت می‌گوید راهکار مورد اشاره، منبع درآمد جدیدی برای سازندگان محتوا و صاحب‌ اثر موسیقی خواهد بود. اگرچه تولید‌کنندگان محتوا پیش از این نیز امکان استفاده از برخی موسیقی‌های دارای مجوز را در ویدئوهای خود داشتند، اما نمی‌توانستند از آن‌ها کسب درآمد کنند.

به گزارش TechCrunch، با استفاده از قابلیت جدید فیسبوک، هرزمان که سازنده‌ی محتوا از موسیقی‌های مجاز در ویدئوهای بالای ۶۰ ثانیه‌ی خود استفاده کند، ازطریق تبلیغات میان‌برنامه‌ای درآمد به‌دست خواهد آورد. سازندگان محتوا ۲۰ درصد از سهم درآمد را از ویدئوهای واجد شرایط خود دریافت خواهند کرد و باقی‌مانده‌ی آن میان متا و سازنده‌ی موسیقی تقسیم خواهد شد. البته این شرکت از بیان جزئيات درمورد سهم خود و صاحب‌ اثر خودداری کرده است.

متا می‌گوید ویدئوهای بخش Reels فیسبوک درحال‌حاضر واجد شرایط این روش کسب درآمد جدید نیستند. البته شاید این شرکت در آینده امکان درآمدزایی با موسیقی را به بخش ویدئوهای کوتاه پلتفرم خود نیز گسترش دهد.

کتابخانه موسیقی های مجوزدار فیسبوک

سازندگان محتوا برای درآمدزایی از اشتراک‌گذاری موسیقی، باید ابتدا واجدشرایط تبلیغات میان‌برنامه‌ای باشند و استانداردهای موردنظر فیسبوک را رعایت کنند. آهنگ ویژه‌ی مورداستفاده در ویدئو همچنین باید بخشی از کتاب‌خانه‌ی موسیقی‌های دارای مجوز باشد که شامل آهنگ‌هایی است که می‌توان از آن‌ها در ساخت ویدئوها بهره گرفت. موسیقی‌های واجد شرایط شامل آهنگ‌های محبوب هنرمندانی مثل Post Malone، Tove Lo، Grupo La Cumbia، Leah Kate و Bicep است. متا درنهایت خاطرنشان می‌کند باید یک جزء بصری نیز در ویدئو وجود داشته باشد و نباید موسیقی را هدف اصلی محتوا قرار داد.

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند آهنگ‌های واجدشرایطی را که برای کسب درآمد ازطریق اشتراک‌گذاری درآمد موسیقی تأیید شده‌اند، با دسترسی به کتاب‌خانه‌ی موزیک‌های دارای مجوز ارائه‌شده در Creator Studio پیدا کنند.

هنگامی‌که ویدئوی خود را در صفحه‌ی فیسبوک آپلود کردید، اعلانی در Creator Studio و صندوق ورودی پشتیبانی خود مشاهده خواهید کرد که به شما اطلاع می‌دهد آیا آهنگ، واجد شرایط سرویس اشتراک درآمد موسیقی است یا خیر. وقتی محتوا در صفحه‌ی شما منتشر شد، اعلانی دریافت خواهید کرد که تأیید می‌کند ویدئو موردنظر درحال درآمدزایی است. سازندگان می‌توانند میزان درآمد خود را در بخش Creator Studio مشاهده کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات