آیا DXOMark واقعاً امتیازات خود را میفروشد؟ مدیرعامل این شرکت پاسخ میدهد
چندی پیش لی جون اعلام کرد که شیائومی ۱۲ اولترا برای آزمایش به DXOMark ارسال نخواهد شد. این موضوع بحث زیادی میان کاربران اینترنت ایجاد کرد. متعاقباً این معیار بهطور رسمی اعلام کرد که همواره استانداردهای حرفهای و قابل احترام را رعایت کرده است. این شرکت همچنین مدعی شد که شیائومی ۱۲ اولترا را با هزینهی خود خریداری خواهد کرد. این موضوع دوباره بحثهایی را میان کاربران اینترنت بهراه انداخت. از نظر بسیاری از تولیدکنندگان و مصرفکنندگان، DXOMark اعتبار خود را از دست داده و برای مدتی نقدهای زیادی درمورد فروش امتیازات و غیر واقعی بودن این معیار مطرح شده است.
گیچار، مدیرعامل DXOMark اعلام کرد بیش از ۱۰۰ مهندس دارد که بهطور مکرر دوربین، صدا، صفحهنمایش و باتری گوشیهای هوشمند را در ۱۶ آزمایشگاه، مورد بررسی قرار میدهند. او میگوید:
ما کمتر از پنج معیار علمی را دنبال میکنیم که هرکدام با آزمایشهای واقعی و تجزیهوتحلیل، بررسی میشوند.
مدیرعامل DXOMark میگوید این معیار، امتیاز نمیفروشد
با توجه به تردید همه درمورد امتیاز DXOMark، گیچار پاسخ داد که مدل تجاری این معیار، فروش آزمایشگاهها و گزارشهای فنی است و نه امتیاز و رتبهبندی. امتیازهای این معیار فقط یک دید کلی ارائه میدهند ولی درواقع خلاصهای از صدها ساعت ارزیابی و تجزیهوتحلیل کیفیت هستند. مدیرعامل DXO در بخش دیگری از پاسخ خود به نقدهای مرتبط با فروش امتیازات ازطرف این معیار گفت:
امتیاز منتشرشده به کیفیت محصول بستگی دارد، نه اینکه سازندهی محصول، خدمات ارزیابی DXOMark را انتخاب کند یا خیر و بررسیهای ما از دوربین، صدا و غیره، صرفاً برای ارائهی یک امتیاز سختافزاری ساده انجام نمیشوند.
گیچار همچنین درمورد موضوع ارسال محصولات ازطرف تولیدکنندگان آنها برای انجام آزمایشها صحبت کرد. وی گفت محصولاتی که تولیدکنندگان، آنها را برای آزمایش ارسال نمیکنند، خریداری خواهند شد. به گزارش Gizchina، این شرکت مدعی شده است که همهی محصولات مرتبط را آزمایش میکند. اگر سازنده قبل از عرضهی محصول، آن را برای DXOMark ارسال کند، آن دستگاه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت؛ بااینحال، همچنان یک مدل تجاری را خریداری کرده و دستگاه را دوباره آزمایش خواهند کرد تا همهی احتمالات مبنیبر ویژه بودن دستگاه ارسالی از طرف سازنده، برطرف شود.