سامسونگ پا در بازاری می‌گذارد که اپل سال‌ها درباره آن رؤياپردازی کرده است

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
پرچم سفید با لوگو سامسونگ / Samsung درحال اهتزاز جلوی ساختمان
یکی از مدیران سامسونگ می‌گوید این شرکت مشغول کار روی نقشه‌ی راه جدیدی برای تولید دستگاه‌های واقعیت ترکیبی است.
تبلیغات

بر اساس گزارش CNBC، سامسونگ در حال کار روی نقشه‌ی راه جدیدی برای محصولات مبتنی‌بر فناوری واقعیت ترکیبی است. بسیاری از فعالان صنعت فناوری عقیده دارند که دستگاه‌های واقعیت ترکیبی بخشی از آینده‌ی این صنعت را تشکیل می‌دهند و روی رشد شرکت‌ها تأثیر می‌گذارند.

تحلیلگران معتقدند که اثرگذاری واقعیت ترکیبی بر صنعت فناوری و حوزه‌ی رایانش، در حد و اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند خواهد بود. شرکت‌های بزرگی مثل متا و مایکروسافت ده‌ها میلیارد دلار روی واقعیت ترکیبی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

عبارت واقعیت ترکیبی به فناوری‌هایی اشاره دارد که دنیای واقعی و مجازی را ترکیب می‌کنند. واقعیت ترکیبی نسخه‌ی بهبودیافته‌‌ی واقعیت افزوده محسوب می‌شود، فناوری‌ای که به کمک آن می‌توان تصاویر مجازی را روی پس‌زمینه‌ی دنیای واقعی نمایش داد. برای دسترسی به اپلیکیشن‌های واقعیت ترکیبی باید از هدست‌هایی استفاده کنید که روی چشم قرار می‌گیرند.

سامسونگ ماه گذشته‌ی میلادی از همکاری با گوگل و کوالکام برای توسعه‌ی پروژه‌های واقعیت ترکیبی خبر داده بود. این سه شرکت جزئیات بسیار کمی درباره‌ی همکاری‌شان ارائه داده‌اند و فعلا نمی‌دانیم که مشغول توسعه‌ی چه پروژه‌هایی هستند.

کوالکام مجموعه‌ای از پردازنده‌ها به نام Snapdragon XR دارد که به‌طور ویژه برای محصولات واقعیت ترکیبی نظیر هدست‌ها تولید می‌شوند. سامسونگ یکی از باتجربه‌ترین شرکت‌های دنیا در حوزه‌ی طراحی سخت‌افزار است. ازطرفی، گوگل با اندروید، اکوسیستم بزرگی در اختیار دارد و می‌تواند توسعه‌دهندگان را به ساخت اپلیکیشن‌های واقعیت ترکیبی ترغیب کند.

یکی از مدیران سامسونگ در مصاحبه‌ای کوتاه با CNBC گفت همکاری بین سامسونگ و کوالکام و گوگل صرفا محدود به این سه شرکت نیست، بلکه باعث رشد بازار واقعیت ترکیبی می‌شود: «تعداد بسیار زیادی توسعه‌دهنده، تولیدکننده‌ی محتوا و سازنده‌ی اپلیکیشن سراغ استفاده از اکوسیستم ما خواهند رفت... برای ساخت اکوسیستمی پرجنب‌و‌جوش، به چیزی بیشتر از تولید دستگاه، پردازنده و سیستم‌عامل نیاز داریم.»

ورود سامسونگ به بازار محصولات واقعیت ترکیبی، این شرکت را به رقیب مستقیم متا تبدیل می‌کند. افزون‌بر سامسونگ و متا،‌ گفته می‌شود اپل نیز مشغول کار روی هدست واقعیت ترکیبی است. مایکروسافت نیز هدست‌هایی اختصاصی به نام هولولنز دارد. ازطرفی، شیائومی اخیرا عینک واقعیت افزوده معرفی کرده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات