رپر معروف آمریکایی نظر خود را درباره تهدیدهای هوش مصنوعی بیان کرد

یک‌شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنوپ داگ
اسنوپ داگ، رپر معروف آمریکایی، درباره‌ی هوش مصنوعی اعلام کرد شاید ما در حال زندگی در فیلمی سینمایی هستیم.
تبلیغات

اسنوپ داگ، رپر معروف آمریکایی، در مصاحبه‌ی اخیر خود، دیدگاهش را درباره‌ی هوش مصنوعی و اعتصاب انجمن نویسندگان هالیوود اعلام کرد.

اسنوپ داگ در توضیح هوش مصنوعی، ترکیبی از شیفتگی و نگرانی را درباره‌ی آن بیان کرد. او با مقایسه‌ی هوش مصنوعی و فیلم‌های عملی‌تخیلی این سؤال را مطرح کرد که آیا باید دست از کار بکشد و روی فناوری مذکور سرمایه‌گذاری کند؟

اسنوپ داگ در بخشی از توضیحاتش گفت: «هوش مصنوعی ذهن من را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد؛ زیرا سال‌ها پیش در کودکی فیلم‌هایی در این زمینه تماشا می‌کردم و به فکر فرو‌می‌رفتم که اگر چنین اتفاقی در واقعیت رخ دهد، چه‌ کاری انجام خواهد داد؟ نمی‌دانم.»

حیرت اسنوپ داگ از هوش مصنوعی بازتاب گفت‌وگویی بسیار گسترده‌تر است؛ همگام‌شدن با دنیای هوش مصنوعی بسیار سخت به‌نظر می‌رسد؛ زیرا این فانوری هر روز در حال پیشرفت است.

رپر معروف آمریکایی به خروج غافل‌گیرکننده‌ی جفری هینتون از صنعت هوش مصنوعی اشاره کرد. گفتنی است هینتون، پدرخوانده‌ی هوش مصنوعی‌، درباره‌ی خطرهای این فناوری هشدارهای جدی داده است.

اسنوپ داگ با اشاره به سخنان هینتون گفت: «شنیده‌ام که هینتون درباره‌ی ناامن‌بودن هوش مصنوعی صحبت کرده است؛ زیرا درصورتی‌که این فناوری خودآگاه شود، نمی‌دانیم چه کارهایی انجام خواهد داد. آیا ما در فیلمی سینمایی زندگی می‌کنیم؟ آیا باید روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنم تا در آینده بتوانم از این فناوری بهره ببرم؟»

به‌نوشته‌ی فیوچریسم، اسنوپ داگ علاقه‌ی زیادی به فناوری دارد و به‌عنوان مثال یکی از طرفداران رمزارزها و NFT است و حتی سال گذشته کنسرتی در متاورس اجرا کرد.

درمقابل، هوش مصنوعی اخیراً به‌دلیل تولید موسیقی جعلی سروصدای زیادی به‌پا کرده است و این موضوع شرکت‌های موسیقی را مجبور کرد تا به آهنگ‌های جعلی ساخته‌شده با این فناوری واکنش نشان دهند و آن را تهدیدی برای قانون کپی‌رایت توصیف کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

با چشم باز خرید کنید
زومیت شما را برای انتخاب بهتر و خرید ارزان‌تر راهنمایی می‌کند
ورود به بخش محصولات