اپل همچنان برای تأمین مودم 5G به برودکام وابسته است

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
برودکام | Broadcom
اپل در راستای برنامه‌های خود برای تأمین قطعات 5G موردنیاز ساخت محصولاتش، قراردادی چند میلیاردی با Broadcom منعقد کرد.
تبلیغات

اپل برای تولید قطعات 5G موردنیاز محصولاتش با برودکام (Broadcom) قرارداد جدیدی منعقد کرد. توافق میان این دو شرکت، قراردادی چندساله و چند میلیارد دلاری است.

برودکام درحال توسعه‌ی قطعات فرکانس رادیویی 5G مثل فیلترهای FBAR و سایر قطعات موردنیاز برای اتصالات بی‌سیم پیشرفته است.

FBAR نوعی فیلتر موجی صوتی حجیم است که می‌تواند به کاهش نویز و جداسازی باندهای سیگنال کمک کند. این تکنولوژی در رفع مشکلات سیگنال و به‌طور کلی بهبود اتصال ازطریق شبکه‌ی 5G تأثیر مفید خواهد بود.

اپل هم‌اکنون نیز در زمینه‌ی تولید فیلتر FBAR با برودکام همکاری می‌کند و قرارداد جدید بین این دو شرکت به‌منظور افزایش سرمایه‌گذاری و تلاش برای ساخت فیلتر FBAR منعقد شده است. این همکاری جدید شامل طراحی و تولید فیلترهای FBAR در چندین مرکز اصلی تولید واقع در آمریکا می‌شود.

براساس اعلام اپل‌اینسایدر، قرارداد فوق همچنین به برودکام اجازه می‌دهد در پروژه‌های اتوماسیون حیاتی و ارتقاء مهارت تکنیسین‌ها و مهندسانش، سرمایه‌گذاری کند.

تیم کوک، مدیرعامل اپل می‌گوید: «بسیار هیجان‌زده هستیم تعهداتی را بپذیریم که نبوغ، خلاقیت و روحیه‌ی نوآورانه‌ی تولید آمریکایی را ارائه می‌دهند. همه‌ی محصولات اپل به فناوری مهندسی‌شده وابسته هستند. اینجا در ایالات‌متحده، ما به افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود در اقتصاد کشور ادامه خواهیم داد زیرا ایمان تزلزل‌ناپذیری به آینده‌ی آمریکا داریم.»

این معامله بخشی از تعهدی است که اپل درسال ۲۰۲۱ برای سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد دلاری در اقتصاد ایالات‌متحده طی پنج‌ سال انجام داد. با توافق جدید، اپل در مسیر دستیابی به هدف خود علاوه‌بر سرمایه‌گذاری مستقیم در تأمین‌کنندگان آمریکایی، در مراکز داده و سایر حوزه‌ها نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد توافق اپل با برودکام، در توسعه‌ی مودم 5G اختصاصی غول فناوری اهل کوپرتینو نیز تأثیر داشته باشد. گفتنی است سازنده‌ی آیفون سال ۲۰۱۹ واحد ساخت مودم گوشی‌های هوشمند اینتل را خریداری کرد.

برودکام یکی از شرکای قدیمی اپل محسوب می‌شود و پیش‌از این برای ساخت قطعات بی‌سیم ازجمله تراشه‌های RF با کوپرتینونشین‌ها وارد مذاکره شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات