شیائومی انتشار به‌روزرسانی رابط کاربری MIUI14.5 را لغو کرد

پنج‌شنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
پخش موزیک با شیائومی ۱۳ لایت
شیائومی قصد دارد با لغو انتشار به‌روزرسانی MIUI14.5، به توسعه رابط کاربری MIUI15 بر پایه اندروید ۱۴ بپردازد.
تبلیغات

MIUI شیائومی یکی از قدیمی‌ترین رابط‌های کاربری در گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود. در گذشته نه چندان دور، MIUI به عنوان یکی از بهترین رابط‌های کاربری در گوشی‌های اندرویدی شناخته می‌شد. با این حال در سال‌های اخیر کیفیت این رابط کاربری، به ویژه در گوشی‌های اقتصادی کاهش یافته است.

در حال حاضر با توجه به فروش بالای گوشی‌های شیائومی در سطح جهان، برآورد می‌شود که تعداد کاربران فعال ماهانه این گوشی‌ها بالاتر از ۶۰۰ میلیون نفر باشد. بنابراین به صورت میانگین روزانه نیم میلیارد نفر با رابط کاربری شیائومی در تعامل هستند.

با توجه به آمار و ارقام بیان شده، ارائه نسخه جدید رابط کاربری MIUI می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت تجربه کاربری در کاربران زیادی شود. انتظار می‌رفت نسخه‌ی بعدی این رابط کاربری، MIUI 14.5 باشد؛ اما مطابق برخی گزارش‌ها، شیائومی در حال حاضر قصد ندارد این نسخه را منتشر کند.

شیائومی در حال حاضر برنامه‌های خود را برای توسعه و انتشار MIUI14.5 کنار گذاشته است. با توجه به منتشر شدن اندروید ۱۴ بتا توسط گوگل، شیائومی قصد دارد روی توسعه‌ی نسخه جدیدی با نام MIUI15 تمرکز کند، این نسخه قرار است بر پایه اندروید ۱۴ توسعه داده شود. این احتمالا به این معنا است که دستگاه‌هایی که در آینده به‌روزرسانی MIUI15 را دریافت می‌کنند، به اندروید ۱۴ نیز ارتقا یابند.

براساس گزارش گیزموچاینا، احتمال می‌رود شیائومی بیلدهایی از رابط کاربری MIUI15 را برای استفاده در گوشی‌های با سیستم‌عامل اندروید ۱۳ توسعه دهد. در گذشته معمولا شیائومی در توسعه نسخه‌های جدیدتر MIUI، ملاحظاتی را برای استفاده از نسخه جدید رابط کاربری در گوشی‌های قدیمی‌تر اندرویدی‌اش در نظر می‌گرفت.

به هر صورت شیائومی ممکن است در روز‌ها یا هفته‌های آینده با انتشار نسخه آزمایشی MIUI15، اخبار جدیدی از ویژگی‌های این رابط کاربری منتشر کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات