قاچاقچی چینی با ۴۲۰ حافظه ذخیره‌سازی SSD پنهان‌شده روی کمرش دستگیر شد!

شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
قاچاق ssd با بستن آن‌ها با کمر
اداره‌ی گمرک چین شخصی که سعی داشت با بستن ۴۲۰ حافظه‌ی SSD به کمرش،‌ آن‌ها را قاچاق کند، دستگیر کرد.
تبلیغات

رسانه‌های چینی اخیراً از تلاش ناموفق برای قاچاق سخت‌افزار خبر داده‌اند. جایی‌ که قاچاقچی سعی داشت تعداد زیادی SSD را از ماکائو به ژوهای ببرد.

گفته می‌شود ارزش محموله‌ی ۴۲۰ حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD حدود ۳۲۹۸۴ دلار بوده و این یعنی قیمت هرکدام به‌طور متوسط ۷۸٫۵۳ دلار است. این برچسب قیمتی نشان می‌دهد SSDها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند.

پیش‌ از این نیز گزارش‌های دیگری از دستگیری قاچاقچیان چینی منتشر شده که سعی داشتند با چسباندن قطعات سخت‌افزاری، آن‌ها را وارد کشور کنند. اما چرا مردم همچنان تلاش می‌کنند چنین کاری انجام دهند و قانون را زیر پا بگذارند؟ دلیل اصلی این کار، عواض کمرگی تحمیل‌شده از طرف دولت چین است، زیرا با عدم پرداخت هزینه‌ی مذکور می‌توان محصولات سخت‌افزاری را با حاشیه‌ی سود بسیار بالا در بازار به‌ فروش رساند.

سال ۲۰۱۵ نیز مردی سعی داشت با بستن ۱۴۶ آیفون به بدن خود، آن‌ها را قاچاق کند اما دستگیر شد و چند سال بعد زن دیگری همین‌ کار را تکرار کرد.

به‌نوشته‌ی تِک‌اسپات، قاچاق پردازنده نیز با این روش بسیار محبوب است. دو مرد در سال ۲۰۲۱ که جهان با کمبود تراشه مواجه بود، سعی کردند ۲۵۶ پردازنده‌ی Core i7 10700 اینتل و Core i9 10900K به‌ارزش ۱۲۳ هزار دلار را قاچاق کنند. مدتی بعد شخص دیگری ۱۶۰ عدد CPU و ۱۶ گوشی تاشو به بدنش پیچید و در ماه مارس نیز فرد دیگری همین‌کار را با ۲۳۹ پردازنده انجام داد.

البته روش کاری همه‌ قاچاقچیان یکسان نیست. زنی در سال ۲۰۲۲ بیش‌ از ۲۰۰ پردازنده‌ی اینتل را در شکم قلابی خود قرار داد و تظاهر کرد که باردار است و سعی داشت این محصولات را وارد چین کند. شخص دیگری در سال جاری سعی داشت ۸۴ حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD را با قرار دادن در اسکوتر برقی وارد کشور چین کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات