تسلا موتور چهارچرخ سایبرکواد خود را در چین هم عرضه می‌کند

شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
کودکان سوار بر سایبرکوتد
تسلا در اقدامی غافلگیرکننده، اعلام کرد موتور آفرود چهار چرخ خود برای کودکان به نام سایبرکواد (Cyberquad) را در بازار چین نیز عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

رقابت در بازار وسایل حمل و نقل الکتریکی بسیار جدی است، مخصوصاً در کشور‌هایی مثل چین. تسلا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی تولید خودروهای برقی، با رقابت در این بازار بیگانه نیست و از استراتژی‌های متفاوتی برای برد این رقابت استفاده می‌کند؛ ولی اکنون به نظر می‌رسد که این شرکت معتقد است تلاش‌هایش به حد کافی تأثیرگذار نبوده و در جهت بهبود وضعیت خود در بازار کشور چین تلاش می‌کند.

تسلا شرکتی است که بیشتر به‌خاطر خودرو‌های الکتریکی خود معروف است؛ ولی این شرکت در بعضی از اوقات محصولات جالبی مثل پاوربانک یا نوشیدنی را نیز به‌صورت محدود عرضه می‌کند؛ برای مثال در پایان سال ۲۰۲۲ این شرکت از سایبرکواد (Cyberquad) که یک موتور چهار چرخ برای کودکان است برای بازار آمریکا رونمایی کرد.

سایبرکواد

حال تسلا با گذشت تقریباً بیشتر از ۶ ماه تصمیم گرفته است تا این موتور چهار چرخ را در کشور چین هم عرضه کند. پیش سفارش سایبرکواد برای علاقه‌مندان این موتور چهار چرخ از تاریخ ۱۱ جولای آغاز شده و با قیمت ۱۱٫۹۰۰ یوآن (۱۷۰۰ دلار) برای فروش در دسترس خریداران قرار گرفته است. تسلا مدعی است که با هربار شارژ سایبرکواد می‌توان تا حداکثر ۱۲ کیلومتر از آن استفاده کرد.

سایبرکواد (Cyberquad) از طراحی مینیمال و ساده‌ای بهره می‌برد که از طراحی سایبرتراک (Cybertruck) در آن الهام گرفته شده است. این موتور چهار چرخ از چارچوبی فولادی به همراه بدنه‌ای از جنس پلاستیک باکیفیت استفاده می‌کند و تا حداکثر ۱۵۰ کیلوگرم را می‌تواند تحمل کند. این موتور چهار چرخ از یک باتری ۱۲ ولتی استفاده می‌کند که شارژ کامل آن در حدود ۶ ساعت طول خواهد کشید. لازم به ذکر است که این محصول به‌صورت قطعه‌قطعه برای خریداران ارسال می‌شود و خریداران باید ۱۸ تکه‌ای را که برای موتور مورد نیاز است، به هم متصل کنند.

نظر شما درمورد سایبرتراک چیست؟

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات