مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد با تمدید قرارداد ادغام تا ماه اکتبر موافقت کردند

چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد
قرارداد اکتیویژن-بلیزارد مایکروسافت برای حل و فصل مسائل مرتبط با سازمان نظارت و بازار بریتانیا با تأخیر سه‌ماهه انجام می‌شود.
تبلیغات

مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد توافق کرده‌اند که قرارداد ادغام خود را تا پایان مذاکرات با قانون‌گذاران بریتانیا تمدید کنند. اکنون هر دو طرف تا ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر ۱۴۰۲) فرصت دارند تا معامله‌ی مذکور را نهایی کنند.

لولو چنگ مروی، مدیر اجرایی ارشد اکتیویژن بلیزارد، با انتشار توییتی اعلام کرد: «تصمیم اخیر ایالات‌ متحده و تأییدیه‌های ۴۰ کشور سرتاسر جهان نشان می‌دهد که این معامله برای آینده‌ی رقابت و گیمرها مفید است.»

برد اسمیت از مایکروسافت نیز می‌گوید که تمدید سه‌ماهه به‌منظور فراهم‌‌کردن زمان کافی برای کار روی مسائل نظارتی نهایی در نظر گرفته شده است.

به‌نوشته‌ی ورج، مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد با هزینه‌ی فسخ بیشتر و ترتیبات تجاری جدید معامله موافقت کرده‌اند. درصورتی‌که مایکروسافت یا اکتیویژن از معامله خارج شوند، هزینه‌ی فسخ پرداختنی ۳٫۵ میلیارد دلار تعیین شده است.

تأخیر سه‌ماهه به مذاکرات جاری مایکروسافت و CMA ارتباط دارد. رگولاتور بریتانیا ابتدا به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به بازی‌های ابری در اوایل سال ۲۰۲۳ با این قرارداد مخالفت کرد. ناگفته نماند که مایکروسافت قصد دارد پیشنهاد جدیدی برای فروش حقوق خود در بخش بازی‌های ابری بریتانیا ارائه دهد تا معامله‌ی خرید اکتیویژن بلیزارد را نهایی کند.

داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات